Beantwoord

Installeren Modem

  • 17 December 2018
  • 7 reacties
  • 1040 Bekeken

Hallo,

Ik heb zojuist het installatiepakket van jullie ontvangen.
Echter de aansluitingen die jullie als opties geven, komen niet overeen met die van mij.

Dit is waar ik nu mijn modem (van Ziggo) op heb aangesloten.

Kan iemand mij helpen? Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door Seccie 17 December 2018, 20:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Oei.. dat lijkt wel een coax aansluiting. Je dient de box aan te sluiten op de hoofdaansluiting (ISRA punt.) Het ISRA punt is het punt waar het modem aangesloten moet worden van de provider. Het ISRA punt staat voor Infrastructuur Randapparatuur. Het ISRA punt is de locatie waar de hoofdtelefoonaansluiting het huis van buitenaf binnenkomt.

Waar vind ik het ISRA punt?
Doorgaans is dit te vinden in de meterkast. Op deze locatie moet het modem aangesloten worden.

T-Mobile biedt internet aan via DSL of via de glasvezel, maar niet via coax kabel.
Heb je de T-Mobile installatievideo bekeken?
Is dat deze?
Waar zou ik deze moeten doorsnijden dan als dat het geval is?

Reputatie 7
Badge +4
Dat lijkt inderdaad op het ISRA punt. Als je stap voor stap deze instructies volgt, dan ga ik ervanuit dat je snel verbinding kan maken met internet van T-Mobile Thuis.
Moet ik hem dan bovenaan koppelen, of juist onderaan?

Reputatie 7
het bovenste deel.

het onderstedeel is uitsluitend te openen door ptt personeel. bij openen word het afsluitmeganistme onherstelbaar beschadigd.
Reputatie 7
Badge +3
@ruud-dekker

Als dit het ISRA punt inderdaad is en ik zie een toevoerlijn en een afvoerlijn .... waar zit dan je contactdoos van de afvoerlijn .. of waar gaat die naar toe?
Er is iets op dit ISRA punt aangesloten en heb je kans op een 'bridge tap' in je woning.

De onderkant is ook lekker profi aangesloten ... een knoop in een kabel leggen om te voorkomen dat je hem er uit kan trekken ... toch zie ik een trekontlasting klem zitten ... opvallende constructie.

Mij lijkt eerder de nette opgebeugelde kabel de toevoer vanuit het KPN netwerk en dat semi pro aangesloten los bungelende draad .. jan de hobby man 😎
Reputatie 7
Hey @ruud-dekker ben je er nog uitgekomen met de installatie? ☺️

Reageer