Beantwoord

Klacht onduidelijkheid installatie

  • 29 March 2018
  • 24 reacties
  • 1106 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties
Geachte heer mevrouw,

Sinds 21 maart ben ik aangesloten bij T-Mobile, ik kreeg bij mijn aanmelding een brief dat de monteur 1 tv aan zou sluiten.
dus ik dacht....boven dus, beneden had ik alles al aangesloten door mijn vorige provider dus dat was een kwestie van stekkertjes omwisselen. 21 maart komt de monteur netjes op tijd aan de deur.
Gaat u maar naar boven, daar staat namelijk de tv die moet worden aangesloten. Maar mijnheer, wij trekken geen kabels, ik kan alleen de tv in de woonkamer aansluiten. Ik moest dus zelf een utp-kabel naar boven brengen. Ook zou T-mobile mijn nummerbehoud en de overstap (opzegging) bij.. mijn oude provider regelen. krijg ik een week voor mijn overstap een mail van T-Mobile: ALSTUBLIEFT UW NIEUW TELEFOONNUMMER! . gebeld naar T-Mobile, Ik heb nummerbehoud aangevraagd...... O, daar kan ik hier niets over terugvinden maar dat gaan we meteen regelen. Nadat ik had opgehangen dacht ik, ik zal toch eens contact opnemen met mijn oude provider, en jawel hoor....nee mijnheer, er is hier niets bekend over beëindiging, maar dat gaan we regelen. Langzamerhand begon ik zo mijn twijfels te krijgen over T-Mobile.
2 dagen na de aansluiting eindelijk een UTP kabel van 20 euro getrokken, helemaal blij wil ik mijn tv aansluiten, maar helaas oude tv, dus geen tv kijken. Bellen maar weer, mijnheer wij sturen u een scartkabel zodat u alsnog tv kunt kijken, duurt alleen 4 werkdagen. Jawel 4 werkdagen later een scartkabel, past in de tv, alleen niet in het kastje van T-Mobile......wéér bellen, sorry mijnheer wij sturen u nieuw kastje. Dan komt mijn zoon, pa, ik heb geen internet meer. Ik heb met de router van T-Mobile geen bereik meer op zolder, dat had ik bij mijn oude provider de wel. Geen nood, ik heb immers een nieuwe kabel getrokken, dus mijn oude router aangesloten op de nieuwe internetkabel en jawel hoor, mijn zoon kon weer internetten. 1 dag later komt het nieuwe kastje voor de tv op mijn slaapkamer. Als ik eindelijk de tv denk aan te kunnen sluiten blijkt dat de poorten 3 en 4 voor tv zijn en de poorten 1 en 2 voor internet, weer bellen met T-mobile, nee helaas de router en de tv kunnen niet op dezelfde poort worden aangesloten U moet hiervoor een extra utp kabel aanleggen, en dan, na uren aan de telefoon gehangen te hebben, verlies ik uiteindelijk mijn geduld. Na alle mooie beloftes heb ik er genoeg van en zeg dat jullie de hele rotzooi op mogen halen en ik een andere provider ga zoeken…..helaas…..u hebt een contract gesloten en als u dat verbreekt zijn hier kosten aan verbonden. Maar mevrouw, bij mijn oude provider had ik overal tv (4 stuks) via de analoge kabel, nu heb ik 2 tv’s nadat ik (reumapatiënt en hartpatiënt) met veel pijn en moeite 2 dagen bezig ben geweest om een nieuwe utp kabel te trekken, ik had overal internetbereik, nu vertelt u mij doodleuk dat ik nog een kabel moet trekken om boven internet te krijgen. Bovendien heb ik dezelfde internetsnelheid als mijn oude provider waar ik een abonnement had van 50 MB, daar kunnen jullie niets aan doen omdat al mijn apparatuur verouderd is(ja ik ben nou eenmaal zuinig op mijn spulletjes). Ik heb nu 750 MB bij T-mobile maar ik haal 40 MB op mijn Ipad 2 en mijn Iphone 1 dat had ik bij mijn oude provider ook. Ja mijnheer , het spijt me maar als u alles had nagelezen op onze internetpagina dan had u dit kunnen weten. Mevrouw, ik ben afgegaan op alle mooie beloftes van jullie verkoper…..
De telefoon opgehangen en met een lekker kopje koffie tot rust gekomen.
Ik heb een nieuwe utp kabel getrokken naar de zolder en alle poorten zijn bezet, mijn kodi kastje werkt niet meer, daar heb ik een internetpoort voor nodig, dus maar weer even bellen met T-mobile, dat klopt mijnheer, wij sturen u een kastje zodat u internet kunt splitsen, dan hebt u ruim voldoende poorten, duurt 4 werkdagen….., diep ademhalen en tot 10 tellen, oke, dank u wel mevrouw.
Na nog een kopje koffie vol goede moed naar mijn 2e tv, kastje aangesloten, alles past! Geen beeld….wat vreemd, op het kastje van mijn eerste tv met harddiskrecorder blijkt ook een scartkabel te zitten, losgekoppeld en op mijn 2e tv aangesloten, en…..jawel, beeld!!!!!!!! Het ligt dus niet aan mijn tv maar aan jullie kastje of de eerder geleverde kabel. Dit kastje via de HDMI kabel aangesloten op mijn tv beneden en jawel, beeld.
Maar weer eens bellen met T-mobile en alles uitgelegd, nou mijnheer ik zet dit probleem door naar een andere afdeling, die kunnen verder kijken als ik en ik zal u een nieuwe kabel opsturen, dit duurt ongeveer 4 werkdagen…….
Nog dieper ademhalen en tot 10 tellen…..nog een keer tot 10 tellen…..oké bedankt. Heb ik u goed geholpen? Mevrouw u hebt mij geweldig geholpen, net als al uw collega’s die ik eerder heb gesproken……
Dag mevrouw……
Dan komt nu eindelijk de reden dat ik u met pijn in mijn botten en een hartslag van 200 deze brief (BIJNA EEN BOEK) schrijf:

