Beantwoord

klaarmaken isra punt

  • 2 September 2019
  • 4 reacties
  • 1554 Bekeken

Wij zijn bezig met het installeren van internet en tv en moeten daarbij het Isra punt klaarmaken. Kan iemand ons helpen hoe we nu verder moeten? Onze aansluiting ziet er zo uit. Hoe sluiten we dit aan op de geleverde plastic aansluitbox?

icon

Beste antwoord door TAVL 2 September 2019, 12:56

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @Leontien123,

Welkom bij T-Mobile Thuis en op deze community. Goed dat je de foto plaatst bij jouw vraag. Dit is geen ISRA punt, maar een AOP voor de kabel (ZIGGO, CAIWAY, DELTA etc.). Dat is een andere techniek, dan een ISRA punt voor DSL en zal niet werken, omdat dit een ander netwerk is. Je zult op zoeken moeten naar het ISRApunt, zoals op onderstaand plaatje. Deze vind je meestal in de meterkast of in de woonkamer. In oudere woningen willen deze punten nog wel eens bij verbouwingen 'weggewerkt'.

Goed om te weten. Dit is alleen de enige aansluiting die ik kan vinden in het huis. Wat moeten we nu doen? Als ik het goed begrijp kan ik dan dus niet van t mobile gebruik maken? Hoe lossen we dit op? Ik hoor het graag @TMobile
Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @Leontien123,

In principe moet er een aansluiting aanwezig zijn. Je kunt immers een aanvraag doen en bij het doen van een aanvraag checkt T-Mobile - net als andere aanbieders - altijd of er volgens de netbeheerder een aansluitpunt is. Dit betekent dat er een kabel de woning in komt. Zie je ergens een kabel van waaruit meerdere dunne kabels binnen komen? Eventueel achter een afdekplaatje? DIt is belangrijk om te bepalen hoe T-Mobile jouw het beste verder kan helpen.
Wat ook nog wel eens helpt is om een kijkje bij de buren te nemen, zodat je weet waar jouw punt zou moeten zijn.

Officieel mag er niets met deze punten gedaan worden, behalve door de beheerder. Helaas weten veel mensen dit niet en komt het geregeld voor dat dit soort punten weggehaald worden tijdens een verbouwing.
Reputatie 7
Hey @Leontien123,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis! 😄 Ik zie dat je inmiddels contact hebt opgenomen met mijn collega. Ook staat er voor komende woensdag een monteursafspraak gepland. Onze monteur gaat de installatie netjes voor je in orde maken. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?

Reageer