Beantwoord

Internet nog steeds niet geleverd

  • 23 February 2020
  • 5 reacties
  • 305 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedendag,

Op 18 december heb ik glasvezelinternet besteld, met als gewenste leverdatum 30 december. Inmiddels is het 23 februari en heb ik nog steeds geen internet. Volgens de klantenservice is er geen plek in de wijkcentrale maar volgens KPN klopt dit niet en is er gewoon plek. De klantenservice had vervolgens weer een ander (technisch) verhaal. Eerlijk gezegd maakt de reden voor mij helemaal niets uit; ik wil gewoon internet. Het is echt schrijnend hoe slecht er gecommuniceerd wordt over de voortgang. Elke keer raadt de klantenservice mij aan om over een week nog eens te bellen. Inmiddels vraag ik mij af of jullie überhaupt in staat zijn om ooit internet te leveren op mijn adres. Het is lekker makkelijk om elke keer de netbeheerder de schuld te geven, terwijl de netbeheerder zelf zegt dat er niets aan de hand is. Misschien moeten jullie dan zelf een keer contact opnemen met de netbeheerder om orde op zaken te stellen voor jullie klanten. Het is toch belachelijk dat je in een ontwikkeld land ruim 2 maanden zonder internet kan zitten? Het lijkt inmiddels meer op onwelwillendheid dan op onvermogen. Toen ik de bestelling plaatste was het mij totaal niet duidelijk dat het zo lang kon gaan duren. Misschien moeten jullie potentiële klanten hiervoor waarschuwen want als ik dit had geweten dan had ik voor een andere provider gekozen. Er is ook echt geen licht aan het eind van de tunnel. Want indien de sterren ooit uitlijnen en ik aangesloten word, moet ik eerst nog wachten op een installatiepakket en daarna nog wachten op een monteur. 

Mocht je in Amsterdam-Oost wonen en T-Mobile Thuis overwegen: denk er nog eens goed over na. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 February 2020, 19:11

Bekijk origineel

5 reacties

Wat knap dat je zo lang gewacht hebt! Ik heb vanaf Black Friday gewacht tot eind december en toen er nog geen enkel licht aan het van de tunnel kwam (en ik elke keer door de klantenservice weer een paar dagen zoet gehouden werd, maar er niks gebeurde) heb ik het afgebroken. Kostte me ook nog 75 euro, wat ik nog steeds schandalig vind, want ik heb precies 0 Minuten internet noch tv gehad. En aan extra mobiele data ook nog een keer hetzelfde bedrag. 
 

Nadat ik opgezegd had, ben ik naar ziggo gegaan en had ik binnen 2 dagen!! internet en tv, probleemloos. 
 

Als het werkt bij t-mobile, is het prima, maar als ze niet kunnen leveren houden ze je aan het lijntje. Ik vind het schandalig dat ze jou zo lang laten wachten, dat is echt niet ok. Het was waar ik bang voor was en ik had er zo genoeg van voorgelogen te worden (hoe aardig de klantenservice ook was, ze bleken ook heel creatief in hun verhaal). 
 

Misschien helpt het als je ze in gebreke stelt met een officiële brief. Op internet is wel iets te vinden. Dat wilde ik niet, want ik wilde echt niet nog langer wachten en ik wilde ook geen klant meer worden. Maar misschien spaar je daarmee die 75 euro. 
 

Als je hier zoekt op dit onderwerp vind je heel veel verhalen die zo zijn. Soms wordt het opgelost, maar ik wilde gewoon werkend internet. 
Ik vind dat je heel geduldig bent geweest! 

Reputatie 7
Badge +15

@FedorK je wacht nu wel al erg lang...  Heb je een abonnement met internet Premium (ODF)? Het zou dan misschien zo kunnen zijn dat KPN het over hun eigen netwerk heeft (WBA) terwijl er werkelijk een poort tekort is op ODF.

Dan nog duurt het te lang, als er niet genoeg poorten zijn dan moet men als T-Mobile zijnde goed communiceren en men voor een keuze stellen, of wachten of afbreken en ergens anders een abbo afsluiten zonder kosten.

Ze kunnen ook hun verlies nemen en een wba lijn er in gooien, dan maar wat meer kosten als de klant maar tevreden is en tijdig aangesloten.

 

Nu mag een nieuwe klant nergens anders heen maar krijgt ook niks, en je kan geen kant op, ja je kan een unlimited data bundel krijgen zodat je kan streamen, moet je wel de spullen hebben.

@FedorK je wacht nu wel al erg lang...  Heb je een abonnement met internet Premium (ODF)? Het zou dan misschien zo kunnen zijn dat KPN het over hun eigen netwerk heeft (WBA) terwijl er werkelijk een poort tekort is op ODF.

Ja, ik heb Internet Premium besteld. Maar er was nu weer een andere (veel-te-technische) reden waarom ik niet aangesloten kon worden. Maar die reden werd pas genoemd nadat ik zelf KPN had gebeld om te vragen waarom ze geen plek in de wijkcentrale hadden (wat dus niet zo bleek te zijn maar wat wel ruim een maand door T-Mobile werd beweerd). Dus tja, ik geloof er allemaal weinig meer van.

 

Dan nog duurt het te lang, als er niet genoeg poorten zijn dan moet men als T-Mobile zijnde goed communiceren en men voor een keuze stellen, of wachten of afbreken en ergens anders een abbo afsluiten zonder kosten.

Ze kunnen ook hun verlies nemen en een wba lijn er in gooien, dan maar wat meer kosten als de klant maar tevreden is en tijdig aangesloten.

 

Nu mag een nieuwe klant nergens anders heen maar krijgt ook niks, en je kan geen kant op, ja je kan een unlimited data bundel krijgen zodat je kan streamen, moet je wel de spullen hebben.

Ik heb al unlimited 4G van T-Mobile op m’n mobiel. Maar na 5GB moet je elke keer 1 GB erbij nemen. Als ik voor school bezig ben, Netflix wil streamen of wil gamen dan moet ik continu die bundel ophogen. Daar was ik dan ook snel klaar mee.

Reputatie 7
Badge +4

@FedorK poort te kort komt op wba en odf voor. wba moet de netbeheerder oplossen maar odf toch echt T Mobile. zelf vind ik het bijzonder dat een poort te kort voor kan komen. het is immers gewoon een kwestie van tellen. je kan het dus aan zien komen.…

 

ps de unlimeted bundel voor thuis (die je krijgt bij problemen) kent geen limiet van 5gb per dag.

Reageer