Beantwoord

ISRA punt/ Aansluitpunt


Hallo,

Ik ben van Ziggo weggegaan om naar T-Mobile thuis te komen. Ik heb net de doos binnengekomen en heb hem alvast opengedaan. En daarin zie ik dat er een andere aansluiting is dan de coaxkabel die Ziggo gebruikt. Nu heb ik in de meterkast gezocht en elk hoekje van het huis en ik heb geen van punten gevonden die in de handleiding staan. Ik heb bij een paar buren aangebeld, maar die zitten allemaal bij Ziggo. En T-Mobile kan pas een afspraak maken voor een monteur wanneer mijn contract ingaat op 18 mei. Dan zit ik een paar dagen zonder internet en daar heb ik ook geen zin in. Weten jullie misschien een andere manier om een aansluitpunt te vinden?
icon

Beste antwoord door Sander 12 May 2018, 12:19

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Hi @Nikotmobile

official it is 1m but it usualy works if you use the right cable. if you extend the cable please use 24awg solid core cable.
usualy there is allready a cable from the utillity box to the livingroom.
Reputatie 7
Hi Niko, with a longer cable there's more chance of signal loss which can cause problems with your connection but everything seems to be in working order at the moment. Did it work with the tips from Hidden? 🙂
Hi Brian,
Yes, all works even better now. Previously I connected ISRA with aansuitbox with 2 x 20 cm telephone wires. Now, I placed the aansuitbox in the living room and connected it with the ISRA with CAT6, 24 awg, 15m cable using 2 pairs out of 4 (2 wires per line). The TV signal increased significantly and the wifi jumped to -45 dBm, which is simply perfect...and I run only 1 cable from the ISRA to the living room instead of minimum 3 - network, TV and telephone. The CAT6 still might be wrong but seems well working (I couldn't find another 24awg solid core cable)...if any other advice from your side, please let me know...they are all valuable...☺️
Thank you very much,

Nik
Reputatie 7
Hi @Nikotmobile

Thanks for sharing your findings. This seems to be the perfect solution: nothing but improvements! I'm happy this works for you, and happy the Community could help. Thanks to @Hidden.nld!
Reputatie 7
Hallo A.Asruf,

Het gaat om de oude PTT Telefoon aansluiting. in de meeste gevallen is het een blauwe kabel.
Kan je daar wat mee ?
Jammer genoeg niet. Er zijn geen blauwe kabels in mijn huis. Alleen de groene van Ziggo en wat zwarte in de meterkast.
Reputatie 7
Hoi A.Asruf,

Bedankt voor je bestelling bij T-Mobile Thuis! Ik kijk graag even mee om het pakket aangesloten te krijgen. Als je een bestelling hebt kunnen doen, dan betekent dat dat je een aansluitpunt of ISRA punt in jouw huis hebt. Nu moeten we deze nog even vinden. Hij ziet er ongeveer zo uit:



Zo'n punt zit meestal in de woonkamer, meterkast of gang. Kun je 'm vinden? Bekijk ook onze installatievideo voor hulp bij het zelf installeren van ons modem. Dan is het in een mum van tijd gepiept!

Mocht het nou niet lukken, stuur dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) aan mij, dan kijk ik aan onze kant met je mee. Hoe dan ook, we gaan jou natuurlijk aansluiten op ons netwerk! 😉
Hoi A.Asruf,

Bedankt voor je bestelling bij T-Mobile Thuis! Ik kijk graag even mee om het pakket aangesloten te krijgen. Als je een bestelling hebt kunnen doen, dan betekent dat dat je een aansluitpunt of ISRA punt in jouw huis hebt. Nu moeten we deze nog even vinden. Hij ziet er ongeveer zo uit:


Ik heb je een privebericht gestuurd
Zo'n punt zit meestal in de woonkamer, meterkast of gang. Kun je 'm vinden? Bekijk ook onze installatievideo voor hulp bij het zelf installeren van ons modem. Dan is het in een mum van tijd gepiept!

Mocht het nou niet lukken, stuur dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) aan mij, dan kijk ik aan onze kant met je mee. Hoe dan ook, we gaan jou natuurlijk aansluiten op ons netwerk! ;)
Reputatie 7
Hoi A. Asruf,

Bedankt voor je privébericht. Raar dat de verhuurder aangeeft dat er geen aansluitpunt zit, terwijl dit wel zo bekendstaat bij de netwerkbeheerder. Het kan natuurlijk altijd weggewerkt zijn tijdens een verbouwing in het verleden. Ik zal de netwerkbeheerder vragen langs te gaan op jouw adres om te controleren wat er aan de hand is. Je gaf aan dat het abonnement per 18 mei ingaat. Ik kan mijn verzoek dan ook pas op vrijdag indienen. Vanaf dat moment gaat het contract in en gaan ze pas op pad voor ons. Ik heb dit in mijn agenda gezet en zal de aanvraag dan meteen doorzetten. Ik begrijp dat je dan mogelijk zonder diensten komt te zitten. Is het nog mogelijk om je oude provider nog iets te verlengen? Of nog een alternatief: heb je toevallig een mobiel abonnement van T-Mobile?
Ik heb mijn oude provider gebelt en het abonnement met een week en een dag verlengt tot 25 mei. Bedankt voor je hulp. Krijg ik op 18 mei ook een bericht dat dit in gang is gezet?
Reputatie 7
Ah, super! Na 18 mei zal er contact opgenomen worden met jou via de telefoon. Dit kan ook één of enkele dagen later gebeuren. Houd de telefoon in de gaten! 🙂
Reputatie 7
Hoi A.Asruf,

Zojuist heb ik het doorgevoerd. Met het oog op het komende weekend en Pinksterdagen, kan het belletje misschien even op zich laten wachten. Weet één ding zeker: we gaan voor je aan de slag!
Dear Sir/Madam,
Is it any technical restrictions for how long can be the distance between the ISRA box and the aansluitbox? I simply would like to have the annsluitbox and the modem inside the living room instead of in the meterkasje…
Thank you in advance,
k/r

Niko
HI Hidden.nld,
Thank you for the answer. Unfortunately I can't find any cable inside the living room except coax for Ziggo. Actually there is nothing coming out from the ISRA box, unless it's a separate line from outside. But if normally there is extension to the living room, why I shouldn't do it? Hope using the recommended by you cable will not break the signal if I extend with 5-10 meters...
Cheers,
Niko
Hi @Nikotmobile

official it is 1m but it usualy works if you use the right cable. if you extend the cable please use 24awg solid core cable.
usualy there is allready a cable from the utillity box to the livingroom.

Thank you for the tips, Hidden! All works fine...☺️
Reputatie 7
Hi @JF Lam,

Thanks for your message! I checked for you and our networkoperator tried to contact you. They send you a text message, but at the momenmt they're still waiting for your response. Could you contact them to make an appointment?
Hi all,

I recently switched from ziggo to T-Mobile.

A T-Mobile mechanic came over about two weeks ago for the installation, but as it turns out there is no ISRA access point in my apartment, so there was nothing to be done.

I was informed that another company who will install the ISRA box will contact me within three working days, but so far have not received any calls or other information. My question: Does anyone know from experience how long it will usually take? And what exactly needs to be done to install the ISRA access point? Is there a way for me to follow up on this appointment?

Many thanks for any responses!
Best, Felix

Reageer