Beantwoord

Klacht datum oplevering


L.S.,

Omdat jullie op onderstaand bericht reageren met het antwoord dat een antwoord 6 dagen kan duren plaats ik het bericht hier maar in de hoop wel een snelle reactie te krijgen.

Ik heb gisteren een nieuwe abonnement afgesloten. Telefonisch omdat jullie website niet werkte.
Er werd toen beloofd dat 3 mei alles aangesloten zou worden, wij hebben al glasvezel!
Om een niet duidelijke reden moet ik zelf opzeggen bij mijn eigen provider wordt mij verteld. Ik doe dat direct aansluitend aan het telefoongesprek met T Mobile.
Voor de zekerheid neem ik 12 mei om mijn oude abo op te zeggen. Omdat T Mobile op 3 mei zou komen had ik dan voor de zekerheid wat ruimte.

Vervolgens ontvang ik op dat moment een email dat 23 mei Reggefiber contact gaat opnemen voor het aanleggen van de glasvezel.
Maar ik heb al een glasvezel aansluiting en op 3 mei zou een monteur komen voor het aansluiten van de overige apparatuur in huis.

Ik bel jullie service afdeling, welke een ticket aanmaken met mijn bovenstaande verhaal, wat ik hen letterlijk ook zo nogmaals verteld heb.
Op mijn vraag: krijg ik een email met dit ticket/klacht was het antwoord: Ja morgen ontvangt u een email van onze service afdeling voor het bevestigen van een afspraak VOOR 23 mei, want dat is wel erg ver weg, en hierin staat ook uw klacht.

HELAAS, niets ontvangen.

Oplossing: Morgen, 5 april, wens ik een bevestiging te krijgen dat 3 mei de monteur hier is. Ontvang ik deze email morgen (05-04-2018) niet dan maak ik per direct gebruik van de 14 dagen periode om mijn abo “terug te trekken”.
En zal ik ook zo snel als mogelijk de drie mobiele abo’s die ik heb lopen bij jullie opzeggen.
icon

Beste antwoord door Brian 29 April 2018, 09:27

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 3
Is je bestaande huidige glasvezelverbinding destijds aangelegd door Reggefiber of door een andere glasvezelleverancier?
Net als alle andere providers verleent T-Mobile haar diensten als provider niet op alle glasvezelverbindingen die er bestaan. Alleen op die van specifieke glasvezelleveranciers.
Ons Brabant net
Reputatie 3
Ik weet niet of T-Mobile daarop haar diensten levert. Als dat niet het geval is -even nakijken- wordt er een andere glasvezel door Reggefiber aangelegd voor je en wordt er geen gebruik gemaakt van je bestaande verbinding. Vandaar dan dat gedoe dat ze een nieuwe glasvezelverbinding bij je willen gaan aanleggen.
Ik vind op internet:
OnsBrabantNet biedt al vanaf 2004 glasvezeldiensten en is sinds 2012 onderdeel van KPN. "Klanten zitten nog op het Reggefiber-netwerk.
Reputatie 3
Als dat zo is, zou het goed moeten gaan en zou T-Mobile op je bestaande glasvezelverbinding kunnen gaan leveren. Maar dan blijft het vreemd dat je je oude provider zelf zou moeten opzeggen: dat zou T-Mobile moeten doen.

Maar even -kan even duren- afwachten of T-Mobile hier op je topic reageert. Suc6!
Reputatie 7
Hallo Tiboroma,

Welkom op het community forum.

Allereerst geef ik je graag wat duidelijkheid over de overstap service zoals deze op de website staat vermeld.
Wanneer is de Overstapservice niet mogelijk
Is jouw huidige aanbieder KPN, Telfort, Tele2, XS4ALL, Ziggo, Online, NLE of PlinQ? Geen probleem, we regelen een zorgeloze overstap voor je.
Vind je jouw huidige aanbieder niet in dit rijtje terug? Dan biedt deze geen Overstapservice aan. Dit betekent ook dat wij niet jouw abonnement kunnen opzeggen, Dit zul je zelf moeten doen.

