Beantwoord

Klacht: geen aansluitdatum bekend

  • 17 July 2019
  • 8 reacties
  • 551 Bekeken

Vanaf 24 april wachten wij op een aansluiting van T-Mobile thuis. Tot vier keer toe is de aansluitdatum veranderd en nu wordt er zelfs geen verwachte aansluitdatum genoemd.
Halverwege mei heeft Reggefiber een glasvezellijn in huis ons aangebracht. Alleen staat er nog geen signaal op deze lijn.
Tot op heden laat de onderaannemer van Reggefiber niks van zich horen. Reggefiber kan of wil geen contact opnemen met de onderaannemer en T-Mobile neemt geen contact met Reggefiber op. Hierdoor blijft het niet duidelijk wanneer er een signaal op de lijn gezet wordt.

Graag zou ik duidelijkheid willen over de te verwachte aansluitdatum. Als dat niet mogelijk is, zou ik graag de overeenkomst om een contact aan te gaan opzeggen.
Is dit mogelijk?
icon

Beste antwoord door Sander 26 July 2019, 12:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hey @Bierhof,

Dit is natuurlijk geen fijn begin.☹️ Ik zie dat mijn collega deze maandag de technische dienst op de hoogte heeft gesteld. Zij gaan alles in werking stellen om je van een werkend abonnement te voorzien. Zodra we een terugkoppeling ontvangen, nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op!

Ook zie ik dat je nu tijdelijk gebruik maakt van een dongel om deze periode te overbruggen. Hopelijk neemt dat al een paar ongemakken weg. Hoe zuur ik het ook voor je vind, kan ik je abonnement in deze fase niet kosteloos annuleren. Weet dat we er alles aan doen om dit voor je op te lossen!
Hallo Piotr,

De dongel bevat naast 50 gb. Dat is natuurlijk niet veel als je geen tv hebt en dat moet streamen. Deze is op en ik kan alleen data bijkopen. Dat lijkt mij geen echt oplossing...
De technische dienst is al meerdere malen op de hoogte gesteld, maar zij moeten wachten op Reggefiber.
Ook jij kan mij dus geen aansluitdatum noemen.... jammer

Maar jij stelt dat ik een abonnement heb. Wanneer is deze dan ingegaan? Bij mijn weten heb ik op dit moment geen jaarcontract.
Reputatie 7
Hi @Bierhof, ik geef je graag meer duidelijkheid! Je abonnement start op het moment dat je aangesloten bent. Maar je hebt wel een overeenkomst afgesloten en een onderdeel hiervan is het aansluiten op het netwerk. Voor het aansluiten op het netwerk worden er kosten gemaakt en als je nu op zou zeggen dan brengen we daarom € 75,- in rekening. Daarnaast zal je bij een andere provider tegen exact hetzelfde probleem aanlopen (Reggfiber voert namelijk de werkzaamheden uit) en moet je nog langer wachten omdat je daar opnieuw het hele proces van aanmelden door moet. Op dit moment is het dus wachten op de netbeheerder en zodra zij de werkzaamheden af hebben gerond kunnen we je direct aansluiten!
Leuk argument @Brian , maar na het afsluiten van een contract moeten jullie wel binnen een redelijke termijn gaan leveren, en jullie zijn al vanaf 24 april in gebreke, de 30 dagen van redelijkheid zijn dan wel om, dus zou het jullie sieren als TS er kosteloos vanaf kan als die dit echt zou willen.
Hallo Brian,

Bedankt voor je antwoord. Ik zou willen aanraden om mijn dossier eerst door te lezen voordat je stelt dat Reggefiber werkzaamheden uitvoert. Want 8 weken geleden is mijn huis aangesloten door Reggefiber, maar de onderaannemer heeft geen in service melding gedaan. Daarom wacht ik nu nog steeds....
De andere provider gaf aan dat zij contact zouden opnemen met de desbetreffende onderaannemer en dat het hele proces binnen twee weken afgerond zou kunnen worden.
Dus van die partij heb ik een datum ontvangen jullie geven alleen naar aan dat de onderaannemer al 8 weken niks van zich heeft laten horen....
In plaats van wachten zou er ook contact gelegd kunnen worden, maar goed ik heb er geen verstand van.....
Reputatie 7
Hey @Bierhof,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zo te zien is er toch echt licht aan het einde van de tunnel! Inmiddels kun je je installatie pakket ophalen bij de afhaallocatie bij jou in de buurt. Ook zie ik dat er een afspraak met de monteur op korte termijn aanstaande is. Ik hoop dat we hierna met een schone lei kunnen starten!😉
Hallo Piotr,

Het klopt inderdaad dat er nu een aansluitdatum lijkt te zijn. Ik heb geluk gehad dat 1 medewerker zelf contact heeft gelegd met Reggefiber en het eenvoudig wist op te lossen. Maar guiddion wilde ons niet op de spoedlijst plaatsen en kunnen we wederom wachten... nu moet er familie van mij in mijn vakantie in ons huis zijn om de boel te laten aansluiten. Dat zou toch echt anders kunnen.
Reputatie 7
Hoi @Bierhof,

Ik denk graag mee naar de mogelijkheden. Ik zie dat de monteur nu ingepland staat over enkele dagen. Ik vermoed dat een snellere afspraak niet mogelijk is en/of dit alsnog in je vakantie zal zijn. Het lijkt mij dan een betere optie om de monteur uit te stellen na je vakantie. Niet alleen ben je dan zelf aanwezig bij de installatie, je abonnement start dan ook pas vanaf die dag. Met andere woorden: je betaalt pas vanaf de dag dat je er ook daadwerkelijk gebruik van kunt maken.

Ik ben blij dat er na het aanmaken van dit topic vrij snel schot in de zaak is gekomen en je nu echt zeer binnenkort de monteur over de vloer krijgt voor de installatie!

Reageer