Beantwoord

Internet Aangesloten Door Monteur - Werkt niet

  • 14 September 2020
  • 3 reacties
  • 189 Bekeken

Hallo -- Ik heb vandaag een monteur over de vloer gehad van Guidion on eindelijk na 14 dagen mijn glasvezel te installeren in Amsterdam. Enfin, de monteur kwam binnen en zei: super, dat is zo geregeld want alles zat in mijn meterkast klaar voor aansluiten. Hij heeft alles probleemloos geïnstalleerd en belde zijn collega om mijn internet ‘aan te schakelen’ zei dat ik even een uurtje of twee moest wachten en dan kon internetten. Het is nu zes uur later en ik dacht ik bel de T-mobile klantenservice even om te kijken waarom het zo lang duurt. Nu zei deze jongen die ik daar sprak dat KPN mij over 6 dagen gaat bellen voor een afspraak om de glasvezel verbinding aan te zetten voor mijn huis. Dat zou dus beteken dat ik nog langer moet wachten. Klopt dit wel? Hoe is dit mogelijk dat het nu opeens onverwacht via KPN zou lopen en waarom heeft de monteur dit mij niet verteld? Waarom wist ik dit ook niet van tevoren via T-mobile? Ik vind het erg lastig om al zo’n tijd zonder internet te zitten en zou graag willen weten of alles wel in orde is. Groet,
Maikel

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 17 September 2020, 09:26

Bekijk origineel

3 reacties

Was vergeten te melden: op de media converter brandt het ‘FO’ lampje niet. 

Reputatie 7
Badge +15

T-Mobile levert over het KPN netwerk waar ODF niet beschikbaar is, meestal is de lijn gewoon actief (zou van tevoren geregeld moeten zijn). Soms kan het zo zijn dat er nog iets in de centrale gedaan moet worden en dan is het helaas wachten op KPN.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Maikel B, van harte welkom op de Community!

@Waqqas heeft je al aardig op weg geholpen gelukkig, maar ik wil nog benadrukken dat wanneer een monteur een ticket doorstuurt naar onze techneuten, dit normaliter met meer urgentie opgepakt wordt dan een regulier ticket. Je hebt geen demping op de lijn, geen WAN management (geen binnenkomend signaal met verbinding) en geen licht op de Glasvezellijn. 

Een netwerkbeheerder bij KPN NetwerkNL zal dit in behandeling nemen en gaat waar nodig herstelwerkzaamheden uitvoeren. Dit kan bijvoorbeeld in de wijkcentrale zijn, maar kan ook op afstand zijn. Houd er alsjeblieft rekening mee dat de gemiddelde verwerkingstijd momenteel langer is dan gebruikelijk en kan oplopen tot maximaal zes tot tien dagen. 

Om jouw vraag te beantwoorden aangaande waarom de monteur niets meldde met betrekking tot bovenstaande situatie: het komt weleens voor dat er nog geen licht binnenkomt op een Glasverbinding, maar dat dit later wordt rechtgezet omdat de oplevering tot 18:00 kan worden gerealiseerd. Dat betekent dat het goed mogelijk was dat jouw verbinding alsnog dezelfde dag opgeleverd werd en jij online kon komen. Desalniettemin vind ik dat er rekening dient gehouden dient te worden met elk scenario, zeker wanneer jij op Internet wacht. Sorry voor het ongemak, ik zal vragen of het ticket nu met voorrang worden behandeld. Dit is geen garantie, maar wel een belofte dat ik er alles aan ga doen!

Reageer