Bij het aanvragen van het abonnement is het mogelijk om een wensdatum op te geven. T-Mobile streeft er na om de oplevering zo dicht mogelijk bij deze datum te leveren. Echter is T-Mobile ook afhankelijk van externe leveranciers zo als de glasvezel leverancier en de Installatie partner Guidion.

Er geld een bedenktijd van 14 dagen in deze periode gebeurd er nog niets met je aanvraag.
Na de 14 dagen of als je afziet van de bedenktijd dan treed alles in werking. De glasvezel provider word aangestuurd om voor de wensdatum de aansluiting gereed te maken voor installatie. er word een installatie pakket verstuurd naar jou adres. en Guidion word aangestuurd om een afspraak te maken voor installatie. Guidion stuurt je een mail waar je zelf je afspraak kan inplannen. reageer je niet binnen een paar dagen dan nemen ze telefonisch contact op met je.

Dit zijn de procedures voor de aanvraag. Helaas kan hier niet van worden afgeweken.
Een bevestiging dat de installatie monteur 3 mei langs komt gaat helaas niet in dit stadium.

Een Moderator van T-Mobile kan voor je na kijken wat de status is van je ticket en aanvraag.
Ze reageren meestal binnen 24/48 uur hier op het forum.
Reputatie 3
@Hidden.nld:

Ik vind op internet:
OnsBrabantNet biedt al vanaf 2004 glasvezeldiensten en is sinds 2012 onderdeel van KPN. "Klanten zitten nog op het Reggefiber-netwerk.
Reputatie 5
En als aanvulling op Hidden.nld het is een klant forum dus eisen dat je snel reactie eist en eigenlijk binnen 12 uur dingen verwacht op een klant helpt klant forum is gewoon niet mogelijk.
Dan nog gaan dreigen dat als dat niet gebeurt dat je alle abonementen terug trekt bij TMobile omdat je denkt dat men dan sneller aan jouw eisen zal voldoen is nog fouter gedacht.
Sterker nog dreigen is tegen de forum regels dus hou het vriendelijk.
Je zult net als elke andere klant moeten wachten tot of een klant zoals Hidden die onwijs veel weet je op weg helpt maar de achtergrond informatie betreft monteurs dat weten enkel medewerkers.
En die die zullen het topic met 24/48 uur oppakken als blijkt dat een medeklant jouw vraag niet kan oplossen.
Als je even zou willen aangeven waar ik in mijn tekst iets eis, en waar ik dreig?
Verder dan het uitspreken van een wens kom ik niet. Het hele verhaal is verder een opsomming van feiten.......
Feiten die aantonen dat het fout gaat.
T-Mobile neemt de gesprekken op. Dus wat mij betreft mag bovenstaande “klantexpert” de opnames gaan luisteren om te controleren of het klopt wat ik zeg.
Wellicht dat er dan wat meer begrip is voor mijn schrijven in plaats van andere beschuldigen van bewoordingen die niet gebruikt zijn.
Verder wel mijn excuses voor het feit dat ik in het eerste uur waarmee ik in aanraking kwam met T-Mobile Thuis ik niet de tijd heb gehad om de forum regels al uit het hoofd te leren.....

Voor alle overige die gereageerd hebben op dit topic: Bedankt voor jullie reactie’s (die wel iets toevoegde!).
Ik wacht even af hoe het verder loopt.
Reputatie 7
Hi Tiboroma, ik begrijp je frustratie maar wat Hidden zegt klopt helemaal, je kan een wensdatum aangeven en wij doen dan altijd onze uiterste best om je zo snel mogelijk rond die datum aan te sluiten. Omdat we hierin afhankelijk zijn van de netbeheerder kunnen we nooit van te voren met 100% zekerheid een datum aangeven maar zodra er een aansluitdatum gepland is geven we deze direct aan je door. Meestal gebeurt dit binnen 10 werkdagen nadat de bedenktijd is afgelopen.

