Beantwoord

Internet en TV boven

  • 28 November 2019
  • 7 reacties
  • 314 Bekeken

Hallo, allereerst ben ik geen techneut...dus zoveel weet ik niet over routers en setupboxen enzo...Ik heb een Huawei HG659 staan en mijn tv, de PS4 en desktop zitten daarop aangesloten samen met het tvkastje van t-mobile. Ik heb geen aansluiting meer over, dus de rest in huis werkt via wifi. 

Werkt allemaal prima, maar zodra je boven zit is de wifi zwaar bagger. Ik begrijp dat dat oplosbaar is door een versterker boven te plaatsen dus dat is prima. Echter, mijn zoon wil graag de PS4 op zn kamer dus het leek ons een leuk idee om een kleine tv voor kerst te kopen en de PS4 boven te zetten. Maar hoe zit dat dan met de bekabeling? (want over de wifi lijkt me dat niet fijn gamen) Heb ik ook een extra Interactieve TV Box nodig? Een extra router? (hij wil natuurlijk ook graag tv kunnen kijken boven). 

Alvast bedankt!

 

 

icon

Beste antwoord door Folkert 28 November 2019, 19:03

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @DeskIndo 

Allereerst heb je maar 1 modem met ingebouwde router. Als je poorten tekort komt kun je dat eenvoudig oplossen door een unmanaged switch te kopen, zo heb je extra poorten.

Beste optie is een kabel naar boven trekken voor de PS4 dan heb je echt de beste verbinding. Gebruik minimaal een Cat5e kabel, deze mag niet samen met 230 Volt bekabeling in 1 buis!

Voor een 2e TV heb je een extra settopbox nodig met een eigen netwerkkabel, op de Huawei heb je namelijk aparte poorten voor TV en internet. Eventueel kun je de verbinding via het lichtnet laten lopen met een Devolo setje, minder ideaal dan een kabel maar de snelheid is minder kritisch voor tv.
In plaats van de settopbox kun je ook je zoon de TV Anywhere app laten gebruiken om tv te kijken. Die kun je naar een tv casten via een Chromecast.

Groet, Folkert 

Top! Daar heb ik iets aan, dankjewel! Kabel trekken lijkt mij ook het beste voor de snelheid ;-)

Reputatie 7
Badge +3

Top! Daar heb ik iets aan, dankjewel! Kabel trekken lijkt mij ook het beste voor de snelheid ;-)

Ik had nog iets toegevoegd aan de tekst over kabels trekken.

Belangrijk is dat je een zo laag mogelijke latency hebt en dat haal je vrijwel uitsluitend met een kabel. Mij lukt het ook met 5 GHz Wifi naar een Windows 10 game laptop maar ik heb houten vloeren.

Ahh dat scheelt..hier is het beton (vandaar de slechte wifi boven)...word het dus toch een kabel. Thanx!

Hallo allemaal.

Ik begin met jullie een compliment te geven voor de duidelijke uitleg van de vele vragen.

Nu komt mijn vraag.Ik heb een Samsung A5 met een geheugenkaartje.Regelmatig stuurt mijn zoon foto's naar Whatsapp.Die foto's wil ik graag rechtstreeks naar mijn geh.kaartje verplaatsen.Het kaartje gebruik ik om de foto's via de laptop  op mijn externe harde schijf te zetten.Willen jullie mij via jullie duidelijke uitleg wegwijs maken met deze materie.Want ik ben geen techneut?Of hebben jullie een slmmere route om naar de harde schijf te komen.Daar moeten ze op.B.v.b heel veel dank.

Gr.Wil25

..

 

 

Je kan op je laptop gewoon Whatsapp installeren zodat je de fotos direct kan downloaden ;-)

https://web.whatsapp.com/

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wil25,

 

Wat @DeskIndo aangeeft klopt helemaal! Dit is de snelste manier om via Whatsapp Web foto’s die je zoon stuurt direct op de harde schijf te zetten. Laat je ons weten of het gelukt is? Zo niet. dan zitten we altijd voor je klaar op de Community! :smile:

 

 

Reageer