Beantwoord

Kan geen dsl aansluiting vinden in nieuwe woning Den Haag. wat nu?


Beste ,

 

Ik ben net verhuisd naar Den Haag en volgende de postcode check zou ik wel een DSL punt moeten hebben, echt kan ik deze niet terugvinden. 

Ik zie enkel een coax doosje in de woonkamer. In de meterkast zie ik niks. Als bijlages kun je foto's van de meterkast zien. Zien jullie wel een aansluitpunt? Wat kan ik het beste nu doen?

Ik heb het internet hard nodig om te kunnen werken. En moet een snelle oplossing hebben.

 

Alvast bedankt.

 

Mvg,

Su

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 April 2021, 12:57

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Cansuan ,

Je hebt ook nergens een vaste telefoon aansluiting kunnen vinden? Het kan zijn dat ergens in de kelder een telefoonkabel binnenkomt. Als dit niet het geval is zou je kunnen overwegen om via coax leverancier internet te nemen. Misschien dat @Waqqas nog een andere oplossing heeft.:wink:

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Cansuan 

Het ISRA punt kan er zo uitzien, de wandcontactdoos kan in de woonkamer zitten of misschien ergens anders.

 

Verder zou je ook een losse telefoonkabel die je woning binnenkomt kunnen vinden.

Hallo @Cansuan ,

Je hebt ook nergens een vaste telefoon aansluiting kunnen vinden? Het kan zijn dat ergens in de kelder een telefoonkabel binnenkomt. Als dit niet het geval is zou je kunnen overwegen om via coax leverancier internet te nemen. Misschien dat @Waqqas nog een andere oplossing heeft.:wink:

 

Nee helaas heb ik geen telefoon aansluiting kunnen vinden. Wel iets dat er heel oud uitziet. Zou dit het kunnen zijn?

 

Hallo @Cansuan 

Het ISRA punt kan er zo uitzien, de wandcontactdoos kan in de woonkamer zitten of misschien ergens anders.

 

Verder zou je ook een losse telefoonkabel die je woning binnenkomt kunnen vinden.

 

Dankjewel. zie de foto hierboven, kan dat een telefoonkabel zijn,?

Reputatie 7
Badge +7

@Cansuan ,

 

Dat lijkt inderdaad een telefoon aansluiting te zijn. Volgens mij moet dsl dus geen probleem zijn. 

@Cansuan ,

 

Dat lijkt inderdaad een telefoon aansluiting te zijn. Volgens mij moet dsl dus geen probleem zijn. 

Ah kijk eens! Dat is goed nieuws.

Weet jij hoe ik hier internet op aansluit? Zal ik dit zelf kunnen of moet er een monteur langs? Ik heb deze week wel genoeg tijd om het zelf te doen.

Reputatie 7
Badge +15

@Cansuan 

De draden moeten wel wat schoon gemaakt worden 👍

Hier heb je geen monteur voor nodig en je kan de onderste rode en blauwe draadjes aansluiten in het aansluitdoosje dat met de modem komt.

Achter zou ook nog een witte en een oranje draad moeten zijn die je kan gebruiken als rood en blauw niet werken.

@Cansuan

De draden moeten wel wat schoon gemaakt worden 👍

Hier heb je geen monteur voor nodig en je kan de onderste rode en blauwe draadjes aansluiten in het aansluitdoosje dat met de modem komt.

Achter zou ook nog een witte en een oranje draad moeten zijn die je kan gebruiken als rood en blauw niet werken.

Bedankt!

 

Ik zal nog we een nieuw aansluitdoosje op moeten vragen aangezien het enkele jaren geleden was dat ik die had ontvangen en ik niet meer weet waar het zit. Dat moet we goed komen. 

 

Fijne dag!

Reputatie 7
Badge +1

Met alle respect, maar vraag me af als ik zo op de foto's de installatie in de meterkast zie of een verzekering het op deze wijze zal accepteren.

Sommige dingen zijn zo te zien al van ver voor de oorlog? zie wel vaker foto's van meterkasten en aansluitingen op dit forum die er eerlijk gezegd maar zo zo uit zien.

Dat ISRA punt is wel zeer oud, is eigenlijk zaak dat KPNnetwerk hier even een mooie nieuwe ISRA op monteert, deze kan echt niet meer anno 2021.

