Beantwoord

Internet naar mijn woonkamer?

  • 11 January 2018
  • 3 reacties
  • 792 Bekeken

Ik heb nu een Ziggo abonnement via kabel. Aangezien mijn vrouw en ik zijn overgestapt naar T mobile op onze mobiel (hadden Vodafone), denken we er nu aan om internet en tv ook via jullie te nemen. Alles bij één bedrijf.

Ik heb geen klachten over Ziggo en ben tevreden. Mijn twijfel komt voornamelijk vanuit de vraag: Hoe komt de internet verbinding de woonkamer in. Ik wil mijn kabel aansluiting niet weg hebben (lang verhaal). Ik heb geen loze leiding meer om een internet kabel naar toe te trekken. Mogelijk dat mijn telefoon aansluiting wordt vervangen dat een internet kabel? Deze zit in de buurt van de tv.

- Hoe komt de internet mijn woonkamer in (tv)
- Wat gaan de kosten worden om een kabel naar mijn woonkamer te trekken?
- Kan dat ipv de telefoon aansluiting (leiding)?
- Wat zijn andere opties?
- Moet ik dat zelf dan doen of is dit ook de service?

- Kan mijn eigen gekochte WiFi router op jullie aansluiting. Ons huis is dusdanig geïsoleerd dat de standaard signalen te zwak zijn. Heb dus een sterkere gekocht.

Graag hoor ik van jullie
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 11 January 2018, 20:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo Lexus mania,

Het hangt een beetje van de situatie af natuurlijk.
Het vervangen van een Telefoonkabel door 1 of 2 utp kabels is mogelijk. dit kost ongeveer een half uurtje extra werk. (afhankelijk hoe makkelijk de kabels er door heen gaan) 1 kabel trekken ter vervanging van de telefoonkabel zal rond de 50 euro zitten schat ik zo in.
Wat ook een mogelijkheid is om een Moca adapter te gebruiken. je gebruikt dan de bestaande coax kabel en werkt beter dan een powerline adapter. (ook handig voor boven) deze kosten ongeveer 75 euro per stuk. je kan natuurlijk alles laten doen door de monteur. maar het is ook goed mogelijk om het zelf te doen. een bestaande router kan je in access mode zetten zodat deze achter het T-Mobile modem kan.

De opties:
1. telefoon kabel vervangen door UTP
2.Moca Adapters.
3. polymeer optical fiber. (een soort glasvezel en mag met de stroomdraden mee getrokken worden.) vrij dure oplossing. meer dan 300 euro.
4. HomePlug adapters (ook wel power line adapters genoemd) in sommige gevallen werkt dit niet goed.

Je moet er rekening mee houden dat voor Internet en TV de zelfde "computer" kabel gebruikt word maar de kabel of voor internet of voor tv gebruikt kan worden.
Oké, bedankt voor de uitleg. Ik ga het in mijn beslissing meenemen. Fijne avond.

Mvg David
Reputatie 5
Badge
Als je geen kabel wilt/kunt trekken dan kun je ook Powerline adapters gebruiken, die werken via het stopcontact.
Ik gebruik ook TP-Link Powerline adapters voor Internet en TV en dat werkt goed;

https://www.4launch.nl/producten/van/TP-Link/806/categorie/Randapparatuur/Netwerkapparatuur/Powerline/462/filter/Powerline%20500Mbit?ordercolumn=type#overview

Reageer