Beantwoord

Is ISRA-punt verplaatsen gratis?

  • 21 September 2018
  • 3 reacties
  • 2584 Bekeken

Beste Dhr/Mvr,

Overgestapt van Ziggo naar T-mobile. Modem van Ziggo is coax gebaseerd, hiervan zitten aansluitingen in mijn huis. Modem van T-mobile is UTP/DSL gebaseerd, hiervan heb ik niks in huis. Mijn ISRA punt, waar ik de modem op kan aansluiten, zit volgens mij in de meterkast. (Ik kan niks vergelijkbaars vinden in de T-mobile handleiding) Maar helaas zit de meterkast buitenshuis op de gezamelijk gang (appartement). Gevolg: geen vaste aansluitingen binnenshuis en ongetwijfeld een slechte wifi ontvangst. Telefonisch overleg gehad met T-mobile, ik kon kosteloos mijn ISRA punt laten verplaatsen naar mijn woonkamer door een aanvraag op te stellen op www.mijnaansluiting.nl. Ik heb deze aanvraag vanochtend opgesteld.

Mijn vraag is nu, is dit wel geheel kosteloos voor mij? Ik zag dat de prijzen daarvoor best kunnen oplopen.
Daarnaast is de eerst mogelijke datum pas na 8 oktober. Aangezien mijn huidige ziggo abbo na vandaag afloopt heb ik minimaal 2 weken geen internet?! Ik vind dit een vrij slechte zaak, er wordt nergens opgemerkt dat dit een probleem zou kunnen opleveren. Zijn hiervoor geen workarrounds of andere oplossingen voor te verzinnen? Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Michel
icon

Beste antwoord door Jeffrey87 21 September 2018, 16:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Wat fijn om te lezen dat je een aansluitpunt hebt gevonden, Mkleijer! Dat maakt het installeren toch een stuk leuker. Veel plezier met T-Mobile Thuis. Mocht je nog hulp nodig hebben met jouw abonnement, laat het me vooral weten!
@Jeffrey87, bedankt.

Maar pfffff, ik was veel te voorbarig. Ik vond aan de andere kant van de kamer achter de bank zomaar een aansluiting die ik kan gebruiken.🤐🤐 Terwijl mijn ISRA geen gebruikte uitgangen heeft🤔

Dit topic mag dus eigenlijk weg. /schaam
Reputatie 4
Beste @Mkleijer,

Het is inderdaad mogelijk om het ISRA punt te laten verplaatsen, echter is dit niet kosteloos.
De netwerkbeheerder zal hiervoor kosten in rekening brengen, omdat het verplaatsen op jouw verzoek is.

Meestal zit er wel een telefoonaansluitpunt in de woning die vervolgens naar de meterkast loopt. Weet je zeker dat dit bij jou niet het geval is?

Voor wat betreft de coaxkabels. Er zijn wel mogelijkheden om het internetsignaal via coaxkabels te laten verlopen, echter is dit niet de meest snelle optie. Je kunt hiervoor zoeken naar "Ethernet over Coax (MoCA)". T-Mobile levert echter geen ondersteuning op dit systeem, en dit is dan ook geheel op eigen initiatief.

Een tweede mogelijkheid is om "Powerline Ethernet" te gebruiken. Het internetsignaal verloopt dan door de elektriciteitskabels in je woning. Vaak werkt dit goed, maar het is volledig afhankelijk van de kwaliteit van de bekabeling in je huis, en hoe de groepen in de meterkast zijn ingedeeld.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Reageer