Beantwoord

Internet & TV wordt niet geleverd zoals beloofd

  • 9 November 2020
  • 5 reacties
  • 445 Bekeken

Goedemiddag,

aangezien we via de telefoon & chat niet verder komen, is dit ons laatste redmiddel om eindelijk werkende Tv & Internet te krijgen. We hebben 01-10 de sleutel van ons nieuwe huis gekregen, en daar is op 16-10 een monteur geweest van Guidion om alles aan te sluiten, dit is ook netjes gebeurd waarna de problemen zijn begonnen. De monteur had geen goed nieuws omdat er geen signaal op de lijn zou zijn. Dit moest verholpen worden door KPN en aangezien het vrijdags (16-10) was zou dit volgende de monteur na het weekend gebeuren. Afgewacht tot dinsdag, en maar contact opgenomen met de klantenservice, na een tijdje in de wacht gestaan te hebben iemand aan de lijn gekregen die de opdracht uit ging zetten richting de KPN (dit was niet gebeurd door de monteur). Werd ons verzekerd dat men 2 - 4 werkdagen nodig zou hebben om dit te verhelpen, en als het vrijdags (23-10) nog steeds niet was geregeld, konden wij, ja wij zelf de KPN wel bellen over de status. Donderdag (22-10) de KPN maar gebeld over de status, die konden mij vertellen dat ze helemaal geen opdracht gehad hadden van T-mobile, de laatste opdracht was op 8-10 binnengekomen op ons adres. Maar weer terug richting T-mobile dan, waar verteld werd dat het echt wel richting KPN was gestuurd en we nog even geduld moesten hebben. Je raad het al, maandag 26-10 nog steeds geen signaal.

 

Dinsdag 27-10 krijg ik wederom een e-mail van Guidion dat er een afspraak gemaakt kan worden voor de installatie van het modem en dergelijke (die allang geplaatst zijn). Nu heeft de technische dienst van T-mobile Guidion aangestuurd, en kan ik een afspraak plannen en gaat men alles verhelpen (nu is KPN niet meer nodig?) Tot mijn verbazing kan ik een afspraak inplannen voor 10-11, dat is dus twee weken later en zitten we nog 2 weken zonder TV & Internet? Na een aantal belletjes toch voor elkaar gekregen dat er een monteur komt, donderdag 5-11 was het zover. Woensdagavond word ik netjes gebeld door de monteur van Guidion of de afspraak van een dag later wat eerder kan want er viel iemand tussenuit. Geen probleem, monteur vraagt of we het installatiepakket al ontvangen hebben zodat hij aan de slag kan. Installatiepakket? Alles is al geinstalleerd? Vertel meneer dat we geen signaal hebben en wat het probleem is. Als antwoord krijg ik: poeh, daar kan ik ook niets aan verhelpen? Ik bel morgenvroeg 5-11 om 9.00 uur gelijk met T-mobile en kijk wat ik kan doen. De monteur komt tegen 12.00 bij ons, en verteld mij dat hij van T-mobile toch maar even langs moest gaan om eea te bekijken. Na alles geinspecteerd te hebben, komt hij tot de conclusie dat alles juist geinstallerd is, en dat er inderdaad geen signaal is. GOH meen je? Meneer moet een opdracht laten inschieten richting KPN dat deze in de buurtbox eea omzet (wat ze de vorige keer verkeerd gedaan hebben waarschijnlijk). Dit gaat 2 werkdagen duren verzekerd meneer mij. Inmiddels is het maandag, en sindsdien is er geen contact meer geweest. De status is onveranderd. Wel zit er, een nieuwe klant al bijna een maand zonder Internet & Tv. 

Al met al worden we elke keer van het kastje naar de muur gestuurd, en niemand komt met een oplossing. Elke keer het excuus dat het wachten is op KPN tot ze actie ondernemen. Na het bezoek van vrijdag is er ook geen enkele terugkoppeling geweest, en moeten we elke keer weer zelf contact zoeken zodat er iets gebeurd. Al betwijfel ik of er uberhaupt nog iets gebeurd of in werking is gezet?

 

Helaas heb ik ook al geprobeerd om over te stappen naar een andere provider, maar dan zitten we zoiezo weer 2 weken zonder internet. Terwijl ik toch de hoop hou dat er nu eindelijk op korte termijn een oplossing komt. Al is mijn vertrouwen gezonken tot de bodem zul je begrijpen…

Er word trouwens ook nog gesproken over financiele compensatie en dergelijke, terwijl we nog niet eens verbinding hebben?? Zorg eerst dat we online komen en denk daarna over een passende oplossing. Al met al raad ik T-mobile dus niet aan. Eens kijken of er nu iets gebeuren gaat..

