Beantwoord

Internet werkt niet n aansluitdatum - status: aanvraag is in behandeling

  • 9 September 2019
  • 8 reacties
  • 755 Bekeken

In eerste instantie zou de aansluitdatum van T-Mobile Thuis 4 september 2019 zijn. Later kreeg ik een e-mail dat mijn aansluitdatum vervroegd was naar 28 augustus 2019. Tot op heden werkt de aansluiting echter nog niet, het WAN lampje op de modem gaat namelijk niet branden.

Nu komt er aanstaande donderdag een monteur langs hiervoor, maar nu zie ik dat de status van mijn Internet abonnement in mijn t-mobile ook nogsteeds "je aanvraag is in behandeling" is terwijl deze bij interactieve TV wel staat "aan sinds 28-08-2019". Kan het zijn dat er bij jullie iets niet helemaal goed is gegaan met het activeren van mijn internetverbinding?
icon

Beste antwoord door Brian 14 September 2019, 12:53

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hi @esmeematon, ik zie dat het inmiddels helemaal gelukt is met het aansluiten, top. De TV Box lijkt nog niet te werken maar hier gaan we voor zorgen en je ontvangt een e-mail zodra dit het geval is!
Klopt, internet werkt inmiddels. TV zou ik een nieuw kastje voor toegestuurd krijgen, maar tot op heden nog niets van gehoord. Wanneer kan ik deze verwachten? Ik betaal namelijk wel al voor tv
Hi,

Ik heb exact hetzelfde. Mijn overstap datum zou zijn 16-09-2019 en vervolgens was dat gewijzigd naar 09-09-2019. Gister avond geprobeerd om alles te installeren maar na telefonisch contact blijkt dat mijn contract nog niet gereed was? Nu heb ik geen internet en TV want mijn oude abonnement stopte per 16-09-2019. Er wordt nu aangegeven dat het nog 10 werkdagen (!!!) kan duren, onacceptabel.

Hoe kan dit zo snel mogelijk worden opgelost?

Gr, Michelle
Reputatie 7
Hey @esmeematon,

Ik zie dat onze techneuten op de hoogte zijn gesteld. Zij gaan er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen! Zodra we een terugkoppeling ontvangen, brengen we je gelijk op de hoogte.

Hoi @Michellep,

In jouw geval is alles in gang gezet om dit probleem voor je op te lossen. Op 7 oktober komt er een monteur bij je langs die dit probleem voor je gaat oplossen. Excuses voor het ongemak, gelukkig is hulp aanstaande!
Hier het zelfde probleem, originele installatie vanaf 09-10 en vervroegd naar 2-10 alleen de tv anywhere app werkt. Geen internet, tv of vast bellen. WAN lampje gaan niet branden. Aanvraag voor internet en vast bellen staat nog op in behandeling. Al gebeld met de klantenservice op 3-10 en kreeg te horen dat er zsm een monteur van kpn naar het kastje in de wijk zou worden gestuurd en als hij ook nog in het huis moest zijn ik een belletje zou krijgen.
Alleen weet ik nu dus niet wanneer hij komt/ of hij al geweest is en het niet gelukt is.
Wat mij verbaasd is dat dit blijkbaar een zo veel voorkomend probleem is dat het hele forum er mee volstaat, maar blijkbaar een niet belangrijk genoeg probleem om er daadwerkelijk een oplossing voor te zoeken. Als dit zo'n moeilijk oplosbaar probleem is, stuur dan bijv. standaard een monteur mee ipv mensen eerst uren lang het idee laten hebben dat zij alles fout doen mbt installatie. En wat ik ook vreemd vind is dat de aanvraag nog op in behandeling staat als alles al thuis geleverd is en de installatiedatum verstreken, dit lijkt me geen probleem van een monteur.
Maarja wat het thuis abonnement betreft, dat is voor ons nog maar even afwachten of er iets gebeurt, we zullen nog wat geduld hebben en monteur de tijd geven om van alles in het kastje in de wijk te doen maar hoop wel snel dat het opgelost is.
Reputatie 7
Hoi @Iris DnB,

Ik geef graag tekst en uitleg. Gelukkig komt het maar in een klein percentage voor dat op de opleverdatum het WAN lampje niet gaat branden. Dit ligt dan aan de netwerkbeheerder die het signaal vanuit de wijkcentrale niet naar jouw aansluitpunt krijgt. Als wij een monteur uitsturen bij installatie zoals we doen bij glasvezel, dan mag deze monteur alleen binnenshuis aan de slag. Hij mag dus niet op het netwerk van de netwerkbeheerder zaken aanpassen. Bij DSL is de binnenshuisinstallatie vrij gemakkelijk en zonder gevaar (zoals het licht bij de glasvezelinstallatie) en levert dus groot voordeel op om dit zonder monteur te doen. Dan kan de klant zelf op een gunstig tijdstip het modem aansluiten. Als wij de netwerkbeheerder aansturen en hij hoeft niet bij jou te zijn, dan sturen wij een e-mail naar jou als hij het issue heeft afgemeld. We houden je dus altijd op de hoogte van de ontwikkelingen.

Als jouw modem na een korte herstart nog steeds niet online komt, dan is de netwerkbeheerder nog niet klaar met herstelwerkzaamheden. Zodra we meer weten, sturen we je een e-mail met de update!

Ik heb ook zoiets. Ik zou volgens de sms van T mobile op 08-01 kunnen installeren. Het is nu 10-01 en alleen de Tv- app doet het op m'n telefoon en tablet. Internet doet het niet (ondanks brandende lampjes op het modem en het feit dat het netwerk wordt herkend door telefoon en tablet) want verbinding maken is niet mogelijk. De Tv-box geeft de melding dat hij niet kan connecten met ACS en dus geen tv op mijn tv toestel. Morgen loopt mijn internet en tv van Ziggo af en heb ik niets meer. Nu ben ik de status van mijn abonnement gaan checken in "mijn T-Mobile thuis" en daar staat dat zowel internet als de tv-box nog in behandeling zijn. Wanneer zou ik verbinding kunnen hebben? 

Reputatie 7

Hey @Martine8181,

Hier ga ik wat aan doen! Zojuist heb ik onze techneuten op de hoogte gesteld van het probleem op jouw adres. Zij gaan er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Zodra we een terugkoppeling ontvangen, ben jij de eerste die het hoort. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

Reageer