Beantwoord

ISRA punt/kabel

  • 30 November 2019
  • 9 reacties
  • 1278 Bekeken

Bij het ontvangen van mijn T-Mobile Thuis installatiepakket kwam ik erachter dat ik geen ISRA punt en/of telefoonaansluiting in mijn meterkast heb. Tot op heden heb ik gebruik gemaakt van een alles-in-1 pakket van Ziggo, waaronder dus ook telefoon. Het pand waarin ik woon is opgesplitst in drie individuele appartementen, waarbij ikzelf op de tweede verdieping woon.

Mijn bovenbuurman heeft wél een telefoonaansluiting, en mijn onderbuurman heeft eerder dit jaar, met behulp van een installateur, zijn benodigde kabel in de muur teruggevonden. Na wat zoeken kwam ik zelf de volgende twee kabels (zie foto) tegen.

Ik weet dat de bovenste kabel een UTP/netwerk kabel is, maar is de onderste dan de juiste kabel die ik nodig heb voor het maken van een aansluiting met de bijgeleverde aansluitbox?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 November 2019, 13:39

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Stacfi 

Zitten deze kabels in je meterkast of woonkamer?

Dit is denk ik je telefoonlijn ze hebben de juiste draden waarvan rood en blauw aangesloten moeten worden en ik zie dat ze al aangestipt zijn dus kan het zij dat er iemand gebruik van maakte?

Kijk hier voor de haalbare snelheden op jouw adres

Hoi @Waqqas,

Ze bevinden zich in mijn meterkast! Ik had ze zelf inderdaad al aangestipt, mochten dit de juiste zijn :-)

Reputatie 7
Badge +15

@Stacfi De rode en blauwe worden dan aangesloten in de aansluitbox en vervolgens op de DSL poort van je modem.

En rood op 1A en blauw op 1B, mocht dit niet werken kun je oranje op 1A en wit op 1B proberen.

Bedankt! Ik kan na het weekend officieel installeren, maar ben nu hoopvol dat dit helemaal gaat lukken!

Reputatie 7
Badge +15

Succes! Als het niet lukt laat het dan weten.

Alvast dat doosje aan die kabel aansluiten, hoef je straks alleen de dsl kabel er in te prikken en klaar.

@Waqqas @Doornekamp33 helemaal gelukt! bedankt!

Perfect en geen dank graag gedaan.

Nu lekker genieten van de verbinding.

Reageer