Geachte heer mevrouw,
Hierbij een klacht, ik hoop dat deze naar tevredenheid wordt opgelost.

Met hele vriendelijke groet,
(inmiddels expert op het gebied van internet en tv-aansluitingen)
Andy Willemsen
Postcode en huisnummer .... .. nummer ..
Geboortedatum ..-..-....
Laatste 4 cijfers van mijn bankrekening ....
icon

Beste antwoord door Brian 4 April 2018, 14:32

Bekijk origineel

24 reacties

ik heb deze klacht ook gemaild........voor de zekerheid.......
Reputatie 7
Hallo AndyW,

Welkom op het comunity forum van T-Mobile.
Wat een verhaal zeg!
Het is mij alleen niet duidelijk welk probleem er nog moet worden opgelost.
Bedankt voor de snelle reactie,

Opgelost is inderdaad een verkeerd woord, ik heb de problemen tenslotte zelf opgelost.
Tenminste dat hoop ik, als ik over 4 werkdagen mijn zoveelste zending heb ontvangen.
Ik had i.p.v. opgelost het woord afgehandeld moeten gebruiken.
Met een simpel "sorry voor het ongemak" was ik dik tevreden geweest.

Groeten,

Andy
Reputatie 2
Beste AndyW,

Hidden.nl en ik zijn, net als u, klanten van T-Mobile. Wij proberen andere abonnees te helpen op dit forum.

U kunt de medewerkers van T-Mobile op dit forum herkennen aan de in roze gedrukte namen en de titel "T-Mobile Thuis moderator" (in plaats van "is een Top Poster" of "Klantexpert").

Ik hoop dat de medewerkers van T-Mobile snel op uw klacht reageren.
Aha, oké.
Reputatie 7
Hi AndyW,

Oei wat een verhaal, dat is zeker geen lekkere binnenkomer! Ik heb je verhaal doorgelezen en wat je zegt klopt inderdaad, onze monteur sluit de TV voor je aan maar legt hiervoor niet standaard kabels naar boven. Dit kunnen ze eventueel wel op verzoek voor je doen maar daarvoor betaal je dan een meerprijs. De exacte werkzaamheden van de monteur vind je hier. Op het modem zijn poort 1 en 2 gereserveerd als internetaansluiting, poort 3 en 4 voor de TV. Bij meer dan 2 TV's kan je gebruik maken van een splitter die we kosteloos naar je op kunnen sturen. De TV Boxen staan standaard geschikt voor HDMI, bij een oudere TV kunnen we, ook opnieuw kosteloos, een SCART adapter opsturen.

