Beantwoord

Installatie T-mobile Thuis

  • 4 April 2018
  • 3 reacties
  • 527 Bekeken

Reputatie 1
Gisteren kwam de monteur van Guidion langs om T-mobile thuis te installeren. Ik had een prachtig filmpje (jaja, met de marketing zit het wel goed!) per e-mail ontvangen met wat de monteur allemaal zou uitvoeren dus was naar mijn idee goed voorbereid. Toch liep ik tegen een aantal punten aan;

1. De monteur gaf aan helemaal geen kabel zelf te leggen tot max. 15 meter. Hiervoor zou ik extra moeten betalen en hij zou hier wel tijd voor moeten hebben. Omdat ik bij KPN toch gebruik maakte van internet via het stopcontact gaf hij aan het op deze manier maar aan te sluiten. Een kabel trekken moest ik dus zelf maar regelen. Raar! Nu heb ik dus alleen maar een tv aansluiting via het stopcontact en kan ik dus niet ergens anders in huis het internet signaal uit mijn stopcontact krijgen. (Vlan 1-2 probleem)

2. De snelheid van de Wifi is via de Draytek modem uiteraard belabberd. Je betaald voor 750mb/s maar je krijgt draadloos maar zo’n maximaal 60mb/s. Uiteraard zeer vreemd als er groot gepromoot is met Wifi garantie etc. tezamen met de prachtige snelheid. Hoe kun je dan met een 2.4 GHz modem op de proppen komen? Ik heb dus maar een oude router van zolder gepakt die wel gewoon 5Ghz ondersteuning heeft zodat de Wifi nu wat beter is. (Zo’n 350Mb/s) Probleem is nu wel dat ik mijn synology niet goed krijg geconfigureerd. Maar dat is van latere zorg.

3. Mail instellen? Ook dat moest ik maar gewoon even zelf uitzoeken via de boekjes welke waren meegeleverd. Daar moest het wel in staan.

Op de factuur welke ik van Guidion vervolgens ontving stond overigen ‘cannot complete’ bij het kabel trekken en e-mail verhaal. Zeer vreemd dus.

Qua installatie en support dus niet geheel tevreden helaas. Hopelijk ga ik wel gelukkiger worden van het gebruik. Dat is immers de reden dat ik voor T-mobile gekozen heb.
icon

Beste antwoord door Brian 10 April 2018, 10:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo Stephan1982,

Welkom op het community forum!
Voor punt 1 geld dat de monteur de kabel vast zet op of langs de plint (letterlijk) met de bijgeleverde 15M kabel zonder te boren of te breken. Als ik het goed begrijp was dit bij jou niet mogelijk.

Punt 2 Je heb 750Mbit besteld en ik kan je vertellen dat deze snelheid hoger ligt dan de 750Mbit. je moet wel je apparaat op een kabel hebben aangesloten. Niemand zal deze snelheid op WiFi halen omdat de apparaten dat zelf niet aan kunnen. Als de wifi niet goed werkt dan kun je een accessponit in bruikleen krijgen. deze heeft wel 5Ghz ondersteuning.2,4 haal je max 100Mbit op en 5 450Mbit in een ideale situatie.

Punt 3 voor e-mail gebruiken de meeste mensen gmail of hotmail zodat deze niet komt te vervallen bij een overstap naar een andere provider. om de E-mail in te stellen moet je wel eerst een hebben aangemaakt met een wachtwoord. je kan dit testen op http://mail.t-mobilethuis.nl
Reputatie 1
Punt 1: Het is zeer goed mogelijk zelfs om de kabel te plaatsen. Echter gaf de monteur aan dat dit extra geld zou gaan kosten en dat hij hier wel de tijd voor zou moeten hebben. Er was dus totaal geen intentie om de kabel te plaatsen terwijl ik meerdere keren heb aangegeven dit wel te willen, maar er niet voor te willen betalen. Het is immers veel minder dan de 15 meter die zou zijn inbegrepen.

Punt 2: Ik weet heel goed hoe alles werkt en weet ook dat je op een 2.4 GHz nooit en te nimmer de 750mb/s zal behalen bij draadloos gebruik. Ik mag er toch echter wel vanuit gaan dat een leverancier de snelst mogelijke optie bij zal leveren qua hardware lijkt me.

Punt 3. Het gaat om het principe. De beste man had geen idee wat de instellingen moesten zijn en gaf aan dat het allemaal in het boekje stond. Ik krijg het allemaal wel werkend, maar stel dat ik wat ouder zou zijn geweest en ik niet op de hoogte zou zijn? De hulp staat bij de standaard werkzaamheden die de monteur zal uitvoeren. Dit is echter dus niet het geval.
Reputatie 7
Hi Stephan1982, dat klinkt niet als een ideale start, ik geef je graag wat meer toelichting! Het leggen van de 15 meter kabel zit inderdaad wél bij de standaard installatie in, zoals Hidden aangeeft is dit dan op de plint. Een nieuwe kabel trekken door bijvoorbeeld een loze leiding valt hier niet onder. Je vindt hier een overzicht van de installatie. Het instellen van je T-Mobile Thuis e-mail valt ook onder de standaard installatie (voor één apparaat). Uitgaande van jouw verhaal kan ik niet anders concluderen dan dat de monteur niet alle werkzaamheden heeft verricht die hij zou moeten verrichten. Ik stuur je melding dan ook graag door naar onze installatie partner Guidion om te kijken naar een oplossing!

Voor je wifi garanderen we een goedew verbinding op dezelfde verdieping als waar de modem staat en één verdieping daarboven en/of beneden. Deze snelheid zal inderdaad altijd lager zijn de 750 Mbps die je haalt via een bekabelde aansluiting. Als je echt verbindingsproblemen ervaart via wifi dan kunnen we een repeater of acces point plaatsen. Als je echt het maximále uit je wifi verbinding wil halen dan kan je zelf een repeater plaatsen of een wifi mesh netwerk aanleggen.

Ik ga er voor zorgen dat Guidion contact met je opneemt over de installatie, als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Reageer