Beantwoord

ISRA aansluiting - bridge tap?

  • 13 January 2021
  • 5 reacties
  • 314 Bekeken

Na vaak wegvallend internet is er door T-Mobile een bridge tap geconstateerd, die moet worden verwijderd.

Ik heb een foto toegevoegd van hoe de kabel binnenkomt en dan (punt 1) de rood en blauwe draadjes naar twee rode draadjes, en de geel en groene draadjes naar twee groene draadjes worden overgezet. Dit gaat nog via een kastje (punt 2) om het naar een kabel te voeren die in mijn modem past.

 

Is er iets dat ik hier kan doen, of zit die bridge tap voor dat het bij mij binnenkomt (en moet ik met de onderburen/eigenaar gaan praten)?

 

Graag advies!

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 January 2021, 15:26

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ivo Moes 

Hoe lang schat je dat de kabel van de onderburen naar punt 1 is? Een lange kabel kan invloed hebben op de verbinding dus zorg bij langere afstanden voor een kabel van goede kwaliteit.

En beneden zit het ISRA punt? Is daar alleen jouw kabel op aangesloten?

Ipv punt 1 kan je het aansluitdoosje uit het installatiepakket gebruiken met alleen rood en blauw, dan kun je de DSL kabel er aan de andere kant inprikken en is punt 2 niet nodig.

Hi @Waqqas, bedankt voor de snelle reactie.

De kabel is ongeveer 1,5 meter, voordat hij in een buis (geen lasdoos) naar beneden verdwijnt. Ik zie niet iets dat op een ISRA punt lijkt in mijn eigen meterkast. Ik denk dat ik dit dus verder met de eigenaar moet gaan bespreken, dit punt te vinden en te zien of er iets anders op aan is gesloten. 

Ik kan zo snel dat aansluitdoosje uit het installatiepakket niet vinden - heeft dit nog ergens invloed op zoals het nu zit? Kan dat het probleem zijn?

Reputatie 7
Badge +15

@Ivo Moes 

Indien je dat aansluitdoosje ergens kan vinden dan kan je die vervangen door punt 1, hiermee is dan de kabel naar punt 2 niet meer nodig en zit je vrijwel direct op de inkomende kabel.

Hi, na bovenstaande topic heb ik contact opgenomen met de eigenaar, die weet ook niet wat hij ermee aan moet, maar wil eventueel wel betalen om iemand te laten komen. Nu moet ik dus weten wie ik hiervoor kan benaderen. T-mobile zegt dat het niet aan hun is, want na het ISRA punt. Wie moet ik bellen?

Advies wordt gewaardeerd!

 

ISRA punt lijkt trouwens buiten het gebouw te liggen.

De kabel die van mij naar de onderburen loopt lijkt uit te komen in de kelder, waar van alle 8 appartmenten (4 aan elke kant van de het trappenhuis, vandaar de 2x4 kabels denk ik) de kabels samenkomen, en naar buiten worden geleid.

@Waqqas de kabel tot hij naar buiten loopt is dus wel minstens een meter of 20 schat ik in. Kan een betere kabek uitkomst bieden?

Daar buiten zit het ISRA-punt dan neem ik aan, en misschien de splitsing/bridge tap die het probleem veroorzaakt?

 

Hieronder de situatie in de kelder. Samengeplakte kabels lopen in een buis naar buiten het gebouw, de kabels naar boven gaan naar de appartementen.

 

Reputatie 7

Hoi @Ivo Moes ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Hoe het de kabel bij jou binnenkomt, lijkt mij de eerste aansluiting het originele aansluitingspunt. Mocht er door mijn collega’s een bridge tap zijn geconstateerd, wil ik je vragen om te kijken naar dit topic (link is klikbaar). Dit geeft al behoorlijk wat meer inzicht in de situatie. Laat je me het weten als je na het lezen van dit topic nog vragen hebt? Ik hoor het graag! 

 

Reageer