Beantwoord

Installatiedatum uitgesteld zonder bericht

• 22 oktober 2020
  • 17 reacties
  • 454 Bekeken

Mijn klantnummer is [Verwijderd door Moderator. Plaats geen privégegevens in openbare berichten!].

Ik heb een 6 weken geleden t-mobile thuis glasvezel aangevraagd voor onze nieuwbouwwoning. De glasvezelaansluiting zit er al en er zijn ook al mensen in de buurt met een aangesloten glasvezel-abonnement. Ik twijfelde tussen KPN en T-mobile en vanwege de prijs en onze mobiele abonnementen toch voor T-mobile gekozen. De installatiedatum stond heel al die tijd op morgen 23-10. Ik heb hier speciaal voor vrij genomen. Toen ik vandaag wilde inloggen om te kijken of ik kon zien hoe laat de monteur morgen zou komen zag ik ineens dat de installatie datum stond op 14-11. Ik heb hier verder geen mail o.i.d. over gehad. Ik heb vanochtend half uur in de wacht gestaan bij guidion, heb de verbinding daarna maar verbroken want ik had de hoop opgegeven dat ik nog iemand zou spreken. Kan iemand mij vertellen of dit '’normaal'’ is, want ik heb geen zin om zo te starten. Ik betaal dan liever iets meer per maand maar dan weet ik zeker dat het allemaal goed wordt geregeld. 

icon

Beste antwoord door Brian 29 oktober 2020, 13:55

Hi @wjay85, zo te zien liggen ze wat voor op schema en wordt je morgen aangesloten vanaf de centrale. Zodra wij het seintje krijgen van de netwerkbeheerder dat dit gelukt is ontvang je bericht van onze monteursdienst Guidion om een afspraak te maken, dat gaat dus helemaal goed komen! 

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @wjay85 ,

Dit is geen prettige start. Maar even het volgende zou je voortaan geen privégegevns in je berichten willen zetten zoals je nu gedaan hebt. Er kijken ook mensen mee met niet zulke goede bedoeling.

Je kunt deze gevens wissen als je gewoon naar je bericht gaat en onderin je bericht op de drie puntje klikt en dan bewerken.

Gegevens zoals je klantnummer,telefoonnummer enzovoorts kun je het beste alleen in een privé bericht geven aan een medewerker van T-Mobile.

Heb ook al gevraagd of een medewerker het klantnummer uit je bericht kan halen.

De medewerkers van T-mobile pakken jou uitdaging vanzelf op.

@soepkip67  dank voor je alerte reactie. Echter zie ik als ik op de 3 puntjes klik alleen de opties:

'’link naar reactie'’ en '’rapporteer'’

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @wjay85 ,

Sorry, deze optie is maar een bepaalde tijd geldig, daarna lukt het niet meer. Daarom heb ik dit ook gemeld bij één van de T-Mobile medewerkers. Deze pakt het dan zo snel mogelijk op.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @wjay85, de netwerkbeheerder (KPN NetwerkNL) moet nog “verdelerwerkzaamheden” uitvoeren in de wijkcentrale, zoals ik het nu zie. Sorry voor het ongemak en de uitgestelde activatiedatum! Heb je thuis de beschikking over een 4G-verbinding via mobiele hotspot? Ik kan me goed voorstellen dat het met thuiswerken een lastige situatie is namelijk.

Jammer genoeg kan ik geen aanpassing doen in de aansluitdatum, het is een flauw antwoord, maar hier in de netbeheerder de bovenliggende partij en zijn wij afhankelijk van hun beslissing.

Hoi @Jason, dank voor je reactie. Het is erg jammer dat ik hier pas een dag van te voren achter kwam door dit zelf na te kijken in mytmobile thuis en dat ik hier niet een mail ofzo over heb gehad dat de installatie niet door kon gaan op de 23e. Als ik van te voren niet had gekeken had ik daar dus de hele dag gewacht. Ik heb speciaal vrij moeten nemen en omdat ik er zo laat achter kwam kon ik op werk niet meer regelen om alsnog te gaan werken. 

Wat bedoel je met '’heb je thuis een 4g-verbinding'’?? Ik neem aan dat je mijn mobiele abonnement bedoelt? Ik heb daar wel een 4g verbinding op uiteraard, maar ik ben niet van plan om dit MB's te gaan verbruiken voor thuis werken aangezien ik veel bel en videobel voor mijn werk. Dit zal dus veel MB's gaan kosten. 

Ik heb bij jullie concullega's geïnformeerd en zij kunnen binnen 4 dagen het internet aansluiten bij mij, dus ik ga nog even goed nadenken wat ik wil. 

@wjay85 Als je een T-Mobile simkaart heb kan @Jason je voorzien van een voucher voor 7 dagen echt onbeperkt mobiele data zodat je zoveel kunt verbruiken als je wilt, zelfs zonder tussentijd te moeten opwaarderen.:wink:

Reputatie 7
Badge +8

Hi @wjay85, zo te zien liggen ze wat voor op schema en wordt je morgen aangesloten vanaf de centrale. Zodra wij het seintje krijgen van de netwerkbeheerder dat dit gelukt is ontvang je bericht van onze monteursdienst Guidion om een afspraak te maken, dat gaat dus helemaal goed komen! 

