Beantwoord

Kan geen DSL abonnement afsluiten


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben voor het eerst op mijzelf gaan wonen in een huurwoning, het is een bovenwoning. op de beneden verdieping is er wel een glasvezel aansluiting maar bij mijn bovenwoning is er alleen een DSL aansluiting. Ik wil dus een DSL abonnement contract afsluiten maar ik kreeg alleen glasvezel steeds als optie. ik had dus gebeld en die persoon zegt ook dat hij geen DSL abonnement kan afsluiten voor mij. de vorige bewoner heeft in de woning internet via DSL gehad dus ik snap niet precies wat het probleem is. ik kan geen glasvezel wegens er geen aansluiting is en ik kan geen DSL wegens T-Mobile het me letterlijk niet wilt aanbieden. Ik heb ook een mobiel unlimited abonnement die ik liever wil houden, maar het word te duur zonder de combi deal die je overal kan krijgen. 

icon

Beste antwoord door Brian 1 April 2020, 17:27

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rfidder 

Bij T-mobile kan je geen DSL abonnement afsluiten als er al glasvezel ligt.

Hallo @rfidder 

Bij T-mobile kan je geen DSL abonnement afsluiten als er al glasvezel ligt.

 

Hallo @Waqqas 

dat zou logisch zijn als ik de optie had om glasvezel te nemen maar dat heb ik niet. er is geen aansluiting en er een realiseren kost 1700 euro volgens een offerte van KPN netwerk. al zou ik toestemming krijgen van de huurbaas, zoveel betalen voor een huurwoning is absurd. Ik heb alleen een DSL aansluiting, dat is mijn enigste mogelijkheid.

Reputatie 7
Badge +15

Dat is wel erg jammer ja. Dan is denk ik glasvezel geweigerd toen het in de straat werd aangelegd? Wordt wel lastig zo..

Reputatie 7
Badge +15

@rfidder 

Kan je eens op deze alles in 1 vergelijker site je gegevens invullen en bij sorteren selecteer daar ADSL.

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/vergelijker

Reputatie 7

Hi @rfidder, ai dat is een ongelukkig combinatie. Wat @Waqqas zegt klopt helemaal, op het moment dat er Glasvezel beschikbaar is bieden wij geen DSL meer aan. Als het pand gesplitst is dan is het trouwens logisch dat de appartementen aparte aansluitingen krijgen maar in de praktijk gebeurt dit niet altijd door een verhuurder. Ik zeg dat met pijn in mijn hart maar als het niet lukt met de glasvezel aansluiting dan zijn er waarschijnlijk andere providers (bijvoorbeeld een zekere groene) waarbij DSL wel mogelijk is. 

Reputatie 1

Dat probleem heb ik ook. Is nooit opgelost. Jammer maar zo gaan ze met je om als je geen glasvezel aansluiting heb. Ik vind het heel raar. Bied dsl aan. Of zorg voor een glasvezel aansluiting. Maar ze doen geen van beide. Ik ben al een half jaar verder. Geen glasvezel aansluiting van Odido of van KPN. Beide werken bij mij met onderaannemer VolkerWessels. VolkerWessels heeft bij beide mij gereed gemeld. Maar ik heb beide glasvezel aansluiting niet. Ik heb er alleen maar ellende van. Je wordt door VolkerWessels doorverwezen naar de provider. En door de provider naar VolkerWessels.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Reza Bechan 

Je kan geen dsl meer bestellen zodra glasvezel beschikbaar is, zodra je een glasvezel abonnement hebt afgesloten zal er eerst voor worden gezorgd dat het glasvezel binnen wordt aangesloten.

Reputatie 1

Hallo Waqqas,

Van mij mogen ze morgen een glasvezel kabel naar binnen brengen. Zowel KPN als Odido mogen ze naar binnen brengen. Ze liggen allebei in de staat. Maar met beide al 6 maanden bezig. Onduidelijk en verschillende verhalen over de aansluiting. Van beide is VolkerWessels de aannemer in Den Haag. Ik zit zelf in de elektra. Voor een nieuwe aansluitingheb ik max 2 maanden nodig. Het wachten is altijd op de vergunning. Meestal duurt dit 6 weken. Het werken met Elektra vereist meer veiligheids protocollen dan data. Dus ik heb er weinig begrip voor. VolkerWessels trekken regelmatig de Elektra kabels kapot bij aanleg glasvezel. Ze melden niks. Dus de klanten hebben de ellende van de glasboeren. Maar ik wijk af van het verhaal. Waarom is het zo moeilijk om een aansluiting te maken. Ik snap het niet. Maandelijks abonnement bij KPN. Overstap naar ODIDO. Dus beide zijn bezig met een glasvezel aansluiting.

Reputatie 7
Badge +14

Blijkbaar is er toch een uitdaging bij jou in de omgeving.  Beide netbeheerders willen echt wel de vezel aanleggen. Pas dan valt er wat te verdienen. Het zullen voorlopig onoverkomelijke obstakels zijn, wellicht gewoon personeelsgebrek..

Reputatie 1

Hallo eric,

Te kort aan personeel begrijp ik. Roep dan een realistische datum voor aansluiting. Daar heb ik wat aan. Stel dat het 8 maanden duurt. Zeg dat eerlijk. Dan weet ik dat ik over 8 maanden aan de beurt ben. Maar nu weet ik dus niks. Het is jammer dat het zo gaat. Als onderaannemer VolkerWessels het niet aan kan. Ga op zoek naar een tweede aannemer. Daarbij komt in mij geval er nog bij dat VolkerWessels zegt dat ik beide kabels in mijn woning heb. Eerlijke is Eerlijke. Dit ligt niet aan ODIDO of KPN  maar aan VolkerWessels.

Reageer