Beantwoord

Is een monteur noodzakelijk als ik een abonnement afsluit?

  • 25 January 2020
  • 6 reacties
  • 192 Bekeken

Ik wil overstappen naar T-Mobile maar er is een probleem. Ik heb ook gekeken bij andere providers en als ik dan naar bestellen ga komt er plots te staan dat dit alleen door een monteur kan worden gerealiseerd. Dat zie ik bij T-Mobile niet staan dus mijn vraag wat is hier aan de hand, ik wil wel zekerheid.

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 January 2020, 14:59

Bekijk origineel

6 reacties

Welke verbinding gaat het over?

Glasvezel word altijd door een monteur aangesloten, dit omdat je er zelf niet aan mag zitten ivm mogelijke schade.

DSL kun en mag je zelf aansluiten, dan moet er wel een ISRA in huis zijn.

Het is DSL maar de snelheid is bij ons pas verhoogd. Maar ik weet het niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hey @Westerschelde 

Je kunt DSL vaak gewoon zelf aansluiten en als je ergens onzeker over bent post dan eens een foto dan kunnen we meekijken. Als je een losse telefoonkabel hebt met de kleuren rood/blauw/oranje/wit dan kun je die gewoon zelf aansluiten op de meegeleverde doos in het installatie pakket.

 

Alleen de 3de van links mag je openmaken.

ik ben driftig aan het zoeken en kom erachter dat er pairbounding moet plaats vinden wat het is ga ik even opzoeken.

Reputatie 7
Badge +15

@Westerschelde 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Voer op bovenstaande link je postcode en huisnummer in. Is er koper/DSL en bonded koper/DSL?

T-mobile gebruikt geen bonded koper/DSL, enkel KPN, delta en xs4all gebruiken deze techniek waarbij beide aderparen worden gebruikt. Dus alle 4 de draadjes.

Bij koper/DSL wordt enkel blauw/rood of oranje/wit gebruikt.

Dan heb je dus een punt, de provider die bonded levert moet aangesloten worden door een monteur die de ISRA gaat aanpassen, T-Mobile levert dat niet, dus krijg je een mindere snelheid maar wel goedkoper.

Normaal zijn er maar 2 draadjes aangesloten, en soms nog een doorlussing naar een derde pootje, dit voor de oude ring toestellen van extra power te voorzien.

Reageer