Beantwoord

ISRA connectie op ethernet kabel?

  • 11 February 2020
  • 8 reacties
  • 855 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hoi!

 

Ik wil graag een T-Mobile-thuisconnectie installeren, maar weet niet zeker of ik het ISRA-punt in ons appartement kan vinden. Wel stuitte ik op een ethernetkabel die ons appartement binnenkomt. Die kabel gaat naar de koppelingen (zie onderstaande foto's), die naar een dikke blauwe kabel lijken te gaan.

 

Is dit het ISRA punt, en zo ja, kan ik direct de modem op de ethernetkabel aansluiten?

 

Dank je wel!

 

Jo

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 February 2020, 10:55

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JoStim 

 

Bovenstaande zijn verschillende ISRA/hoofdaansluipunten, er zit meestal een hoofd aansluitpunt in je meterkast, woonkamer of ergens anders in je huis. Kan je iets van de bovenstaande vinden? Op foto 2 waar komt die grijze kabel vandaan die aangesloten zit op die kroonsteen?

Dank je wel voor jouw antwoord!

 

Die hoofdaansluitpunten ik niet vinden, alleen de ethernetkabel. De ethernetkabel gaat direct naar de kroonsteen, en de kroonsteen gaat naar de box op foto 3, en de box gaat naar de kelder naar de blauwe kabel.

Kan ik de ethernetkabel afknippen en de aansluitbox erop aansluiten of is daar een monteur voor nodig?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JoStim

Internet kabel op dsl is wel raar en dan is het gewoon de aansluit box ipv de kroonsteen denk ik en verder DSL kabel naar de modem.

Die kabels op foto 3 zijn allemaal elektra kabels? Dat zal je snelheid niet veel goed doen en mogelijke problemen veroorzaken volgens mij.

Reputatie 7

een dikke blauwe kabel klinkt wel als een kpn kabel. zou ie daar eens een foto can kunnen maken

Dit is (denk ik) waar de kabel naartoe gaat.lijkt dit o0 een ISRA kabel?

Een beetje vreemd om te begrijpen. Ik denk dat ma die box gaat de kabel naar boven bij de buren. 

 

Ik begin te denken dat een monteur nodig zou zijn om te checken?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JoStim 

Bij mij thuis komt ook een dikke kabel in de meterkast uit de grond, in het begin zit er nog mantel omheen tot aan de halt. Se kabel is bij mij dezelfde dikte ongeveer alleen zit er verf over maar het lijkt wel de juiste kabel.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met Een beetje vreemd om te begrijpen. Ik denk dat ma die box gaat de kabel naar boven bij de buren. 

Die doos op foto 3 is denk ik niet waar die kabel naar toe gaat. Kan je die punt vinden waar de blauwe kabel naar een telefoonkabel gaat? Heb je het installatie pakket al en is je installatiedatum al voorbij? Anders kon je het gewoon uitproberen.

Een monteur kunnen de moderators voor je regelen wanneer ze reageren of zou je kunnen regelen via de klantenservice.

Ik zal nog even kijken! Maar het lijkt mij best om een monteur aan te vraagen:)

 

Dankje wel voor jullie antwoorden!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JoStim,

 

Je doet er inderdaad goed aan om er een expert naar te laten kijken! Kan ik je daarmee helpen of is het inmiddels gelukt om een afspraak te maken? Zo niet, dan ben ik er voor je! :smile: Stuur me een PM met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN, dan ga ik zo snel mogelijk voor je aan de slag.

Reageer