Beantwoord

Installatiepakket niet ontvangen

  • 3 November 2020
  • 9 reacties
  • 281 Bekeken

Per vandaag gaat mijn t-moblie thuis abbonement in, echter heb ik nog geen installatiepakket ontvangen en heb ik dus per vandaag geen internet meer. Ik heb ook geen enkele indicatie gekregen dat het installatiepakket onderweg is. De installatiedatum is dan wel de 10e van november, maar de basisapparatuur kan ik zelf aansluiten.

Wanneer kan ik het installatiepakket verwachten? Met 2 mensen die thuis werken is de huidige situatie onwerkbaar.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 5 November 2020, 16:39

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mroerink

Je bedoeld 10 november komt de monteur alles aansluiten?

Houd je email en T-Mobile thuis account goed in de gaten, je krijgt een email zodra je pakket verzonden wordt en in je T-Mobile thuis account verschijnt er een link waarmee je het pakket kan volgen.

Het is verstandig om de monteur alles te laten installeren zodat hij ook meteen kan kijken bij problemen en als je het zelf aansluit en er gaat iets kapot dan is dat voor eigen rekening.

Hi @Waqqas ,

Ja, 10 November komen ze installeren. Dit vind ik al bijzonder als eerst mogelijke datum als je abbonement op 5 November in gaat. De infrastructuur van KPN (wat we nu hebben), is hetzelfde als T-mobile, dus alle kabels blijven liggen, het enige wat verandert is de apparatuur, daar kan je niet zoveel aan verkeerd doen. Het enige waar ik af blijf is de glasvezelaansluiting, maar die van KPN zou prima moeten werken. Het feit dat ik nu een week zonder internet en tv zit in een tijd waar we de hele dag verplicht thuis zijn, is geen prettig vooruitzicht.

Reputatie 7
Badge +15

Soms zit er een beetje vertraging in maar ik denk dat het niet te lang zal duren zoals dat eerder het geval was.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @mroerink, welkom op de Community!

Normaal gesproken ontvang je het installatiepakket zo'n vier tot zeven dagen voordat er door Guidion geïnstalleerd wordt. Dat betekent dat jij uiterlijk 6 november het pakket zult ontvangen. Ik heb de zending gecontroleerd en deze is al naar onze distributiepartner verstuurd. Dat betekent in de praktijk, dat je binnen nu en 96 uur een Track & Trace ontvangt. Zo kun jouw installatiepakket te allen tijde in de gaten houden en weet je precies wanneer de bezorger arriveert!

Je geeft het volgende aan: “Het feit dat ik nu een week zonder internet en tv zit in een tijd waar we de hele dag verplicht thuis zijn, is geen prettig vooruitzicht.” → Een installatiedatum is jammer genoeg niet altijd gelijk aan een activatiedatum. Dat heeft enerzijds te maken met de agenda van de monteurs en anderzijds met de plandatum (activatiedatum) die wij doorkrijgen vanuit de netbeheerder, in dit geval KPN NetwerkNL. Wat ik echter wel wil aangeven, is dat jouw activatiedatum niet 5 november, maar 10 november is dus Guidion komt precies op de dag dat jouw verbinding geactiveerd wordt. Waar lees je 5 november? Was dit jouw oorspronkelijk wensdatum? Die kan namelijk afwijken van de activatiedatum. 

Hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd en zo niet, let me know! Ik help en denk graag zo goed mogelijk mee.

@Waqqas Bedankt voor je reactie! 😄

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @mroerink, welkom op de Community!

Normaal gesproken ontvang je het installatiepakket zo'n vier tot zeven dagen voordat er door Guidion geïnstalleerd wordt. Dat betekent dat jij uiterlijk 6 november het pakket zult ontvangen. Ik heb de zending gecontroleerd en deze is al naar onze distributiepartner verstuurd. Dat betekent in de praktijk, dat je binnen nu en 96 uur een Track & Trace ontvangt. Zo kun jouw installatiepakket te allen tijde in de gaten houden en weet je precies wanneer de bezorger arriveert!

