Beantwoord

Internet en tv valt weg steeds weg dsl brandt rood

  • 29 October 2020
  • 6 reacties
  • 239 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

 Onze modem valt steeds na minuut of 3 internet weer weg en brandt het lampje wereldbol neem aan dsl rood,

 

ik heb alle handelingen uitgevoerd 

uitzetten - de meegeleverde bekabeling gebruiken - resetten .

Dit hebben wij sind dag 1 bij t-mobile bij onze vorige modem en provider hebben wij dit niet eerder gehad vandaar dat mijn vermoedens gaan dat de modem niet goed is ?

 

ik heb hier ook log dsl modem 

===========================================================================
    xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.23.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:      Up
       Modulation:      ITU G.993.2(VDSL2)
       Annex Mode:      ANNEX_B
=============================================================================

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 0 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 1883468
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 948962
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 3:02, 47 secs
DSL activetime :0 min, 13 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 1.2 dB
output power upstream: 1.8 dbm
attenuation downstream: 23.2 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 6.8 dB
output power downstream: 13.8 dbm
attenuation upstream: 6.0 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone   0- 31: 00 00 00 00 24 44 56 56 76 67 77 87 87 88 88 88 
tone  32- 63: 98 98 98 88 89 89 89 89 88 88 89 79 87 88 88 88 
tone  64- 95: 80 00 dd dc cc cc cc cb bb ba aa aa 99 99 99 99 
tone  96-127: 98 99 98 98 88 88 98 88 87 98 88 88 87 88 77 78 
tone 128-159: 88 88 77 77 77 77 78 78 77 77 77 77 78 77 77 77 
tone 160-191: 77 77 77 77 78 77 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 192-223: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 77 77 77 77 77 77 
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 67 77 77 77 77 76 77 76 77 77 
 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 October 2020, 16:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bbhome 

Het aantal CRC errors is vrij hoog wat aangeeft dat er problemen kunnen zijn met de verbinding.

Is de modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA punt met de grijze kabel waarop DSL staat?

Welke type ISRA heb je kun je daar eens een foto van maken? Als het een wandcontactdoos is voor een telefoonadapter met 4 pinnen dan kan je hem eens openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading.

 

Goede dag , de modem zit met de juiste kabels aangesloten.

 

dit is de foto van de wand 

Mijn vorige modem zat hier ook op en heeft het 7 jaar gedaan 

 

 

Het rare is dat hij wel even 2 min werkt en dan weg valt en niet meer doet 

Reputatie 7
Badge +15

@Bbhome

Dit lijkt niet op het originele ISRA punt. Deze kabel gaat waarschijnlijk naar de meterkast en zit daar aangesloten op het ISRA.

Als dat zo is dan kun je het beste de modem direct aansluiten op dat ISRA punt.

T-Mobile is wat "gevoeliger" voor bridge taps.

Goede dag, ik heb gezocht naar de Isra punt die zit gezamenlijk met de buren in de trappen hal,

 

ik heb nog andere punt gevonden zie foto 


ik heb hier de

modem op aangesloten en de kabels opnieuw verbonden , helaas blijft de probleem zich herhalen , ik denk dat het aan de modem licht.

Reputatie 7
Badge +15

@Bbhome 

De blauw en blauw/wit van de kabel die naar het andere punt gaat die je eerder liet zien kan je losmaken.

Zorg dat alleen blauw en blauw/wit vanaf het ISRA in de trappenhal naar dit punt zijn verbonden en probeer het dan eens.

Reageer