En @BeMu wat is er mis met die meterkast afgezien dat de binnenzijde er een beetje smoezelig uitziet, er zitten moderne automaten in met 2 aardlekschakelaars, de leidingen zijn vervangen voor kunststof alleen de aanvoer is nog oud maar de verantwoording voor de net beheerder en er zitten mooie nieuwe zegels op.

Alleen het doosje en leiding op links is een vraagteken, wat doet die daar en waar is die van?

Reputatie 6

Hoi @Cansuan, het ziet er zeker naar uit dat jij een DSL aansluiting kunt aanvragen! Of de verbinding gaat werken met het aansluitpunt zoals hij nu is, kunnen we pas checken op het moment dat jij het abonnement hebt aangevraagd en de verbinding actief is. Mocht dit toch niet werken, kunnen we jou uiteraard voorzien van een datavoucher als jij een T-Mobile of een Tele2 telefonie hebt. Zo hoef je niet zonder Internet te zitten tot de tijd dat het aansluitpunt hersteld wordt!

Reputatie 5

Die onderste blauwe en rode zijn idd telefoon.

 

Dat erboven is antiek, dat is van draadradio:https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Draadomroep

Hoi @Cansuan, het ziet er zeker naar uit dat jij een DSL aansluiting kunt aanvragen! Of de verbinding gaat werken met het aansluitpunt zoals hij nu is, kunnen we pas checken op het moment dat jij het abonnement hebt aangevraagd en de verbinding actief is. Mocht dit toch niet werken, kunnen we jou uiteraard voorzien van een datavoucher als jij een T-Mobile of een Tele2 telefonie hebt. Zo hoef je niet zonder Internet te zitten tot de tijd dat het aansluitpunt hersteld wordt!

Hi Ginny,

 

Fijn om te horen!

Ik heb zojuist de blauwe en rode draden aan de aansluitbocht bevestigd en wil graag mijn verbinding testen. Ik ben al vorige week verhuist maar er is mij verteld dat mijn internet ps op 4 mei beschikbaar zal zijn in de nieuwe woning. Weet jij of het mogelijk is om dit te versnellen zodat ik deze week nog mijn verbinding kan testen?

 

Ik heb inderdaad een Tele2 abonnement en zou in de tussentijd wel graag gebruik willen maken van onbeperkte data tot alles in orde is.

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

Cansu

Reputatie 7

Hi @Cansuan, wat goed dat jij er zelf mee aan de slag bent geweest! Als het kon, dan had ik met liefde de datum van 4 mei voor jou naar voren geschoven. Aangezien het nogal kortdag is, kan ik deze datum niet verder naar voren halen. Wel verblijd ik jou tot die tijd heel graag met een 7-daagse Unlimited Data voucher. Ik heb jou de code in een privébericht gestuurd. De verbinding kan ik pas testen, als wij de lijn hebben geactiveerd. Als ik jou nog ergens anders mee kan helpen, laat het dan weten en dan schiet ik jou graag weer te hulp. Ik wil jou ook heel veel woonplezier wensen in jouw nieuwe woning! 🌼

Hi @Cansuan, wat goed dat jij er zelf mee aan de slag bent geweest! Als het kon, dan had ik met liefde de datum van 4 mei voor jou naar voren geschoven. Aangezien het nogal kortdag is, kan ik deze datum niet verder naar voren halen. Wel verblijd ik jou tot die tijd heel graag met een 7-daagse Unlimited Data voucher. Ik heb jou de code in een privébericht gestuurd. De verbinding kan ik pas testen, als wij de lijn hebben geactiveerd. Als ik jou nog ergens anders mee kan helpen, laat het dan weten en dan schiet ik jou graag weer te hulp. Ik wil jou ook heel veel woonplezier wensen in jouw nieuwe woning! 🌼


Hi Lisa,

Perfect! De voucher is geactiveerd. Dankjewel ☺️ De verhuizing was ineens heel snel gegaan maar zo heb ik in iedergeval we alvast internet. 
 

Hopelijk doet alles het vanzelf straks en anders geef ik wel een seintje.

En ook bedankt voor de wensen! Het is in ieder geval een prettig eerste weekend 🌈

 

Mvg,
Cansu

Reputatie 7

Hi @Cansuan, heel graag gedaan! Super dat jij lekker van de voucher gebruik maakt en dat de verhuizing al eerder is gelukt. Klopt het dat jij onderhand volop van Internet aan het genieten bent op jouw nieuwe adres? Weet dat als jij weer eens met vragen zit, jij hier altijd kan aankloppen. Dan help ik - of één van de andere Moderators - jou weer graag verder! 🎈

Reageer