Gegroet, een hopeloze “klant”.

icon

Beste antwoord door prodigy 9 November 2020, 21:53

Bekijk origineel

5 reacties

Yup, precies dezelfde situatie bij ons. Monteur van Guideon kwam (na een week wachten) ook voor niks. Vervolgens moest KPN aangestuurd worden, gaat ook weer 4 dagen en een belletje vanuit ons overheen.

 

Dat er dingen niet goed gaan bij een installatie is één, alleen is het frustrerende van T-Mobile dat de klantenservice zo slecht is. Alles is telefonisch dus je kunt medewerkers niet aan hun afspraken houden (ze schrijven volgens mij de helft van wat er wordt beloofd niet op in hun gespreksverslagen), wachttijden zijn op sommige momenten echt niet te doen. Het vervelendste is dat je zelf overal achteraan moet bellen.

 

Nu overstappen naar een andere provider is niet mogelijk trouwens, de 14 dagen bedenktijd gaat in op het moment dat je het abbonement besteld,  niet wanneer het ingaat of wanneer de verbinding uiteindelijk wordt gemaakt ;). Die “kosteloze opzegging” die de telefonisten dan bij hun managers moeten “aanvragen” worden altijd afgekeurd.

  

[...]

 

Nu overstappen naar een andere provider is niet mogelijk trouwens, de 14 dagen bedenktijd gaat in op het moment dat je het abbonement besteld,  niet wanneer het ingaat of wanneer de verbinding uiteindelijk wordt gemaakt 😉. Die “kosteloze opzegging” die de telefonisten dan bij hun managers moeten “aanvragen” worden altijd afgekeurd.

 

14 dagen bedenktermijn gaat pas in nadat de diensten zijn geleverd. Dit kun je eenvoudig via de geschillencommissie aanvechten mocht je dat willen. Zie onderstaande:

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-gaat-in-deze-zaak-pas-in-nadat-de-consument-daadwerkelijk-van-de-diensten-van-de-ondernemer-gebruikt-heeft-kunnen-maken-consument-heeft-dan-ook-binnen-de-bedenktermijn-van-14-dagen-de-o/

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-van-14-dagen-voor-herroeping-gaat-pas-in-als-de-consument-beschikt-over-de-door-de-ondernemer-van-de-dienst-in-bruikleen-te-geven-hardware/

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-van-14-dagen-gaat-pas-lopen-nadat-de-consument-daadwerkelijk-van-de-diensten-van-de-ondernemer-gebruik-heeft-kunnen-maken/

Verschillende situaties/motieven om te annuleren, maar allemaal met hetzelfde eindresultaat. Minder dan 14 dagen sinds levering? Dan moet provider gewoon aan ontbinding van het contract meewerken. Dus je kunt prima alvast bij een andere provider een nieuw contract aanvragen terwijl je wacht op de afwikkeling van de ontbinding van je contract bij T-Mobile via geschillencommissie.

Zoals in dit topic https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/herroepingsrecht-bij-afsluiten-contract-t-mobile-thuis-305883 is T-Mobile of iig @Brian van mening dat de 14 dagen ingaan op het moment dat je de overstap regelt. In veel topics die je hier ziet vertellen ze de klant dit en gaan ze dan “kosteloze opzegging” aanvragen die altijd worden afgewezen.

 

Goed om te weten dat je altijd gelijk zult krijgen van die telecom geschillencommissie!

@zeeleeuw88 

 

inderdaad, je kunt gewoon opzeggen als het signaal nog niet werkt. Dit bevestigde een medewerker van T-mobile ons aan de telefoon. Ze vertelde dat ze dit eigenlijk niet mocht vertellen, maar liet zich meeslepen door ons verhaal denk ik. Is het bij jullie inmiddels opgelost? 
 

Je verwoord het precies zoals het gaat bij de klantenservice, overal moet je zelf weer achteraan terwijl je toch klant bent en dit voor je geregeld hoort te worden. 

@Frank Kloosterman KPN vandaag langs geweest, zegt dat het toch aan T-Mobile’s kant ligt 😄

T-Mobile gebeld, zeggen dat ze Guideon weer aan gaan sturen, kon niet eerder dan een week later.

Wij hebben het contract met T-Mobile nu opgezegd, en gaan weer terug naar KPN ookal is dat een stuk duurder.

 

Reageer