Hoi @Brian, Ik ben benieuwd of het is gelukt met het aansluiten op de centrale. Ik heb namelijk nog niets vernomen van Guidion. Begrijp ik het dan goed dat er dan een afspraak wordt gemaakt voor eerder dan eerder voor 14-11-2020 en dat ik daar zelf niets voor hoef te doen?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @wjay85 Klopt helemaal, de aansluiting vanaf het netwerk staat gepland voor 6-11 (komende vrijdag), je krijgt dan begin volgende week bericht van Guidion om een afspraak te maken. :slight_smile:

@Brian ik zie nu dat de installatiedatum is verplaatst van as zaterdag 14-11 naar 20-11. Wederom verplaatst zonder enige berichtgeving via de mail of iets dergelijks. Echt jammer allemaal.

Reputatie 5
Badge +6

Als KpN netwerk de verbinding nog niet kan bouwen heeft een monteur bezoek geen zin. Dan wordt dit automatisch verplaatst. Een automatische mail zou inderdaad wel prettig zijn. 

@eric Dat is inderdaad het frustrende, los van het feit ik het pakket pas in september heb aangevraagd, dat het wordt gewijzigd zonder berichtgeving.

en het vreemde is dat @Brian heeft aangegeven dat kpn voor lag op de werkzaamheden en dat ik daarom eerder dan gepland gebeld zou worden om een vervroegde afspraak te plannen. Wel een beetje raar.

Reputatie 4
Badge +2

Hi @wjay85, ik zie inderdaad dat netwerkbeheerder KPN NetwerkNL de datum verschoven heeft. De activatie van de lijn staat nu gepland voor 21 november. Sorry voor de vertraging! Na de oplevering van de lijn zal Guidion automatisch contact met je opnemen voor het maken van de installatieafspraak. Bedankt voor het geduld!

Hoi @Cheyenne, dus de 21 november komt de monteur niet langs, maar dat is de activatiedatum? En daarna pas is de installatie op een andere datum? Kun je mij uitleggen hoe dit precies zit? Want als ik inlog op mytmobile zie ik daar echt staan installatie datum 21 november (welke nu al voor de 3e keer is uitgesteld). 

Ik wil hierbij ook direct een klacht indienen:

Jullie geven steeds aan dat het ligt aan kpnetwerknl, ik begrijp dat. Maar ik ben niet degene die daar kan vragen wanneer zij nou eindelijk de boel gaan aansluiten. Ik ben daarin afhankelijk van jullie en als klant verwacht ik echt een actievere houding van t-mobile (medewerkers) hierin. Door datum steeds maar uit te stellen zonder een bericht krijg je alleen maar vragen maar vragen van mij hier op dit forum en wordt mijn irritatie alleen maar groter. Ik vind het zelf ook niet leuk om mijn vragen via dit forum te stellen, want ik weet dat dit geen reclame is voor jullie (nieuwe klanten). Maar ik bij Guidion sta ik een driekwartier in de wacht en op de chat is het advies om af te wachten. En als het niet gaat is nee ook gewoon een antwoord, maar dan hoef ik niet te blijven wachten en kan ik ook verder. Maar dit komt echt amateuristisch over voor zo een groot bedrijf als t-mobile. 

Het echt te triest voor woorden dat ik als klant zoveel moeite moet doen om te achterhalen hoe of wat er nu gaat gebeuren. Ik hoop dat jullie je kunnen voorstellen dat ik wel andere dingen te doen heb met een nieuwe woning dan hier achter aan te gaan en steeds maar weer teleurgesteld te worden. Hebben jullie wel in de gaten dat ik de aanvraag in september heb gedaan?

Mijn voorstel voor een oplossing is dat jullie aangeven voor welke datum de boel is geactiveerd en bij mij is geïnstalleerd, het liefst voor 21 november. Indien dit niet mogelijk is dan wil ik jullie vragen om hier ook eerlijk over te zijn want dan zoek ik een andere provider. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @wjay85, excuses voor de verwarring. Ik snap je reactie, ik zou daar zelf ook niet heel blij van worden. Normaal is de volgorde bij een glasvezel aanvraag: Wij ontvangen je aanmelding → Wij doen een verzoek bij de netbeheerder voor levering op jouw aansluiting → De netbeheerder geeft een aansluitdatum door aan ons → Wij sturen de opdracht door naar onze monteursdienst en die nemen contact op met jou om een installatieafspraak in te plannen.

Je hoeft dus zelf geen actie te ondernemen. In dit geval is dit nog steeds zo alleen blijft de netbeheerder de afspraak verschuiven. Waarom dit is kan ik ook niet zien maar dit kan om een technische reden zoals eric al aangaf, het inplannen van monteurs etc. Zodra wij het sein krijgen vanuit de netbeheerder dat jouw aansluiting actief is neemt onze monteursdienst Guidion direct contact met je op om een afspraak te maken! Excuses voor de vertraging.

@Brian dank voor je reactie. Wat gebeurd er dan op 21 november, datum die ik zie als inlog bij mytmobile.

Reputatie 7
Badge +8

Dit zou normaal gesproken de datum zijn waarop onze monteur bij je langs komt maar ik durf dat nu niet mer met 100% zekerheid te zeggen. De aansluiting vanaf de centrale staat (op dit moment) nog steeds gepland voor vandaag maar is nog niet uitgevoerd. Met een beetje geluk is dit alsnog vandaag en ben je morgen online!

Reageer