Beantwoord

ISRA vraagje


Ik overweeg over te stappen naar T-Mobile, en ik heb het ISRA-punt in de meterkast gevonden. Hier ontbreekt echter het doorlus-gedeelte waar de netwerkkabel naar het modem moet komen. Zie de foto. Wordt dit meegeleverd bij een bestelling, en zo niet, hoe regel ik dit?

Zie hieronder:

 

icon

Beste antwoord door yalerta 9 March 2021, 12:41

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @piet_piraat 

De kabel die wordt meegeleverd heeft aan allebei de kanten een rj11 connector en er zit ook een aansluitdoosje in het installatiepakket waar aan één kant draden kunnen worden aangesloten en aan de andere kant kan er een rj11 connector 1.

Je zult zelf even een korte telefoonkabel moeten regelen (30cm) die vervolgens naar het aansluitdoosje gaat en van daar het meegeleverde kabeltje naar de modem.

Zelf een connector aan een telefoonkabel monteren kan natuurlijk ook die direct naar het modem gaat en de andere kant op bovenstaande ISRA aansluiten 

Reputatie 7
Badge +5

@piet_piraat

Je ISRA aansluitpunt is gemerkt met 1A-1B en 2A-2B.

Je moet dus 2 (dunne) draadjes aansluiten op de 1A-1B connectie.

Indien dat niet werkt zet de de 2 draadjes over naar de 2A-2B aansluiting.

De andere zijde van die 2 draadjes verbind je in het bijgeleverde aansluit-boxje zodat je makkelijk met 1 van de bijgeleverde kabeltjes met aan weerszijden een RJ11 connector de modem kan verbinden.

Zoals @Waqqas aangeeft is een kort stukje telefoonkabel benodigd.
Indien er 2 kabeltjes met RJ11 connector in het pakket zitten en je hebt er 1 niet nodig om de telefoonaansluiting op de modem te realiseren kun je die eventueel gebruiken, stekkertje eraf knippen, aanstrippen en direct naar de Modem.

OK, da's geen hogere wiskunde dus. Top. Daar gaan we wel uit komen. 

Kan ik van te voren al doormeten of er signaal op de aansluiting staat, of moet ik daarvoor toch echt eerst een modem + abo hebben? Want ik ben een beetje huiverig om Ziggo op te zeggen en er dan achter te komen dat er geen prik op de aansluiting staat.

Reputatie 7
Badge +5

Meten of er “prik" op staat is niet mogelijk.

Komt toch wel voor dat er door (vorige) bewoners gerommeld is en dat aansluiten en inprikken toch wel een dingetje is.

Wil je verzekerd blijven van Internet kun je het beste ziggo ff aanhouden en pas opzeggen als tmobile werkt.

Op zich geen probleem omdat Ziggo via de “coax" in huis komt.

Alleen heb je dan wel dubbele kosten voor misschien 2 maanden,  maar verzekeren kost nu eenmaal geld.

Bedenk wel dat overstappen met tv naar tmobile de coax kabels niet meer van toepassing zijn.

 

Reputatie 7
Badge +15

Normaal krijgt Ziggo pas een seintje om te stoppen met leveren zodra T-Mobile dat kan als je gebruik maakt van de overstapservice.

Oh, dat is ook nog wel een idee. Normaal gesproken heb ik niet zo veel vertrouwen in overstapservices.

Dat Coax niet meer gaat werken weet ik, maar maakt niet uit. Het idee is stoppen met TV en hooguit wat streamingdiensten.

Daarom kwam ik bij DSL uit, want voor alleen Internet is Ziggo echt veel te duur.

Reputatie 7
Badge +5

@piet_piraat 

Of net doen als ik. Ziggo voor TV omdat er bij mij 6 TV aansluitpunten in gebruik zijn. (Ja in de zomer in de tuin onderuit hangen en de Tour kijken is ook ontspanning)

Ziggo verkoopt niet graag alleen TV daarom stoppen ze het zover als mogelijk weg op hun website.

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv €19,95

En jouw twijfel over overstap services kan ik in meegaan. Toendertijd zelf bij Ziggo datum aangegeven. Dus jammer genoeg wat weken teveel euro's naar Ziggo gebracht.

Indien je een mobiel abonnement bij Tmobile hebt zijn ze niet flauw en mocht de overschakeling niet lekker gaan geven ze vouchers uit met onbeperkt internet voor de duur van een week die wordt verlengd als het proces onverhoopt langer duurt.

 

Reputatie 7

Als je gebruik maakt van de overstap service dan wacht Ziggo op een seintje van T-Mobile. Deze word gestuurd zodra je internet verbinding werkt. dus een naadloze overstap zonder dubbele kosten.

Ziggo verkoopt niet graag alleen TV daarom stoppen ze het zover als mogelijk weg op hun website.

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv €19,95

 

Ik wil bij ZIggo juist niet het “alleen TV” abo. Ik zou “alleen internet” willen, maar daarmee heb je nog altijd ook ongevraagd TV en ben je voor een 250mbit lijntje bijna € 60 per maand kwijt. Vandaar dus het oriënteren op wat anders.

Reputatie 7
Badge +15

@piet_piraat 

Dan is het hier wel een stuk goedkoper en zeker als je ook T-Mobile mobiel hebt want dan krijg je nog meer korting op internet.

 

 

Reageer