Beantwoord

Installeren internet thuis - HOE met een 4 punts bijgeleverde telefoon/internetstekker?

  • 26 November 2020
  • 14 reacties
  • 813 Bekeken

  • is King of Content
  • 38 reacties

Hallo Tmobile,

Internet thuis besteld. Maar in het pakket zit alleen de “ouderwetse”aansluiting naar de wandcontactdoos zijn de 4 punts stekker aansluiting.

In de woonkamer heb ik een aansluiting waar die aansluiting NIET op past.

Op de woonkamer aansluiting zit een SPLITTER met 3 coaxachtige uitgangen voor MODEM, TV en RADIO. 

 

Hoe sluit ik het modem aan? Groeten

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 December 2020, 11:07

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Grr45 

Die splitter in de woonkamer wordt niet gebruikt bij internet via de telefoonlijn. Je kan kijken of je iets van onderstaande kan vinden in de meterkast of woonkamer bijvoorbeeld.

Het zou ook een losse telefoonkabel kunnen zijn die je ergens tegen komt.

Reputatie 7
Badge +3

@Grr45 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/bestelling/installeren/installatieinstructie

 

Ik heb foto gestuurd van de aansluiting in de woonkamer (de enige) waar de buren (flat) ook internet hebben aangesloten. Ik heb de splitter eraf gehaald.

Kunnen jullie hier iets van zeggen of kan de tmobile monteur dit oplossen?

 

Ik zou het graag vernemen omdat internet eraan komt en mijn mobiel wordt afgesloten. Om niet zonder internet te zitten bedoel ik.

Is het mogelijk dat monteur dit oplost dit had ik bij KPN ook altijd (gratis).

Reputatie 7
Badge +3

@Grr45 

Meestal zit de hoofdaansluiting in de meterkast, die zien er dan ongeveer zo uit als @Waqqas heeft laten zien.

De aansluiting die je op de foto laat zien is niet bruikbaar voor Tmobile Thuis, maar alleen voor Ziggo. Ziggo levert internet namelijk over het Coax netwerk, maar niet via de telefoonlijn zoals TMT.

Reputatie 7
Badge +15

@Grr45

Mocht je er niet uit komen dan kunnen de moderators een monteur langs sturen, gratis uiteraard.

Mocht je een aansluiting of telefoonkabel tegenkomen ergens maak er dan eens een foto van.

Bedankt voor de reactie. Wij wonen in een flat en de bewoners hebben op dit kastje allen de internet aansluiting. De vorige bewoner heeft waarschijnlijk ziggo gehad dus vandaar.

nu hebben wij net besteld en wordt internet ca 10-12 geleverd maar willen niet zonder internet komen te zitten. Ons werk gaat ook online door. Kan er al een afspraak gemaakt worden voor monteur zodat wij direct internet hebben en hoe moeten we dat regelen of kunnen jullie dat?

 

Reputatie 7
Badge +15

Er zal een moderator hier reageren met meer informatie over een monteur langs sturen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Grr45, graag help ik je net zo goed als Waqqas en Pieter_B al hebben gedaan dus ik voeg me toe aan dit topic!

Het is niet mogelijk om bij een DSL-aansluiting een monteur aan te vragen voordat de activatiedatum geweest is. Een DSL-aansluiting is een Doe-het-zelfinstallatie waarbij een monteur kan worden aangestuurd zodra op de activatiedatum blijkt dat jij er zelf niet uitkomt. De installatiemonteur heeft verschillende tools bij zich en doet altijd van te voren een lijnmeting om te kijken of er geen fout in de binnenhuisbekabeling of iets dergelijks zit, die meting werkt pas zodra de aansluiting opgeleverd is - vanaf de dag van activatie. 

Je kunt daarom vanaf 10 december een monteur aanvragen, indien dat jouw activatiedatum is. Hopelijk heb ik hiermee jouw vraag beantwoord! Zo niet, laat het me dan weten, dan spring ik zo snel mogelijk weer te hulp.

Inmiddels opgelost. Topic gesloten.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Grr45, fijn dat het opgelost is! Wat bleek precies de oplossing te zijn? Als je die zou willen delen, kunnen andere users ervan leren. De Community zit altijd voor je klaar mocht je andere vragen hebben. Alvast bedankt voor de info en nog een mooie avond!

P.s. zodra je gereageerd hebt, zal ik het topic sluiten! 😉

Reageer