Ik heb meteen even gecontroleerd wat de verwachtte aansluitdatum is op jouw adres en dit is op dit moment 25 werkdagen wat rond 10 mei zou zijn. Ik kan in dit geval dus niet helemaal verklaren waarom er vanuit het "systeem" een datum van 23 mei aan wordt gegeven. Ik ga dit voor je uitzoeken en ik kom hier begin volgende week bij je op terug!
Thanks, met dit antwoord kan ik wat! Maar goed dat ik mijn huidige abo heb door laten lopen tot 12 mei. Het zou geweldig zijn als op 8 mei alles geregeld zou kunnen worden omdat ik van 9 mei tot en met 14 mei niet aanwezig ben!
Reputatie 7
Hi Tiboroma, we hebben de verwachtte datum naar voren kunnen halen naar 14 mei. Er is een goede kans dat er eerder aangesloten wordt maar dit kan ik niet garanderen omdat de netbeheerder hier zelf een planning in maakt. Ik verwacht dat je rond 10 mei aangesloten wordt maar ik zeg eerlijk dat de kans klein is dat we 8 mei halen. Mocht het niet op 8 mei lukken dan kan je meteen een afspraak maken voor 15 mei zodat je direct bij je terugkomst aangesloten wordt!
Beste Brian, bedankt voor je antwoorden en inspanningen.
Nog ff voor de duidelijkheid en om op zeker te gaan: Wij hebben al glasvezel liggen, nogmaals alleen voor de duidelijkheid of je dit gezien hebt. En in de hoop dat dat dan nog van positive invloed is op de aansluitingsdatum 🙂
Reputatie 7
Hallo Tiboroma,

ook als er glasvezel bij jou in huis ligt moet de andere kant nog even aangesloten worden op het netwerk van t mobile. de netwerkbeheerder regelt dit. als deze de datum heeft bevestigd kan er een afspraak gemaakt worden met de T-Mobile monteur.
Dank je voor de toelichting!
Reputatie 3
Opgelost intussen?
Nee helaas, afgelopen vrijdag kreeg ik een email om een afspraak te plannen. Geprobeerd via de link in de email, maar toen kwam ik uit op 24 mei........
Vervolgens gebeld, en men zou nu handmatig gaan plannen en kijken of het eerder kan.
Reputatie 3
Tja ... Ik weet niet of T-Mobile jou wel als klant wil hebben ... Sterkte!
Afgelopen vrijdag kreeg ik een email om een afspraak te plannen. Geprobeerd via de link in de email, maar toen kwam ik uit op 24 mei........
Vervolgens gebeld, en men zou nu handmatig gaan plannen en kijken of het eerder kan.
Reputatie 3
"Automatisch" ben je al 17 dagen bezig, en jij gelooft dat "Handmatig" wel sneller werkt?
"Hoop doet leven" zegge ze dan ...
Gisteren, 23 april, weer gebeld ( inmiddels 19 dagen nu na aanmelden van de klacht). Geen nieuws, opnieuw het hele verhaal moeten vertellen. Ze zouden nog een (tweede) ticket aanmaken.
Vandaag wordt ik gebeld met de boodschap dat ze 28 mei kunnen aanslluiten...........
Uiteindelijk krijg ik een ander aan de telefoon. Een jonge man die bereid was mee te denken en te proberen om te helpen. Wel voor de zoveelste keer opnieuw de hele geschiedenis moeten uitleggen.
Hij beloofd te bemiddelen en belt met Guidion. Daar zou ik mee doorverbonden worden dan, en vervolgens moet ik de afspraak plannen op 24 mei. Dit geeft de hulpvaardige man van T Mobile de kans om dan te gaan proberen de afspraak naar voren te krijgen. Hij zou mij dan binnen vier uur terugbellen.
Uiteraard heb ik met nadruk gevraagd of ik niet “genept” wordt als ik nu 24 mei accepteer. Nee is het antwoord dat gebeurd niet. En opnieuw wordt alle begrip getoond en beaamt dat dit niet goed loopt en inderdaad te lang duurt.
Ze hadden je bij het eerste contact moeten vertellen dat je afziet van de weken bedenktijd. Dan had direct alles geregeld kunnen worden en was je misschien al aangesloten geweest was nu de verklaring.
Ondanks dat het een hulpvaardige, begripvolle man was ben ik helaas vandaag niet binnen 4 uur teruggebeld. Dus weet ik nog steeds niets........
Hi Tiboroma, we hebben de verwachtte datum naar voren kunnen halen naar 14 mei. Er is een goede kans dat er eerder aangesloten wordt maar dit kan ik niet garanderen omdat de netbeheerder hier zelf een planning in maakt. Ik verwacht dat je rond 10 mei aangesloten wordt maar ik zeg eerlijk dat de kans klein is dat we 8 mei halen. Mocht het niet op 8 mei lukken dan kan je meteen een afspraak maken voor 15 mei zodat je direct bij je terugkomst aangesloten wordt!

