Beantwoord

Is dit ISRA punt bruikbaar?

  • 2 January 2021
  • 4 reacties
  • 1352 Bekeken

Hallo, dit is mijn ISRA punt, geen bereikbare grijze kabel aan de onderkant en heel kort afgeknipt aan de bovenkant. Hoe kan ik hier toch de meegeleverde aansluitbox op aansluiten? 

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 2 January 2021, 14:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Chayymm,

Mooi dat je gebruik maakt van een ouder topic, altijd leuk om te zien dat de informatie nog relevant blijft! 

Ik wilde voor je rondneuzen om te onderzoeken waar dit mis gaat, maar ik was blij om te zien dat je in jouw topic al aangeeft dat je het opgelost hebt: rood lampje brandt.

Daarom wil ik je voor nu vooral heel veel plezier toewensen met het Internet! 😃

Hallo irenealgra,

Dit ISRA punt is zeker bruikbaar.

Op de plek van de korte rode en blauwe afgeknipte draadjes moet de nieuwe aansluitkabel komen.

Je kunt de linker twee schroefjes een stukje losdraaien en de korte draadjes verwijderen.

Je pakt de grijze DSL kabel uit het pakket en knipt aan één kant het stekkertje eraf. Nu moet je voorzichtig met een knip of striptang de DSL kabel aanstrippen zodat je weer twee draadjes hebt. De uiteinden maak je een stukje blank en draai je even per draadje in elkaar. De twee draadjes steek je dan in de linker twee aansluitpunten (waar de oude draadjes zaten) en schroef de schroefjes weer vast.

Nu kan je het modem aansluiten op het nieuwe DSL kabeltje.

Succes!,

Mvg. Marcel.

Haay @Marcel MCi ik heb precies dezelfde ISRA punt als hierboven, heb ook de stappen die je hebt gedeeld stap voor stap gevolgd. Maar bij mij werkt de wifi helaas nog steeds niet. Ik weet niet wat ik verkeerd doe😩

Het is gelukt Marcel! 🙂 Hartstikke bedankt! 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo irenealgra,

Dit ISRA punt is zeker bruikbaar.

Op de plek van de korte rode en blauwe afgeknipte draadjes moet de nieuwe aansluitkabel komen.

Je kunt de linker twee schroefjes een stukje losdraaien en de korte draadjes verwijderen.

Je pakt de grijze DSL kabel uit het pakket en knipt aan één kant het stekkertje eraf. Nu moet je voorzichtig met een knip of striptang de DSL kabel aanstrippen zodat je weer twee draadjes hebt. De uiteinden maak je een stukje blank en draai je even per draadje in elkaar. De twee draadjes steek je dan in de linker twee aansluitpunten (waar de oude draadjes zaten) en schroef de schroefjes weer vast.

Nu kan je het modem aansluiten op het nieuwe DSL kabeltje.

Succes!,

Mvg. Marcel.

Reageer