Ik wil nu graag weten wat er gaat gebeuren als ik T-Mobile Thuis aanvraag, ik wil namelijk niet met onvoorziene kosten geconfronteerd worden. Kan de installateur van T-Mobile mijn IRSA punt vinden? Kost mij dat geld? En wat gebeurd er als de monteur geen IRSA punt kan vinden? Kan ik dan kosteloos het abonnement annuleren? Het maken van een nieuwe aansluiting op mijn kosten is mij namelijk de besparing van de overstap niet waard.
Groeten,
Thijs
Beste antwoord door Brian
Werkzaamheden aan het ISRA-punt mogen alleen uitgevoerd worden door de netbeheerder (KPN). Als bij jouw aanmelding bij ons blijkt dat er geen ISRA-punt aanwezig is dan zijn er eigenlijk twee scenario's:
- Er is geen ISRA-punt maar de invoerkabel is wel aanwezig en toegankelijk. In dit geval schakelen wij de netbeheerder kosteloos voor je in en zorgen we dat er een nieuwe ISRA geplaatst wordt.
- Er is geen ISRA-punt en er is ook geen invoerkabel aanwezig of zichtbaar. Dit lijkt bij jou het geval te zien. In deze situaties moet er een monteursteam van de netbeheerder komen die ook kunnen mogen/graven om de kabel op te sporen of om een nieuwe de woning binnen te brengen. Voor deze werkzaamheden brengt de netbeheerder kosten bij je in rekening.
Op het moment dat wij jouw aanmelding in gang zetten en het monteursbezoek inplannen maken wij al kosten en er is geen garantie dat onze monteur het aansluitpunt zal kunnen vinden. We zien namelijk regelmatig dat een invoer bijvoorbeeld weggewerkt is achter een muur omdat vorige bewoners de aansluiting nooit gebruikten. Als je mij een privébericht stuurt met je postcode en huisnummer dan kijk ik graag of ik misschien nog meer informatie voor je kan achterhalen met betrekking tot de ISRA. Uiteraard zien we graag dat je klant bij ons wordt maar tenzij je de invoerkabel nog kan achterhalen zou ik je in alle eerlijkheid, gezien de mogelijke bijkomende kosten, een overstap eigenlijk met pijn in mijn hart afraden.