Beantwoord

Installatie versnellen i.v.m. spoedverhuizing


Het is een lang verhaal wat ik hier niet zal vertellen maar in een notendop heb ik een spoedwoning gekregen waar ook mijn schoolgaande pubers intrekken. Het is een nieuwbouwwoning en de glasvezelaansluiting hangt keurig afgemonteerd in de meterkast.

Ik dacht er dus goad aan te doen T-mobile glasvezel te kunnen nemen (omdat ik tevreden ben over m’n mobiele abonnement en met de samen korting werd het erg interessant). Aangevraagd en oorspronkelijk werd de installatiedatum op 15 mei gezet. Perfect want vanaf dit weekend wonen wij er…

Helaas is nu de datum verschoven naar 29 mei. Voor mijzelf op zich niet heel erg…. maarrrr…. de kinderen kunnen nu niet naar de “digitale” school. Is hier op 1 of andere manier een mouw aan te passen?

Danny

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 19 May 2020, 12:11

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DannyDannyDanny 

Waarschijnlijk kon de verbinding niet op 15 mei opgeleverd worden maar wat de moderators eventueel wel kunnen doen is een voucher voor een week unlimited internet geven die je kan gebruiken als hotspot op een prepaid aansluiting ofzo.

Hiervoor dien je wel even af te wachten op de reactie van een moderator.

.

Hiervoor dien je wel even af te wachten op de reactie van een moderator.

 

Hoe lang duurt dit normaliter??

Reputatie 7
Badge +15

@DannyDannyDanny

Nu zal het denk ik pas morgen zijn maar voor een voucher kun je ook bellen met de klantenservice.

@DannyDannyDanny

Nu zal het denk ik pas morgen zijn maar voor een voucher kun je ook bellen met de klantenservice.

Nou gedaan maar ondanks dat ze zelf de datum hebben verschoven van 15 naar 29 mei is er niets mogelijk. Heel slecht.

Meteen T-mobile thuis opgezegd en ik ga ook mijn mobiele abonnement opzeggen. In deze tijd je er zo makkelijk vanaf maken is redelijk schandalig voor een bedrijf als T-mobile wat mij betreft.

Reputatie 7
Badge +4

Helaas gaat het wel vaker mis bij nieuwbouw. KPN NetwerkNL geeft dan aan dat glasvezel mogelijk is maar dat deze nog niet gereed is. Ook al hangt deze afgemonteerd in de woning. het kan zijn dat de verbinding nog niet gereed is in de POP. hierdoor blijft de aanvraag hangen ongeacht welke provider.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @DannyDannyDanny, ik vind het oprecht superjammer dat je de aanvraag geannuleerd hebt, maar begrijp je keuze in dit geval zeker wel! Van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning! 😁🚚

Ik wil naar aanleiding van de uitgestelde aansluitdatum toch graag uitleg bieden: 

Een gekozen wensdatum is een indicatiepunt, maar kan dus afwijken van de uiteindelijke aansluitdatum. Omdat 15 mei aanvankelijk de aansluitdatum had kunnen zijn, zijn wij bij de netwerkbeheerder gaan informeren en krijgen we 29 mei als plandatum terug. Zoals @Hidden.nld terecht aangeeft, kan het zo zijn dat de verbinding nog niet gereed is of dat er nog werkzaamheden plaatsvinden aan de centrale. Dan kunnen we niet opleveren op de opgegeven datum en wordt deze verschoven. 

De gemiddelde oplevertijd  van een Glasvezelverbinding loopt uiteen van twee tot vier weken. Bij sommige woningen kan dit echter oplopen tot maximaal zes weken, afhankelijk van hoe het eraan toe is met de aanleg in de woonwijk en de gereedheid van jouw FTU (Glasvezelaansluitpunt). Daar komt bij kijken dat de netwerkbeheerder dus ook nog een definitieve plandatum aan jou en ons doorgeeft. Soms strookt deze met de initiële wensdatum, maar af en toe wijkt dat hiervan af. Het spijt me dat de kinderen hierdoor de dupe zijn geworden. Ik hoop dat jouw volgende provider je biedt wat je wenst. Veel woonplezier en hopelijk tot in de toekomst! ❤

Ah… en dus betekend dat automatisch dat er niets meer mogelijk is zoals een eerder genoemde hotspot voucher of iets dergelijks.

