Beantwoord

ISRA punt

  • 15 November 2019
  • 9 reacties
  • 868 Bekeken

Beste T-mobile,

na de overstap van ziggo naar Tmobile, heb ik uit de installatie video vernomen dat we opzoek moeten naar het isra-punt. Zo geschieden, zo gedaan. Nu is mijn isra punt in de woonkamer te vinden. Deze zat verstop in een oude contactdoos met daarin de blauwe kabel, met uiteraard alle kleuren kabel. 

Nu heb ik gelezen dat het het isra-punt eigendom is van KPN en dat je hier niet zomaar aan mag sleutelen. 

Zie onderstaande foto en de vraag wat moet ik hiermee voor de installatie? 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 15 November 2019, 18:55

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Sanne,

Het signaal komt op het rode en blauwe draadje te staan. In sommige gevallen op het witte en oranje draadje. Kan je aan de voorkant van de aansluitdoos een grote 4 polige telefoonconnector aansluiten? Zo niet dan kan je het meegeleverde installatiemateriaal uit de installatiedoos de draadjes verbinden met het aansluitblokje. Lukt dat niet dan zal een monteur moeten langskomen. 

Mvg. Marcel

Reputatie 4

Hi @Sanne Rovers welkom Thuis en op onze Community. Wat goed van je dat je dit zelf wilt aansluiten! Is het inmiddels gelukt? Ik stuur anders graag een monteur jouw kant op. Laat het mij weten! 😄

Hi,

Wij zijn deze week verhuisd naar een jaren 80 woning. Ondanks de duidelijke installatie instructies, hebben wij erg veel moeite met het lokaliseren van onze ISRA aansluiting. Dit ronde punt in de meterkast (waar PTT op staat) lijkt het dichtst in de buurt te komen. We nemen aan dat het rechter smallere kabeltje de juiste is. Kan iemand ons vertellen of dit inderdaad het juiste punt is?  Voordat we verkeerde kabels door gaan knippen….

Bij voorbaat dank!

Groeten, Vincent

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @VincentAbbenhuis 

Dit is inderdaad je ISRA, je ziet ook onder de KPN kabel die het PTT doosje ingaat. De dunne kabel die er weer uit komt kun je op ongeveer 30 cm afknippen en aansluiten op het aansluitdoosje dat in de installatiepakket zit en vervolgens je modem middels het meegeleverde DSL kabeltje aansluiten op het aansluitdoosje.

Echter zou rood op rood en blauw op blauw moeten zitten in de PTT doos, het huidige zou ook kunnen werken oranje/wit.

Hallo @VincentAbbenhuis 

Dit is inderdaad je ISRA, je ziet ook onder de KPN kabel die het PTT doosje ingaat. De dunne kabel die er weer uit komt kun je op ongeveer 30 cm afknippen en aansluiten op het aansluitdoosje dat in de installatiepakket zit en vervolgens je modem middels het meegeleverde DSL kabeltje aansluiten op het aansluitdoosje.

Echter zou rood op rood en blauw op blauw moeten zitten in de PTT doos, het huidige zou ook kunnen werken oranje/wit.

Dankjewel! Het is nu opgelost, inderdaad door in de PTT doos nog rood op rood en blauw op blauw te zetten; alle lampjes op de modem branden 👍🏼

Reputatie 7
Badge +15

Je hebt 2 aderparen rood blauw en oranje wit. Meestal werkt rood blauw maar als die het niet doet dan is het oranje wit.

Te vroeg gejuicht. Alle lampjes branden, maar geen WiFi op telefoons en ook geen internet met kabel aan laptop. Nog andere suggesties?

 

Reputatie 7
Badge +15

@VincentAbbenhuis

De wereldbol is wel gewoon groen. Kan je de modem eens even stroomloos laten?

Hij doet het nu. Nogmaals dank!!

Reageer