Beantwoord

installatiepakket en opleveringsdatum

  • 18 December 2018
  • 14 reacties
  • 1146 Bekeken

Op 21 december komt de Guidion monteur langs voor de installatie van de alles in 1.
Nu zie ik op de de T-mobile thuis account dat de datum veranderd is naar 3 januari.
Gisteren heb ik gebeld met het 8000092 nummer en gevraagd naar het installatie pakket. Mij is toen verzekerd dat het gisteren de duer uit gegaan is en dat het op tijd bij ons zal zijn.
Nu begrijpik het niet meer, wie heeft de installatie datum gewijzigd, weet de monteur hiervan?
Wij hebben een bevestiging van Guidion dat de monteur 's middags de 21ste bij ons komt.
Waar kunnen wij nagaan waar het installatie pakket is??
icon

Beste antwoord door Brian 19 December 2018, 14:28

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Hi @siem.kaandorp, ik geef je graag meer duidelijkheid! Je installatiepakket ligt inmiddels bij het sorteercentrum dus ik verwacht dat je deze morgen ontvangt! Wat de aansluitdatum betreft heb ik minder nieuws, de netbeheerder heeft de oplevering naar jouw woning inderdaad verplaatst naar 3 januari. Excuses dat je hierover niet bent geïnformeerd. In dit geval zal er dus ook een nieuwe afspraak gemaakt moeten worden met onze monteur (deze kan nu wel aansluiten maar kan de verbinding niet testen omdat er nog geen signaal binnen komt). Je kan hiervoor het beste telefonisch contact opnemen via het gratis nummer 088 2000 151, dan plant Guidion direct een nieuwe afspraak met je in! Excuses voor de vertraging Siem!
Ik begrijp er nu niets van. Waarom is de aansluiting verplaats naar 3 januari??
Volgensmij hebben wij nog steeds een afspraak met de monteur op 21 december.
Ik begrijp van Guidion dat ze gewen nonteur beschikbaar hebben op 3 januari. Dat zal op zij vroegst na 8 januari kunnen. Dat is dus volkomen onacceptable, dan zullen wij ruim een week zondxer TV, internet en telefoon zitten.
Reputatie 7
Hallo @siem.kaandorp,

Welke provider heb je nu ? en heb je gebruik gemaakt van de overstapservice ?
Het lijkt er op dat de netbeheerder geen monteur beschikbaar heeft en daarom de opleverdatum heeft opgeschoven.
Onze huidige provider is Telfort. En ja, we hebben gebruik gemaakt van de overstap service.
Afgelopenn maandag ben ik gaan bellen waar het installatie pakket bleef. In eerste instantie werd er gezegd dat het niet verzonden was, maar later bleek dat het die dag wel verzonden was.
Op verzoek van de eerste helpdesk medewereker heb ik contact met Guidion gehad over een eventuele andere datum voor de installatie. Dat bleek niet mogelijk, of pas na 8 januari. Gaarna heb ik opnieuw contact met de helpdesk gehad en toen werd mij verteld dat het pakket verzonden was. Op dit moment heb ik bericht van Postnl dat het pakket morgenmiddag afgeleverd wordt. Voor ons was het maandag duidelijk dat de installatie aanstaande vrijdag, de 21ste, zal gebeuren. Wie en waarom dat nu plotseling veranderd is voor ons niet accetable.
Reputatie 7
het lijkt mij handig dat dit even word recht gezet door @Brian zodat de migratie en installatie op de zelfde dag vallen na 7 januari. de overstapservice moet er voor zorgen dat je niet zonder diensten komt te ziten en dit gaat nu mis.
Reputatie 7
Badge +1
Het valt me wel op dat er in deze branche wel heel vaak iets mis gaat, en dat niet alleen bij T-Mobile maar bij alle providers als belangstellende lees ik ook wel eens de forums van andere providers, en ook daar zie je veel vergelijkbare problemen.

ook wat betreft Guidion lees je wel heel veel klachten, zoals niet op komen dagen of afspraken verzetten enz.
Reputatie 7
@BeMu dat kan ik me best wel voorstellen.
ik denk zelf niet in hokjes en problemen maar in oplossingen.

hoe kan je er voor zorgen dat alles goed gaat ?
monteur niet komen opdagen klant niet thuis. (bel doet het niet, stond onder de douch, hond uitlaten afspraak vergeten) wellicht is een slim deurslot de oplossing

afspraak verplaatst,
lijn niet opgeleverd, pakket niet ontvangen. ziekte, auto pech,

ik kan wel even doorgaan.
Reputatie 7
Hi @siem.kaandorp, ik begrijp je reactie en ik geef je graag meer duidelijkheid. Ik hebe het hieronder nog even op een rijtje gezet:

Je installatiepakket wordt vandaag afgeleverd.

Je afspraak met Guidion stond gepland voor de 21ste. Naast de aansluiting van de modem door onze monteur moet jouw adres ook aangesloten worden vanaf de centrale. Dit gebeurt door de netbeheerder en zou hebben aangegeven dat deze aansluiting vertraagt is en nu pas op 3 januari gebeurt. Hierdoor kan onze monteur ook pas later aansluiten.

Ik zie inmiddels een nieuwe plandatum van Guidion staan voor 11 januari, klopt dit inderdaad? Als dit de definitieve datum is dan pas ik de overstapdatum ook aan na 11 januari zodat je niet zonder internet komt te zitten! Excuses voor de vertraging!
Gisteren een tijd met de helpdesk aan de telefoon gezeten. Volstrekt onduidelijk is voor mij wie en waarom de aansluiting verplaatst is naar 3 januari. Uiteindelijk heeft de helpdesk een nieuwe plandatum geregeld met Guidion. Maar zij konden niets doen aan de overstapdatum van 3 januari. Daarover zal ik hedenavond nog gebeld gaan worden. Het blijft allemaal erg vreemd wat er gebeurd is.
Als u de overstapdatum kan aanpassen, graag, dan zitten wij in ieder geval niet zonder internet in januari.
Reputatie 7
Hi @siem.kaandorp, ik zie dat mijn collega's ook de overstapdatum al aangepast hebben, dat gaat dus helemaal goed komen! De reden dat de aansluiting is vertraagd komt doordat de aansluiting vanuit de centrale later plaats vindt. Wat hier de exacte reden van is blijft ook voor ons gissen, de aansluiting vanuit de centrale wordt namelikjk niet gedaan door ons als provider maar door de netbeheerder. Zij beheren het glasvezelnetwerk waar meerdere providers zoals T-Mobile Thuis gebruik van maken.
Gisteravond werden we gebeld door de helpdesk. Na enig aandringen, (en langdurig overleg met collega's?), is er een ticket aangemaakt om de overstapdatum aan te passen.
Wij zijn blij dat dit probleem opgelost is. We zien uit naar de overstap op 11 januari.
Dit lijkt wel heel erg veel op de situatie waar ik nu zelf ook in zit.....alleen heb ik nog geen datum wanneer dit geleverd kan worden.
Reputatie 7
Hoi @ChrisW76,

Zojuist heb ik een reactie geplaatst in jouw topic!
Hoi @ChrisW76,

Zojuist heb ik een reactie geplaatst in jouw topic!


@Sander Dank je wel 😀

Reageer