Beantwoord

Jaarovereenkomst zonder mijn toestemming afgesloten

  • 3 November 2020
  • 1 reactie
  • 195 Bekeken

22 oktober heb ik een melding doorgegeven dat mijn modem defect is (een van de poorten werkt niet meer) dit is ook geconstateerd aan de hand van een aantal tests door de medewerker die ik aan de telefoon had. Deze zou dit aan de technische dienst doorgeven en die zouden met mij contact opnemen voor het bezorgen van een nieuwe modem. Na enkele dagen nog niets vernomen en opnieuw contact opgenomen, daar kreeg ik de mededeling dat de technische dienst moest beoordelen of er daadwerkelijk een nieuwe modem opgestuurd dient te worden en dat er met mij contact opgenomen zou worden. Inmiddels 2 weken verder en niets gehoord en ook dus in die periode geen gebruik kunnen maken van mijn 2e tv… Dus het besluit maar genomen om mijn abonnement op te zeggen. Bij het willen doorgeven van mijn opzegging werd mij natuurlijk de belofte gedaan dat ze het probleem van de modem voor mij kunnen oplossen en dat ik diverse kortingen kon krijgen, echter kwam daarachteraan dat ik dan wel een nieuw jaarcontract moest afsluiten, omdat alleen het vervangen van een modem gedaan wordt bij een nieuw abonnement, omdat dit anders te duur is... (Het lijkt mij dat T-mobile de diensten moet leveren waarvoor ik betaal en als er iets stuk gaat dit moeten oplossen, en niet als er iets stuk gaat de klant te verplichten tot een nieuw abonnement). Ik wil echter geen nieuw jaarcontract ik wil een goedwerkende modem dus ik heb daarvoor bedankt. Toen ben ik toch nog even doorverwezen naar de Technische Dienst en die gaf me gelijk dat het belachelijk is dat ik een nieuw abonnement moet afsluiten om een goedwerkende modem te krijgen. Hij zag ook in de agenda staan dat ik vandaag door de technische dienst gebeld zou worden om een afspraak te maken voor een nieuwe modem. Dan denk je mooi alles wordt opelost maar dan begint de ellende met T-mobile pas echt. Uiteraard wordt je niet teruggebeld, maar tot mijn verrassing krijg ik een mail binnen dat er een nieuw jaarcontract is afgelsoten. Dus meteen T-mobile gebeld, na een half uur in de wacht te hebben gestaan met de vraag na de medewerker hoe ze erbij komen om een nieuw contract af te sluiten? Antwoord ja u heeft ze vandaag gesproken en dan zal het wel miscommunnicatie zijn… Maar diegene zou het meteen aanpassen en mij direct een bevestiging doorsturen… Een uur later nog geen bevestiging en ook in My T-Mobile staat nog het nieuwe afgesloten contract. Dus nogmaals met T-Mobile contact opgenomen (na weer n half uur in de wacht te hebben gestaan). Antwoord ja we zien dat het contract wel is aangepast maar dat er nog geen bevestiging is verstuurd. Ik ga dit aan mijn collega doorgeven en u moet dan de bevestiging binnen een kwartier hebben. Uiteindelijk weer geen bevestiging gekregen en staat nog steeds mijn nieuwe contract in My T-Mobile.

Hoe is t in godsnaam mogelijk dat T-Mobile:

  • Zomaar een nieuw contract kan afsluiten zonder mijn toestemming,
  • 2 maal de belofte te doen om een bevestiging door te sturen dat het contract weer is aangepast en dat dit niet wordt gedaan.
  • Er geen contact met mij wordt opgenomen door de TD als dit beloofd wordt.
icon

Beste antwoord door Jason van Odido 5 November 2020, 15:26

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Dave-S, welkom op de Community!

Ik heb het meteen nagekeken en zie inderdaad dat de bevestiging ter afmelding nog niet verstuurd is. Dit komt doordat de verlenging nog op dezelfde dag geannuleerd is. Het systeem kan dan geen automatisch gegenereerde bevestigingsmail meer versturen omdat de verlooptermijn hiervoor nog niet bereikt is. Dat hangt samen met de e-mail die je eerder op 2 november ontvangen hebt waarin juist de onterechte verlenging werd aangekondigd. 

Wat ik echter wel zie, is dat op 3 november om 14:37 mijn collega van de chatafdeling jou een e-mail toegestuurd heeft ter bevestiging van de geannuleerde verlenging. 

De technische dienst heeft op 3 november de onderstaande e-mail verstuurd:

Gisteren is de e-mail verstuurd die aangeeft dat de vervangende apparatuur onderweg is, inclusief Track & Trace code. Ook zie ik dat het gelukt is om een afspraak in te plannen me Guidion, dat is fijn!

Namens mijn collega's bied ik een oprecht excuses aan voor de onterechte verlenging. Indien ik je nog ergens anders bij kan helpen, laat het dan zeker weten. Ik zit altijd voor je klaar!

Reageer