Gisteren, 23 april, weer gebeld ( inmiddels 19 dagen nu na aanmelden van de klacht). Geen nieuws, opnieuw het hele verhaal moeten vertellen. Ze zouden nog een (tweede) ticket aanmaken.
Vandaag wordt ik gebeld met de boodschap dat ze 28 mei kunnen aanslluiten...........
Uiteindelijk krijg ik een ander aan de telefoon. Een jonge man die bereid was mee te denken en te proberen om te helpen. Wel voor de zoveelste keer opnieuw de hele geschiedenis moeten uitleggen.
Hij beloofd te bemiddelen en belt met Guidion. Daar zou ik mee doorverbonden worden dan, en vervolgens moet ik de afspraak plannen op 24 mei. Dit geeft de hulpvaardige man van T Mobile de kans om dan te gaan proberen de afspraak naar voren te krijgen. Hij zou mij dan binnen vier uur terugbellen.
Uiteraard heb ik met nadruk gevraagd of ik niet “genept” wordt als ik nu 24 mei accepteer. Nee is het antwoord dat gebeurd niet. En opnieuw wordt alle begrip getoond en beaamt dat dit niet goed loopt en inderdaad te lang duurt.
Ze hadden je bij het eerste contact moeten vertellen dat je afziet van de weken bedenktijd. Dan had direct alles geregeld kunnen worden en was je misschien al aangesloten geweest was nu de verklaring.
Ondanks dat het een hulpvaardige, begripvolle man was ben ik helaas vandaag niet binnen 4 uur teruggebeld. Dus weet ik nog steeds niets........
27 april inmidells. En nog steeds nergens van T Mobile een officiële reactie of antwoord.
Op mijn eerste reactie plaatsen we dan wel gemarkeerd als antwoord met een heel positief bericht dat de datum naar voren gehaald gaat worden.
Maar waarom krijg ik dit bevestigd of wordt er wezenlijk een datum geprikt in overleg met mij???
Reputatie 3
Ach ... T-Mobile is je klacht over datum oplevering weer eens kwijt & vergeten. Overkomt ze vaak, veels te vaak.
Mijn inschatting? Je zou 24 of 28 mei wel eens aangesloten kunnen worden, maar dat weet je nadien pas zeker.
Sterkte!
Reputatie 7
Hi tiboroma, ik heb met je meegekeken en ik zie dat we onder andere nog aan het wachten waren op je aanvraag voor nummerbehoud. Mijn collega's hebben je hier gisteren een e-mail over gestuurd. We kunnen het nummer niet meenemen omdat deze niet meer actief zou zijn. Het goede nieuws is dat je afspraak voor 24 mei nu wél gelukt is! De afspraak met Reggefiber staat op 24 mei rond 12 uur uur en onze installateur Guidion komt dan rond 14:30 uur. Excuses voor de vertraging!

Reageer