Beantwoord

Kabels trekken voor TV

  • 1 February 2019
  • 46 reacties
  • 4354 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 24 reacties
Hi,

heb T-Mobile thuis besteld en zit nu in de interface voor plaatsing. Ik zie nu echter dat er kabels getrokken moeten worden van meterkast naar TV (is wel handig dat jullie dat vantevoren melden, not) voor interactieve TV. Dat is prima maar in welke context moet ik dit zien? Dit zal ethernet zijn maar kan iemand me vertellen wat interactieve TV aan bandbreedte slurpt in verschillende aspect ratio's and definities? dus 720p tot aan 1920x1080? Ik heb namelijke powerline adapters die prima voldoen maar wellicht dat de kabel getrokken moet worden vanwege bandbreedte eisen. Ik kan deze nergens vinden.
Iemand?
icon

Beste antwoord door Brian 27 March 2019, 15:13

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Begint me wel op te vallen tijdens verschillende tests. Hoe is dit mogelijk?

Download Mbps 83.07
Upload Mbps 129.82


Hoi @SiCaC,

Ik vermoed dat je glasvezel hebt, aangezien daar de up- en download (in principe) gelijk is. Bij DSL is de upload meestal 10% van de downloadsnelheid. Het kan zijn dat je een 100 Mbps abonnement hebt en de upload simpelweg geen bovengrens heeft meegekregen (winst voor jou!). De lagere download zou dan kunnen komen door:
  • Veel verkeer door druk tijdstip binnenshuis of buitenhuis.
  • Er wordt gemeten vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app.
  • Software matige beperking zoals een firewall
  • De acceleration staat uit. Schakel deze naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration
Ik heb 500/500.....en ik zie die optie voor NAT acc helemaal niet.
En rechtstreeks op de huwaei
PING ms
11
DOWNLOAD Mbps
344.50
UPLOAD Mbps
259.44
Dat is matig. Lijkt me route cpu probleem. Is deze wel ontworpen voor 500/500?

Ping ms 31

Download Mbps 306.68


Upload Mbps 372.27

Verbonden op ethernet 2 meter afstand van router.....dit is echt geen 500/500....heb deze zelden gehaald.
Reputatie 6
Ik heb 500/500.....en ik zie die optie voor NAT acc helemaal niet.
En rechtstreeks op de huwaei
PING ms
11
DOWNLOAD Mbps
344.50
UPLOAD Mbps
259.44
Dat is matig. Lijkt me route cpu probleem. Is deze wel ontworpen voor 500/500?

Ping ms 31

Download Mbps 306.68


Upload Mbps 372.27

Verbonden op ethernet 2 meter afstand van router.....dit is echt geen 500/500....heb deze zelden gehaald.

NAT Acceleration kan achter het admin account verborgen zijn, maar is iemand een 500/500 abo heeft zou je van T-Mobile verwachten dat die acceleratie wel aan staat.
Kunnen ze dat op afstand checken?
Reputatie 6
Kunnen ze dat op afstand checken?
Je zou dan eerst expliciet toestemming moeten geven daarvoor. Maar logischer is dat dit automatisch zou gaan, b.v. als de HG659 (opnieuw) opstart dat dan bepaalde instellingen worden geladen gebaseerd op jouw als klant en je abo profiel. Maar ik weet niet of en zoja hoe dit wordt gedaan.
Heb ze de info gestuurd inclusief. Maar ik denk dat ik dat de router processing gewoon slap is. Heb tijdelijk een oude netgear r7000 tussen gezet. Daar haal ik 410 mee. tja.. Unify er tussen. 410 maar daarna dropt ie wel iets. Niet zo extreem als de huwaei.
Reputatie 6
Heb ze de info gestuurd inclusief. Maar ik denk dat ik dat de router processing gewoon slap is. Heb tijdelijk een oude netgear r7000 tussen gezet. Daar haal ik 410 mee. tja..
Als die HG659 nog steeds deel is van de keten heeft dat weinig zin, tenzij je de R7000 direct op de MediaConvertor hebt aangesloten en VLAN ID 300 op z'n WAN interface hebt geselecteerd.

Als je denkt dat die HG659 de zwakste schakel is, kun je ook een PC direct op de MediaConvertor aansluiten. Dan moet de netwerkinterface+OS wel met VLAN's om kunnen gaan, maar o.a. Windows10 kan dat wel, wellicht pas nadat je de ethernet driver van de fabrikant hebt geinstalleerd. Google maar hoe dat moet.
Ja vlanid op unify en netgear gezet. Beter prestaties maar nog geen 500. Hang mijn laptopje wel even aan de mediaconverter.
Zelfde issue. Twee laptops aan converter gehangen max 357mbps
Reputatie 7
Kun je eens een screenshot sturen ?
Van de speed test?
Reputatie 7
Ja dan kunnen we even zien welke server je gebruikt ect.
Ik heb verschillende gebruikt. De 357 is van tmobile.
Net weer getest. 280mbps. Tmobile gaat een monteur sturen van gudion maar ik vraag me af wat die man gaat doen. Het probleem zit echt achter de converter (of het is de converter)..dus bij tmobile. Ik vraag me af of iemand 500/500 heeft hier op het forum en die de snelheden wel haalt.
Reputatie 7
Ik haal zelf met de Huawei bekabeld met een MacBook Pro 2011 870Mbit met de speedtest.net desktop app. Testen gedaan in een webbrowser zijn onbetrouwbaar voor snelheden boven de 100Mbit
Reputatie 6
Ik heb verschillende gebruikt. De 357 is van tmobile.
Dit gegeven zou kunnen duiden op dat je webbrowser/laptop de bottleneck is. Voor snelheden van grofweg boven de 200Mbps ziet men dit. Het is niet duidelijk of je de speedtest desktop app gebruuikt of niet. Download anders eens iets en reken uit wat de snelheid is, b.v. van http://speed.transip.nl/
App op . Windows 10 op mediaconverter....
Reputatie 6
OK duidelijk. Het enige wat ik nog kan verzinnen dat de laptops+windows10 het niet aan kunnen, zie b.v. dit https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/snelheid-internetverbinding-750mbps-maximaal-320mbps-310088?postid=1489752
anders moet het denk ik buitenshuis gezocht worden.
Het is een lenovo p50 twee mille. Icore7 64gb etc. Geen rommel.
Heb nu 3 laptops geprobeerd.

Laatste geprobeerd.

PS C:\WINDOWS\system32> Add-IntelNetVLAN -ParentName "Intel(R) Ethernet Connection (2) I219-LM" -VLANID 300
VLANID VLANName ParentName
------ -------- ----------
300 VLAN300 Intel(R) Ethernet Connection (2) I219-LM
---
laatste drivers.

Op mediaconverter rechstreeks. Max 300. Ik merk wel dat de upload in begin richting 500 gaat maar dan afzwakt. Denk toch iets buitenhuis. Kijk, misschien is het beetje mierenn**** maar ja...er staat 500/500 en die krijg ik niet. Of die mediaconverter staat verkeerd…..
Reputatie 7
Kijk, misschien is het beetje mierenn**** maar ja...er staat 500/500 en die krijg ik niet. Of die mediaconverter staat verkeerd…..

Ik geef je helemaal gelijk hoor @SiCaC, mocht er wat met de verbinding aan de hand zijn dan kan onze monteur dat zeker achterhalen. Laat nog even weten hoe het af is gelopen! 😉

Reageer