Beantwoord

Kabel aansluiting

  • 13 September 2017
  • 7 reacties
  • 678 Bekeken

Ben vanuit Kenya in Augustus in ons huis getrokken, snel internet geregeld met T-mobile, maar er lag alleen een tijdelijke kabel... ... (beneden-buurman legt uit: in juli of juni werkzaamhden in z'n badkamer, per ongeluk kabeltje doorgeknipt, blijkt internet v boven-buren te zijn).
Vorige bewoners hadden KPN en die zijn gekomen en hebben snel een tijdelijke kabel bia klimop omhoog via balkondeur naar binnen geknepen, dan door de kamer heen.
Als ik me hierover zorgen maak en nog in de bedenktijd T-mobile hierover inlicht, is het antwoord: eerst maar de aansluiting doen via die tijdelijke kabel, dan bellen zodat we werkzaamheden kunnen regelen voor definitieve aansluiting.
Nu zijn we weken verder, uren van bellen en chatten, van kastje-naar-de-muur van T-mobile naar KPN naar Volker/Wessels terug naar KPN, die het wel willen doen maar hiervoor opdracht nodig hebben van T-mobile, T-mobile zegt dat t alleen gaat als de kabel is gebroken??? Dus dan "breekt de kabel", wordt werk-order aangemaakt, maar dat gaat alleen door als je niet meer de "kabel herstelt", daar kom ik achter als ik nog eens navraag doe wanneer de monteur zal komen. Opnieuw bellen... uitleggen... suggestie blijft dat ik naar KPN website moet maar: dat kan alleen als je een KPN abonnement hebt!
Dus weer een "kabel-breuk" simuleren, en weer wordt werk-order aangemaakt maar het duurt een weekje voordat T-mobile er werk van gaat maken, en dan moet KPN nog op komen dagen... dus zou ik zomaar 2 weken weer "zonder internet" moeten zitten?
Tuurlijk KPN had maanden geleden de tijdelijke kabel moeten omzetten naar permanent, dat is niet gebeurd maar snel daarna vertrokken de huurders (en hun KPN abonnement), feit blijft dat T-mobile (zegt KPN) de opdracht aan KPN moet geven.
Dus wat zal ik doen? Geen twee weken (weer) zonder internet. Dus hopen dat de tijdelijke kabel het een jaartje volhoudt? En dan snel overstappen naar KPN, die zullen het vast oplossen zonder een 2-weken dis-connectie. Iemand een andere suggestie?
icon

Beste antwoord door Brian 20 September 2017, 13:22

Bekijk origineel

7 reacties

Een grote KLACHT dus. Voorlopig is mijn conclusie dat probleem-oplossend vermogen bij T-mobile beroerd is, want ze "doen geen kabels". Ik begrijp niet waarom die opdracht naar KPN alleen kan worden gedaan als ik "kabel-breuk" simuleer. En dan dus 2 weken (of langer?)
Probleem tussen KPN en T-mobile, laat mij aan dit draadje bungelen???
Tijdelijke kabel via klimop en balkondeur dwars door de kamer, wie zal dit oplossen, KPN of T-mobile?
Snelheid hier valt ook erg tegen! En service: geen oplossing.
Reputatie 7
Badge +14
Hallo Elise. Het is niet toegestaan om topics te 'bumpen'.
De moderators doen hun best om binnen 24/48 uur antwoord te geven.
https://forum.t-mobile.nl/over-de-t-mobile-community-457/de-huisregels-van-het-t-mobile-forum-267158

Hoe lastig dit alles ook is je zal even moeten wachten op reactie van de moderators.
OK ik wacht...
Reputatie 7
Hi Elise, excuses voor de late reactie! Ik heb hier intern overlegd hoe we deze situatie het beste op kunnen lossen, ik kan mij namelijk goed voorstellen dat je hier flink van baalt. We hebben alle mogelijke oplossingen en invalshoeken bekeken maar om meteen met de deur in huis te vallen: Het wegwerken/afwerken van de kabel die je woning binnen komt is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de woning. Mocht je jouw woning huren dan is de verhuurder verantwoordelijk, als het een koopwoning is dan ben je zelf verantwoordelijk.

KPN is als netbeheerder "verplicht" om een werkende aansluiting aan te leveren, ze hebben jouw aansluiting gecontroleerd op ons verzoek op 18 september en het signaal komt goed binnen dus KPN voldoet hiermee aan hun plicht. Of dit wenselijk is valt over te discussiëren maar dit is hoe het op dit moment wettelijk geregeld is.
Wij verzorgen als provider de aansluiting van je ISRA punt naar de modem in je woning dus ook wij kunnen de aansluitkabel niet voor je wegwerken (we hebben bijvoorbeeld geen aannemers in dienst voor dit soort zaken).

Mocht je verbinding niet meer werken dan zal KPN wel komen maar ik verwacht dat ze ook dan de bestaande kabel herstellen en deze niet opnieuw aan gaan leveren of weg gaan werken. Dus een "kabel-breuk" simuleren zoals in je eerst bericht is wat dat betreft ook is geen oplossing.

Je kan dit wél oplossen door via https://www.mijnaansluiting.nl/ een aanvraag indienen om de ISRA opnieuw aan te leggen waarbij ze dan ook de kabel opnieuw kunnen leggen. De netbeheerder of aannemer zal na je aanvraag contact met je opnemen en in samenspraak met jou bepalen welke werkzaamheden er dan exact nodig zijn. Omdat dit onder je eigen verantwoordelijkheid valt zijn de kosten hiervan ook voor jezelf (ik vermoed dat daarom de vorige bewoner de kabel op deze manier heeft getrokken nadat hij doorgeknipt was en hem niet netjes weg heeft laten werken). Mogelijk kan je de kosten nog hiervan nog verhalen op de vorige eigenaar.

Ik hoop dat ik het zo wat voor je heb kunnen verduidelijken, mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Reageer