Bespaar me je halve liefdesverklaring en ga iets doen aan je interne procedures. Raar verhaal.

Reputatie 7
Badge +16

Een voucher is absoluut mogelijk. Dit betekent zeker niet dat er geen optie is om dit als hotspot te gebruiken. Waar haal je dit precies uit? Ik wilde je enkel uitleggen hoe de procedure in werking gaat en zeker niet op het verkeerde been brengen - mijn oprechte excuses als dit wel zo overkomt.

Ik begreep uit jouw uitleg dat een collega telefonisch gemeld heeft dat er niets aan de activatiedatum gedaan kan worden vanuit ons en dat klopt wel. Het is jammer dat je mijn uitleg opvat als een ‘halve liefdesverklaring’: dat is nooit mijn intentie geweest. Het is een goedbedoelde reactie om je veel woonplezier te wensen. Niets meer, niets minder. 

Om terugkomen on topic: normaal gesproken pakken we op de Community binnen 24 tot 48 uur berichten op. Ik weet niet waarom mijn collega van de klantenservice je verteld heeft dat een voucher niet mogelijk is, maar dat had ik graag voor je in orde gemaakt. Als ik toch iets anders kan doen, geef een seintje. Stay safe! 💪

Heel eenvoudig, ik vroeg haar (ene Evelien dacht ik) waarom de datum was verplaatst van 15 naar 29 mei (al had ik dat eerder geweten dan had ik eerder actie ondernomen). Dat wist ze niet en daar kon ze ook verder niets aan doen. Dus ik vroeg of er dan niet iets te regelen was qua hotspot, ik heb zelfs nog aangeboden om daar eventueel wat extra voor te betalen. Het antwoord was; nee, dat kan ik onmogelijk doen want de ingangsdatum is nu pas 29 mei. Op mijn vraag om dan de ingangsdatum te verschuiven naar de 15e zodat ik wel meteen ging betalen voor het abbo….1x raden; nee, onmogelijk aan te passen. Uit coulance door de situatie hotspot; nope mag niet. Dus ik was best wel beetje pissig en niet volledig ten onrechte denk ik…..

Als jij het wel normaal en snel kan regelen mag je de aanvraag weer inschieten en dan bel ik Ziggo af want ik wil liever niet betalen voor dingen die ik niet gebruik (TV).

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @DannyDannyDanny, thanks voor je toelichting! Nu begrijp ik nog beter wat er voorgevallen is. 

Ik begrijp je 100% en je was terecht gepikeerd. Graag zou ik een nieuwe aanvraag voor je inschieten, maar er komen dan sowieso minimaal veertien dagen bij. De oplevertijd voor een nieuwe Glasvezelverbinding is gemiddeld twee tot vier weken. Bij een nieuwbouwwoning kan dit nog verder oplopen. Het is dan aan onze kant geen kwestie van niet willen, maar vooral niet kunnen. Desalniettemin, ben ik het volledig met je eens dat je hierdoor geprikkeld was. 

Als je toch nog een nieuwe aanvraag wilt doen, dan verwijs ik je graag door naar: 0800-0419. Mijn collega's schieten dan direct een nieuwe order voor je in. Houd wel alsjeblieft rekening met een nog latere plandatum dan 29 mei. Mocht je dit willen, dan zorg ik er persoonlijk voor dat je direct een voucher krijgt voor Unlimited Internet! Laat me weten wat ik kan doen, de Community zit altijd voor je klaar!

Reageer