Beantwoord

Installatiedatum glasvezel overstapser


Ik stap eind volgende maand naar jullie over om van het 1000/1000 mbit glasvezel abonnement gebruik te kunnen maken. Wat mij betreft hoe eerder, hoe beter, maar ik heb te maken met de maand opzegtermijn.

Ik maak gebruik van de overstapservice en ik krijg het onderstaande bericht te zien:

“De aanvraag voor het opzeggen van je abonnement(en) is geaccepteerd. De opzegging gaat in per:
maandag 26 april 2021”

Wat is de beste datum om de monteur in te plannen? Ik krijg al opties vóór 26 april, maar dat zou toch niet mogelijk zijn? Ik heb hem nu op maandag 26 april in de avond ingepland, maar kom ik dan niet een paar uur zonder verbinding te zitten?

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 March 2021, 22:25

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @M.vandenberg 

Je hebt momenteel bij een andere glasvezel provider een abonnement?

Zie je ook in je T-Mobile thuis account 26 april als installatiedatum staan?

Het is zeker een goed idee om de monteur rond of op die 26 april in te plannen zodat de downtime minimaal is, ik denk dat je huidige provider die dag al in de ochtend stopt met leveren, de T-Mobile verbinding is daarna misschien al actief maar dan is het wachten nog op de monteur.

Ik heb nog een lopend abonnement bij KPN wat d.m.v. de overstapservice wordt opgezegd per maandag 26 april. In mijn T-mobile thuis staat 26 april inderdaad als installatiedatum.

Is het überhaupt mogelijk om de monteur vóór 26 april langs te laten komen? Of heeft dat geen zin en is 26 april de eerste mogelijke optie i.v.m. de ingangsdatum van mijn abonnement bij T-mobile?

Reputatie 7
Badge +15

@M.vandenberg

De T-Mobile modem zou heel misschien met de KPN FTU kunnen werken, welke type heb je precies?

De modem ontvang je 4 tot 7 werkdagen van te voren dus dat zou je zelf kunnen proberen aansluiten op de KPN FTU.

26 april in de ochtend de monteur laten komen is wel het beste, vanaf 26 april zal T-Mobile inderdaad pas werken, eerder niet.

Ik kan iedere dag vanaf 14.00 een monteur inplannen, met als reden dat er voor een glasvezelaansluiting nog wat moet worden veranderd in de ochtend.

Ik heb op dit moment een Genexis FTU, modelnummer zie ik er niet op staan. 

Reputatie 7
Badge +15

@M.vandenberg 

Met een Genexis zou hij heel misschien kunnen werken, misschien dat je een foto kan plaatsen?

 

Reputatie 7
Badge +15

@M.vandenberg 

Over het KPN netwerk dus maximaal 100 MB zou hij wel werken, ik weet niet hoe dat zit voor ODF 1000 MB.

Reputatie 7
Badge +2

Dat werkt niet @Waqqas. Tevens grote kans dat op GPON wordt aangesloten ivm 1 Gb/s.

Ik ben niet helemaal bekend met jullie terminologie, maar snap ik de situatie nu goed?:

  • Maandag 26 april in de ochtend wordt in de PoP de aansluiting omgepatcht.
  • 's Avonds komt de monteur met nieuwe FTU  (is dat media converter?) en sluit het modem aan.
  • Ik verwacht hierbij downtime tussen punt 1 en punt 2

 

 

Nee hoor @Marcel MCi , Dit is gewoon normaal FttH AON van KPN zit geen greindje GPON in, deze NT kan werken met TM zoals @Waqqas al zegt, ook op TM’s ODF 1Gb verbindingenen daar kom je alleen achter als je het probeerd @M.vandenberg , Als je een half uurtje nadat de KPN diensten uitvalt het NT even van de stroom afhaald, de oude spullen afkoppeld ennde Zyxel er aan hangt met de nieuwe korte UTP kabel.dan de boel weer op spanning zet kun je kijken of de wereldbol mooi gaat groen gaat branden.

En als de TM monteur komt zorg dat die de NT niet mee neemt, heb je altijd een reserve als die het doet en de MC van TM er ophoud, en deze is van KPN ze kunnen er in de toekomst om vragen als je ooit terug gaat.

Reputatie 7
Badge +2

Welke woonplaats betreft het @M.vandenberg  ?

Of T-mobile GPON toepast over deze verbinding kan je zo niet zien @Doornekamp33. GPON voor T-mobile wordt momenteel in veel plaatsen uitgerold en werkt over de bestaande Ftth verbinding. In de Pop wordt dit echter anders aangesloten en in de woning komt een ONT i.p.v. een M.C.

Bij dit oudere type Genexis werkt het T-mobile modem waarschijnlijk niet. Dit FTU moet omgebouwd worden om de glasvezel naar buiten te leiden voor de M.C. of ONT van T-mobile. De nieuwere typen Genexis kunnen eventueel wel werken, maar dit is niet de bedoeling dat het zo aangesloten wordt.

Mvg. Marcel

 

Dit is niet de oude NT maar het laatste model en het zusje werkte bij mij beter dan de MC van TM zelf en is veel stabieler.

Als TM nu Gpon uitrolt dan word het een ander verhaal, wat ik wel weet is dat het wel weer prutswerk word om die zooi op deze FTU aan te sluiten.

Reputatie 7

Ik heb hem nu op maandag 26 april in de avond ingepland, maar kom ik dan niet een paar uur zonder verbinding te zitten?

Ja, ga er van uit dat je verbinding offline gaat rond 07:00 en pas weer werkt nadat de monteur weer weg gaat. plan hem dus zo vroeg mogelijk in.

Welke woonplaats betreft het @M.vandenberg  ?

Of T-mobile GPON toepast over deze verbinding kan je zo niet zien @Doornekamp33. GPON voor T-mobile wordt momenteel in veel plaatsen uitgerold en werkt over de bestaande Ftth verbinding. In de Pop wordt dit echter anders aangesloten en in de woning komt een ONT i.p.v. een M.C.

Bij dit oudere type Genexis werkt het T-mobile modem waarschijnlijk niet. Dit FTU moet omgebouwd worden om de glasvezel naar buiten te leiden voor de M.C. of ONT van T-mobile. De nieuwere typen Genexis kunnen eventueel wel werken, maar dit is niet de bedoeling dat het zo aangesloten wordt.

Mvg. Marcel

 

Het betreft Houten (3992)

Reageer