Beantwoord

Klacht datum oplevering


L.S.,

Omdat jullie op onderstaand bericht reageren met het antwoord dat een antwoord 6 dagen kan duren plaats ik het bericht hier maar in de hoop wel een snelle reactie te krijgen.

Ik heb gisteren een nieuwe abonnement afgesloten. Telefonisch omdat jullie website niet werkte.
Er werd toen beloofd dat 3 mei alles aangesloten zou worden, wij hebben al glasvezel!
Om een niet duidelijke reden moet ik zelf opzeggen bij mijn eigen provider wordt mij verteld. Ik doe dat direct aansluitend aan het telefoongesprek met T Mobile.
Voor de zekerheid neem ik 12 mei om mijn oude abo op te zeggen. Omdat T Mobile op 3 mei zou komen had ik dan voor de zekerheid wat ruimte.

Vervolgens ontvang ik op dat moment een email dat 23 mei Reggefiber contact gaat opnemen voor het aanleggen van de glasvezel.
Maar ik heb al een glasvezel aansluiting en op 3 mei zou een monteur komen voor het aansluiten van de overige apparatuur in huis.

Ik bel jullie service afdeling, welke een ticket aanmaken met mijn bovenstaande verhaal, wat ik hen letterlijk ook zo nogmaals verteld heb.
Op mijn vraag: krijg ik een email met dit ticket/klacht was het antwoord: Ja morgen ontvangt u een email van onze service afdeling voor het bevestigen van een afspraak VOOR 23 mei, want dat is wel erg ver weg, en hierin staat ook uw klacht.

HELAAS, niets ontvangen.

Oplossing: Morgen, 5 april, wens ik een bevestiging te krijgen dat 3 mei de monteur hier is. Ontvang ik deze email morgen (05-04-2018) niet dan maak ik per direct gebruik van de 14 dagen periode om mijn abo “terug te trekken”.
En zal ik ook zo snel als mogelijk de drie mobiele abo’s die ik heb lopen bij jullie opzeggen.
icon

Beste antwoord door Brian 29 April 2018, 09:27

Bekijk origineel

47 reacties

De afspraak op 24 mei is altijd al gelukt. Als je het hele topic leest zie je dat her er over gaat dat ik op 4 mei internet zou hebben. Voor de zekerheid heb ik mijn huidige abo laten doorlopen tot 12 mei. Dus ik heb niets aan 24 mei!
6 mei inmiddels nooit meer iets gehoord. Wat een waardeloze wanprestaties van T-Mobile.
Totaal geen antwoorden, totaal geen contact, totaal geen oplossingen, totaal niet klantgericht.

En mochten er lezers zijn die denken dat ik een notoire negatieveling ben, die stuur ik met liefde en plezier alle e-mails op en een overzicht van telefoontjes die ik gedaan heb.

@T-Mobile: lees eens alle Posts, alle email en luister eens naar alle telefoongesprekken die ik gehad heb met dat vreselijke callcenter van jullie. Die telefoongesprekken nemen jullie gelukkig allemaal op. Zoals er diverse keren door jullie callcenter medewerkers verteld is, ze zouden daar “induiken” en me verder helpen, zelf terugbellen, de gemaakte fouten rechtzetten, etc.

NIETS VAN DAT ALLES.
Reputatie 7
Hi Tiboroma, excuses dat je tussentijds niet goed op de hoogte bent gehouden! Ondertussen hebben we gelukkig niet stilgezeten en contact opgenomen met Ons BrabantNet en KPN. Ondanks dat Ons BrabantNet aangeeft dat het telefoonnummer nog actief moet zijn geeft KPN aan dat dit niet het geval is (het nummer is al langer dan een half jaar niet gebruikt aldus KPN) waardoor ze het nummer niet vrijgeven. Hierdoor konden wij je aanmelding niet afronden. We gaan je aanmelding nu alsnog doorzetten met het tijdelijke nummer zodat we je nu zo snel mogelijk aan kunnen sluiten! Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, dan geef ik je graag meer informatie!
Neeeeee!!! Jullie gaan helemaal niets doorzetten zonder mijn toestemming. Ik ben hier nog altijd de betalende klant!!!
Wat KPN zegt interesseert mij niets. Ik ben klant bij Brabantnet. En die, dat bewijs hebben jullie, verklaren zwart op wit dat het nummer beschikbaar is voor portering.