Je geeft het volgende aan: “Het feit dat ik nu een week zonder internet en tv zit in een tijd waar we de hele dag verplicht thuis zijn, is geen prettig vooruitzicht.” → Een installatiedatum is jammer genoeg niet altijd gelijk aan een activatiedatum. Dat heeft enerzijds te maken met de agenda van de monteurs en anderzijds met de plandatum (activatiedatum) die wij doorkrijgen vanuit de netbeheerder, in dit geval KPN NetwerkNL. Wat ik echter wel wil aangeven, is dat jouw activatiedatum niet 5 november, maar 10 november is dus Guidion komt precies op de dag dat jouw verbinding geactiveerd wordt. Waar lees je 5 november? Was dit jouw oorspronkelijk wensdatum? Die kan namelijk afwijken van de activatiedatum. 

Hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd en zo niet, let me know! Ik help en denk graag zo goed mogelijk mee.

@Waqqas Bedankt voor je reactie! 😄

@Jason Hi Jason,

De opzegging bij KPN heb ik zelf moeten doen, omdat mijn abbonement net op dat moment over ging van Telfort naar KPN en de overstapservice niet mogelijk was. Als datum heb ik de activatiedatum aangehouden die in ‘My T-mobile’ stond na het afsluiten van het abbonement. Deze week af van de installatiedatum, ook 2 weken daarna nog. Hierna heb ik geen bericht gehad dat de datum is veranderd. 

Ik heb over deze afwijking neit aan de bel getrokken, omdat ik het installatiepakket een week voor de activatiedatum zou krijgen en ik deze in de basis zelf wel installeren kan. 

In de tussentijd is blijkbaar de activatiedatum dus gewijzigd, zonder dat ik daar van op de hoogte gebracht ben. Als ik dat wel had geweten, had ik de einddatum van mijn vorige provider kunnen laten aanpassen. Ik begrijp nu dat er geen andere oplossing is dan een week zonder tv en internet te zitten?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @mroerink, bedankt voor je uitleg! Ik begrijp echter nog niet helemaal precies waarom je de Overstapservice nog niet kon gebruiken. Je bent vlak voordat je naar ons overstapte vanuit KPN, net overgestapt van Telfort naar KPN, begrijp ik dat goed? 

Het tussentijds wijzigen van de activatiedatum is inderdaad niet erg netjes, sorry dat dit gebeurd is, zonder waarschuwing. Dat is een leermomentje voor ons, want naast dat het in My T-Mobile Thuis wordt gemeld (zoals hieronder te zien is), moet er altijd gemaild worden, of op zijn minst een SMS verstuurd worden. In principe gebeurt dit ook altijd, dus ik vrees dat de koppeling tussen het proactief, geautomatiseerd versturen van de e-mail en My T-Mobile Thuis tijdelijk defect was. 

Er is inderdaad geen andere oplossing dan te wachten totdat de activatiedatum bereikt is, maar ik heb wel een noodoplossing. Ik zie dat je nog geen actief T-Mobile mobiel telefoonnummer hebt in je klantprofiel, heb je de beschikking over een simkaart van T-Mobile (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan bied ik je graag een Unlimited Internet voucher aan voor zeven dagen. Dan kun je toch onbeperkt online zijn via mobiele hotspot. Laat me weten of ik dit voor je in orde kan maken, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher toe per privébericht!

Hi @Jason , ik snap dat je dat niet begrijpt, het is ook wel bijzonder. Ik was klant bij Telfort (onderdeel van KPN). KPN is bezig met de transitie alle Telfort klanten onder te brengen bij KPN. Voor de overstapservice had ik aangegeven klant te zijn bij Telfort, echter is toevallig precies op die dag, mijn oude contract bij KPN intern overgegaan van Telfort naar KPN. Op het moment van overstappen was ik dus niet langer Telfort klant, maar KPN klant, dat zal dan ook de reden zijn dat de overstapservice niet werkte.

Ik heb al T-mobile unlimited data en de hotspot lijkt beter te werken dan vooraf gedacht. Ook hebben we inmiddels ontdekt dat we nog analoge TV ontvangen dus de week zonder internet overleven we wel.

Het installatiepakket is gisteren binnen gekomen, dus hierbij zijn al mijn vragen beantwoord. Bedankt @Waqqas en @Jason voor de reacties.

Reputatie 7
Badge +16

@mroerink Top dat je het aan ons uitlegt, dat waardeer ik enorm! Ik snap nu wat er gaande was en waarom de Overstapservice niet mogelijk was op dat moment, goed leermoment.

Fijn dat de hotspot beter werkt dan je verwachtte, dat maakt thuiswerken ook iets makkelijker. Mocht ik toch nog iets aan de situatie kunnen bijdragen, dan hoor ik het graag. 

Een prachtig weekend toegewenst en blijf veilig thuis!

Reageer