Beantwoord

Installatiepakket ontvangen duurt wel heel erg lang

  • 27 January 2021
  • 3 reacties
  • 124 Bekeken

Op 17 december heb ik mijn verhuizing doorgegeven. op 18 januari zou dit geïnstalleerd worden.
Intussen heb ik nog steeds mijn installatiepakket ontvangen. Bij het bellen naar jullie wordt er gezegd dat er een probleem is, en dat mijn pakket daardoor niet wordt opgestuurd. Dus is er een ticket gestuurd naar de backoffice van jullie backoffice om uit te zoeken hoe het probleem ontstaan is.
Totdat dat onderzoek is afgerond, heb ik dus nog steeds geen pakket.
Mijn oplossing is heel simpel. Stuur gewoon een nieuw pakket op, en ga daarna verder met je onderzoek waardoor het was gekomen.
Maar ik krijg te horen: nee meneer zo werkt dat helaas niet.
 

Maar ik moet wel werken, en dat moet tegenwoordig thuis.
Daarom heb ik mijn oude installatiepakket gepakt en deze zelf maar geïnstalleerd. Het is glasvezel, dus dat is niet de bedoeling, maar ja, ik heb geen keus.
Gelukkig werkt dat, en kan ik deze dagen toch werken. Anders had ik nu al 8 werkdagen niet kunnen werken.

Wat mij betreft was dat onacceptabel geweest.

Nu kan ik dus toch lekker werken.
Houdt dat installatiepakket maar bij jullie, ik heb hem niet meer nodig.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 29 January 2021, 11:02

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Gerard b94, welkom op de Community en gefeliciteerd met de nieuwe woning!

Het is aan onze kant misgegaan met het installatiepakket inderdaad, waarvoor een oprecht excuses. Fijn dat de ‘oude’ apparatuur werkt en top dat je het zelf aangesloten hebt. Dat had natuurlijk sowieso niet mogen gebeuren en is een onfortuinlijke situatie. Ik heb nagevraagd wat de huidige status is bij de overkoepelende technische afdeling en wacht nog op een antwoord. Het is voor nu ook helemaal niet interessant om aan te geven waarom dit niet goed loopt, het moet gewoon opgelost worden. Zalvende woorden hebben in dit geval geen betekenis, het gaat om de helende oplossing. 

Ik durf het bijna niet te vragen, maar zodra het nieuwe pakket dan eindelijk bezorgd wordt, zal er een nieuwe afspraak worden ingepland met Guidion om alles te installeren. Daarmee wil ik niet suggereren dat jij het niet kunt installeren, want dat heb je absoluut bewezen, maar meer dat de servicegarantie op losse onderdelen vervalt wanneer je het zelf aansluit. Tot het moment dat de monteur komt om de nieuwe apparatuur aan te sluiten, kun je uiteraard gebruik blijven maken van de huidige apparatuur. Zo kom je in ieder geval niet nog eens zonder Internet te zitten. 

Om het wat te verduidelijken: de reden dat het nieuwe pakket alsnog verstuurd wordt, is omdat de apparatuur geregistreerd dient te worden op je nieuwe adres. Zolang dit niet gebeurt, loopt de aanvraag niet volledig door en zal een onderdeel als Klantvoordeel niet geactiveerd worden op het nieuwe adres. 

De misgelopen voordelen zal ik vergoeden voor je zodra alles doorgelopen is. Geef me alsjeblieft een seintje per privébericht zodat ik dit in orde kan maken voor je. Nogmaals, excuses voor de gelopen zaken en jij bedankt voor je begrip en proactieve schakelvermogen!

Hoi Jason,

Bedankt voor je reactie, wanneer alles is geïnstalleerd zal ik je een pbtje sturen.

Reputatie 7
Badge +16

@Gerard b94 Graag gedaan en bedankt dat je me op de hoogte houdt.

Een prachtig weekend toegewenst en blijf alsjeblieft veilig binnen!

Reageer