Stop alles, annuleer/stop al mijn abonnementen, dat zijn 4 mobiele abo’s en T-Mobile home.

Ik ga verder niet meer in discussie met jullie via telefoon, forum of wat dan ook.
Een advocaat zal dit alles verder overnemen van mij.
Reputatie 7
Dag Tiboroma,

Graag help ik je verder met deze situatie, want laat één ding duidelijk zijn: wij willen ook dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt. Ik zou het jammer vinden als het contact binnenkort via een advocaat gaat lopen. Ik denk dat we deze situatie veel sneller zelf kunnen verhelpen waarbij beide kanten beter uitkomen.

Ik wil je vragen om jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) aan mij te sturen. Dan zal ik persoonlijk ervoor zorgen dat alle juiste informatie jou bereikt en we alle mogelijkheden kunnen bespreken. Volgens mij ligt de oplossing namelijk binnen handbereik!
Gelukkig voldoet T Mobile weer geheel aan de verwachting. Ook bovenstaande belofte wordt niet nagekomen. Gedaan wat ze gevraagd hebben. Geen enkele reactie gehad.
Prima echter, dit sterkt mij alleen maar beter in de afhandeling via rechtswegen.
Reputatie 7
Hoi Tiboroma,

Bedankt voor de herinnering en excuus voor het late antwoord. Maar ik heb goed nieuws: bij de aanvraag is een verkeerd telefoonnummer gebruikt voor nummerbehoud. Dit heb ik direct aangepast en het juiste nummer staat nu op de rol voor nummerbehoud. Dit zal op de dag of net erna actief worden op jouw T-Mobile Thuis abonnement. Net op tijd voor de activatie dus! Geen idee waar het is misgelopen, maar weet dat het nu hersteld is!
Levering tmobile thuis is dus een maand later dan beloofd. Dat is dus niet meer te herstellen.
Telefoonnummer behouden wel lijkt mij. Bewijs dat Brabantnet het nummer hiervoor vrijgeeft hebben jullie al. Wat KPN zegt is niet relevant. Daar ben ik geen klant.
Sander 3 dagen geleden
Hoi Tiborama,

Bedankt voor je geduld. Mijn antwoord heeft langer op zich laten wachten dan ik gehoopt had. Maaaaarrr, ik heb wel goed nieuws! Ik ben erachter gekomen waarom het nummerbehoud in eerste instantie was afgekeurd. Er is een verkeerd telefoonnummer aangevraagd! Het nummer dat Onsbrabantnet aangeeft in gebruik te hebben is: 0402858551. Het nummer dat voor nummerbehoud is aangevraagd is: 0402585851. Daarom kon het nummer niet teruggevonden worden. Ik heb zojuist nummerbehoud aangevraagd voor het eerste telefoonnummer. Dit zal op de dag van installatie aangevraagd worden en die dag of de dag erna overgenomen worden. Mocht er nou alsnog een afkeuring op komen, zal je van ons een e-mail ontvangen. Uiteraard verzoek ik je dan om per direct contact op te nemen met mij, dan ga ik direct aan de slag! Maar van dit scenario ga ik niet uit. Het kan bijna niet anders dan dat dit verzoek ingewilligd wordt!

Excuus voor de vertraging en bedankt voor het melden. Mocht er nog iets anders zijn, weet dat ik voor je klaarsta!

Sander
Tiboroma 2 dagen geleden
Hai Sander,

Ik blijf wat sceptisch gezien mijn ervaringen tot nu toe met T Mobile thuis, dus ik wacht af.
Wat niet wegneemt uiteraard dat ik jou wil bedanken voor je hulp!