Met onze wifi service bieden we gegarandeerd bereik tot één verdieping van de modem, als deze op de begane grond staat (wat vaak het geval is) dan kunnen niet garanderen dat je ook bereik hebt op zolder. Je kan hiervoor eventueel wel een wifi versterker of acces point plaatsen zodat je óók op zolder een goed signaal hebt.

Dat allemaal gezegd hebbende snap ik natuurlijk dat dit geen fijne eerste ervaring is en om het een beetje goed te maken bied ik je graag gratis één maand een TV pakket naar keuze aan! Je vindt de verschillende pakketten hier. Laat mij nog even weten welke je leuk lijkt dan ga ik voor je aan de slag!
Hallo Brian, bedankt voor je reactie en je aanbieding,

Ik heb zojuist wéér gebeld met T-mobile, zij zouden al 2x een switch opsturen, maar tot op heden heb ik deze niet ontvangen.
Nou zegt jullie medewerker dat ze die nietop kunnen sturen als ik geen 3 tv aansluitingen heb.
Ik heb hem uitgelegd dat ik 750 mb internet heb, jullie hebben een router geplaatst van 2,4 ghz, om 750 mb mogelijk te maken hebben jullie een fritz box van 5 ghz. Ik heb naar de zolder een internetkabel getrokken zodat mijn zoon daar internet heeft voor zijn laptop en zijn playstation.
Hierdoor zijn beide internetpoorten bezet en kan ik mijn internetradio en mediabox niet meer gebruiken. Jullie hebben mij hiervoor al 2x een switch beloofd, en nu zegt jullie medewerker doodleuk dat dit niet mogelijk is.
Ik heb het nu wel een beetje gehad met T-mobile, mij worden allerlei beloftes gedaan maar jullie komen ze niet na.
Het is jullie fout dat ik maar 1 internetpoort kan gebruiken, het is jullie fout dat ik om 750 mb te krijgen een fritzbox moet gebruiken omdat jullie router maar 2,4 ghz is.
Ik ben vanaf 21 maart bezig met T-mobile om mijn wifi en tv te krijgen zoals ik dat had voordat ik bij T-mobile kwam.
Ik snap dat je het goed bedoelt met je aanbieding, maar hier heb ik geen behoefte aan, ik wil alleen fatsoenlijk internet kunnen gebruiken en tv kunnen kijken!

Met vriendelijke groet,

Andy Willemsen
Reputatie 7
Hi AndyW, excuses voor de late reactie! De switches die wij aanbieden zijn inderdaad echt alleen geschikt voor het gebruik van de TV. Deze komt tussen je modem en de TV's zitten als een soort splitter en is dus niet geschikt als normale switch voor je internetverbinding. Als je meerdere netwerk apparaten aan wil sluiten dan kan je hiervoor zelf een switch of router plaatsen of via wifi verbinden.
Jullie hebben beloofd dit op te lossen, als ik het dus goed begrijp komen jullie je belofte niet na en mag ik weer naar de winkel. Ik vind dit geen nette manier om met je klanten om te gaan, ik zal dan vanaf nu ook iedereen afraden om een abbonnement af te sluiten bij T-mobile.
Jullie verkooppraatjes zijn geweldig goed maar zodra je een contract hebt afgesloten ben je bedankt, waardeloos!
Reputatie 7
Hi AndyW, jammer om te horen dat je er zo over denkt. Juist om verrassingen achteraf te voorkomen geven we duidelijk van te voren aan wat je kan verwachten.
Beste Brian,

Dat hebben jullie nou net NIET gedaan,

Toen ik belde om een lid te worden van jullie clubje werden mij "gouden bergen" beloofd, alles werd geregeld volgens jullie verkoper en ik hoefde me geen zorgen te maken.

Hier alles nog een keer op een rijtje van jullie beloftes die niet zijn nagekomen.

Nummerbehoud, dat heb ik na 3 telefoontjes zelf moeten regelen.

Overstapservice, helemaal niets bekend bij mijn oude provider, ook zelf moeten regelen.

Overal in huis bereik, klopt niet, want op de older had ik bij mijn oude provider wel bereik maar nu niet meer, zelf een kabel moeten trekken, kosten €23,-

750 mb internet, maar daarvoor moet wel een fritzbox aan mijn router worden geplaatst omdat die maar 2,4 ghz is. Mijn vorige provider heeft 3 jaar geleden al een router geleverd van 5 ghz.