Met vriendelijke groet,
als het er nu uitziet, staat alles op de rit. Mocht het morgen niet goed lopen met de monteur, laat het mij hier weten, dan spring ik bij. Als het goed gaat, mag je dat ook best laten weten. Kopje koffie voor de monteur wordt gewaardeerd
Monteur kwam en heeft kastje opgehangen. Nette kerel, netjes en snel gewerkt. En genoten van koffie uit onze bonen machine, hij was een kenner, zijn vader is Italiaans...... En mijn koffie goedgekeurd

Maar........ nu bleek dat er vandaag 2 keer iemand kwam. En dat is mij nooit duidelijk geweest.
En deze middag kon ik echt niet blijven. Gebeld met T mobile. Tot minstens 6 keer toe wordt mij iets gevraagd en laten ze mij niet uitspreken terwijl ik een antwoord wil geven op haar vraag. Ze stond op de speaker, monteur luisterde mee en zijn ogen vielen uit de kop toen hij live meekreeg hoe er naar mij gereageerd werd. Uiteindelijk werd ik er zelfs van beschuldigt dat ik bedreigend overkwam, waarbij de monteur die meeluisterde helemaal van zijn stoel viel. En tot slot........ gooit ze de hoorn erop.
Hierop heb ik gelijk teruggebeld. Kreeg een andere dame aan de lijn die mij werkelijk perfect geholpen heeft. En dat heb ik haar ook gezegd.
Dit is een zeer beknopte versie omdat ik anders te lang zit te typen. Als je interesse hebt in het complete verhaal mag je me bellen.
Morgen komt nu T Mobile om het tweede kastje aan te sluiten.
Het is nu 08:45.
Ik krijg gisteren een sms dat er vandaag tussen 10:00 en 12:00 een T Mobile monteur komt met een foto van de betreffende monteur. Dit is ene Robert, een frisse Nederlandse jongen zie ik op de foto.
Wordt ik zojuist gebeld door een man die mij keurig netjes verteld dat hij niet kan komen omdat hij ziek is. Dat is vervelend en dat kan gebeuren uiteraard.
Wat mij dan verbaasd is dat dit niet Robert was, want de man die belde klonk zeker niet als een Nederlandse man. En pas op, ik heb absoluut geen bezwaar tegen een niet Nederlandse man! Wat mij bevreemd is dat Robert die zou komen dus waarschijnlijk niet ziek is........
En ik zit hier nu de tweede snipperdag te verspillen, nog niet wetend wanneer ik nu wel alles aangesloten heb.
Het is inmiddels 10:45, nog niets gehoord. Mijn snipperdag verdampt verder en heb dus zelf gebeld. Maar ze kunnen nog niets zeggen.......
11:45 is er gebeld. Installatie kan plaatsvinden op 5 juni. Ik kan er nu alleen nog om lachen. Uiteindelijk na lang aandringen is er nu beloofd dat aanstaande maandag, 28 mei, alles aangesloten wordt....... ben benieuwd
Oh ja, 4 mei was de belofte toch aan het begin van dit topic........
28 mei in ik ben aangesloten. alleen mijn telefoon werkt nu niet..... das weer jammer. Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden.
En inmiddels werkt de Telefoon ook. Ik heb Alleen nog geen 750mbit zieh verschijnen met Speedtest.
Ik kom niet verder dan 90 MBit. Ik wacht nog even af hoe zich dit gaat Ontwikkelen.

Reputatie 7
Badge +4
Voor de zekerheid;
- zit je bekabeld of op WiFi?
- als op WiFi: op 2,4 of 5 GHz? Tweede kan de betreffende snelheid beter aan, maar heeft wat minder bereik?
- heb je het zoeken naar een kanaal op automatisch of op een specifiek kanaal staan? Soms kan het helpen om met een analyzer app het meest geschikte kanaal te vinden. Zeker in "drukke" omgevingen kan stabiliteit en snelheid van de omgeving gestoord worden door andere netwerken.
WiFi, 5 GHz. Monteur heeft “vrij” kanaal gevonden en gekozen.
Ik begrijp dat bekabeld sneller is, maar bij 750mbit moet WiFi toch ook fors sneller kunnen.
Reputatie 7
Hallo Tiboroma,

750Mbit kan je alleen halen via een bekabelde verbinding.
Het Draytek modem beschikt over 2,4Ghz WiFi wat in de praktijk betekend dat de snelheid tussen de 50 en 100Mbit zal komen afhankelijk van de lokale omgeving. Mocht de wifi instabiel zijn of op de verdieping van het modem en 1 onder en boven het modem beneden de 10Mbit uit komen dan kan je WiFi service aanvragen. Wil je sneller internet dan kan je hiervoor een accesspoint of repeater aanschaffen. ik heb zelf een TP-Link Acher C7 aangeschaft en haal hier mee ongeveer 450Mbit op 5Ghz met AC WiFi apparaten.

Reageer