Door de laatste 2 punten hierboven zijn allebei de internetpoorten bezet, waardoor ik mijn mediabox en mijn internetradio niet meer kan gebruiken, wat bij mijn vorige provider wel kon.

Jullie hebben mij tot 3 keer toe beloofd dit op te lossen door een switch toe te sturen, hierop zit ik nu nog steeds te wachten.

Sorry dat ik hierover blijf klagen, maar hiermee wil ik aangeven dat jullie niet van tevoren hebben aangegeven wat ik kan verwachten, anders was ik echt niet bij T-mobile gekomen.

Mocht je twijfelen aan mijn verhaal, dan kan je simpelweg de gevoerde telefoongesprekken afluisteren, deze nemen jullie immers op.

Groeten,

Andy
En toen kreeg ik geen reactie meer......
Reputatie 3
Omdat je probleem van 27 dagen geleden de afgelopen 11 dagen uit beeld is verdwenen ...
(overkomt T-Mobile wel vaker: veels te vaak eigenlijk)
Aha, dus zo lossen ze problemen op......
Heb inmiddels een klacht ingediend
Reputatie 3
Waarover en bij wie?
En (het belangrijkste) waarom denk je dat dat je problemen gaat oplossen?
Ja dat is een heel verhaal, maar er is me beloofd een SWITCH toe te sturen omdat ik maar 2 intenetpoorten heb, 1 is ingebruik om me 750mb te kunnen biedeb middels een fritzbox, de ander is in gebruik omdat ik geen bereik meer heb op zolder en een kabel heb moeten trekken. Voorheen had ik wel bereik met mijn 4 jaar oude router van ON, die ook 5 ghz was, die van T-Mobile is maar 2,4 ghz en dus hebben ze de Fritzbox geplaatst. Hierdoor heb ik geen internetpoorten meer over voor mijn radio en mediabox. Hiervoor is me tot 3 keer toe een switch beloofd en nu krijg ik te horen dat ik die zelf maar moet kopen.
Reputatie 3
En waarom dus niet gewoon aan degene van T-Mobile die oorspronkelijk je die switch had beloofd gevraagd om deze alsnog op te sturen, liefst zo spoedig mogelijk? Of gevraagd waarom hij/zij dat nog niet heeft gedaan? Of vindt hij/zij nu ook dat je deze zelf maar moet kopen? Heeft hij/zij je uit coulance voor dit al dagen/weken durende misverstand daarom alsnog aangeboden je gratis een switch op te sturen?

Een klacht indienen brengt een oplossing niet dichterbij ... Denk eerder aan stroop dan aan azijn ...
Reputatie 7
t-mobile gebruikt alleen simpele 100mbit switches. ala ze deze opsturen kan je nog de snelheid niet halen. ik vermoed dat ze het daarom niet hebben gedaan.
De snelheid interesseert me niet meer zoveel, ik wil alleen mijn apparaten die ik voorheen gebruikte nu ook weer gebruiken.
Reputatie 7
Hoi AndyW,

Dat is ook zonder meer mogelijk! Wees gerust, een switch hebben wij zeker nog op voorraad en jij verdient er hoe dan ook eentje. Ik verwacht dat deze wegens Koningsdag pas na het weekend zal arriveren.

Deze Community is voornamelijk gericht op klantcontact onderling. hier kun je tips uitwisselen om zodoende zoveel als mogelijk uit je abonnement te halen. Specifieke servicevragen worden hier ook opgepakt, maar dan kan de omlooptijd iets langer zijn dan je gewend bent via andere kanalen zoals Social Media. Ik ben blij om te lezen dat mijn collega en andere klanten je vragen hebben kunnen beantwoorden en ik draag graag mijn steentje bij door de switch te versturen. Heb je vragen over de Wifi of het aansluiten van extra apparatuur: stel ze in dit topic. Heb je vragen aan de klantenservice, dan mag je mij een privébericht sturen, dan pak ik het op. Twijfel niet AndyW: voor goede klantenservice ben je hier aan het juiste adres!

Voor nu wens ik je een fijn (lang) weekend!
Nou, als ik nu eindelijk mijn switch krijg, is mijn probleem opgelost!

Bij deze wil ik je dan ook hartelijk bedanken Sander!
Reputatie 7
Hoi AndyW,

Graag gedaan! Ik zie dat de switch 1 mei is afgeleverd. Klopt dat?

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag. 🙂
Ja, heb hem ontvangen!

Reageer