Beantwoord

Klacht! Opzegtermijn Thuis wordt eenzijdig veranderd door T-Mobilethuis


Reputatie 3

In december 2020 mijn Tmobilethuis abonnement opgezegd (geen glasvezel nieuw adres) conform contractvoorwaarden per einde februari 2021, dat zijn dus de 2 maanden opzegtermijn. Dit kreeg ik in december 2020 ook keurig bevestigd; per einde februari

In februari plotseling een telefoontje dat dit niet eerder kan dan einde maart 2021 vanwege netbeheerderproblemen. Na wat telefoongesprekken met de ‘klantenservice’ krijg ik tussen neus en lippen te horen dat t-mobile zelf de melding (te) laat heeft gedaan en de rekening hiervoor gewoon doorschuift naar mij. 

Inmiddels enkele nare ervaringen met ‘klantenservice’ later waar in ik stel vast te houden aan ons contract en de origineel bevestigde afspraak.

Geen reactie is het beste wat ik tot nu toe heb ontvangen, inhoudelijk gebeurd er helemaal niks..

Dus de consumentenbond maar ingeschakeld.. iemand nog tips, adviezen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 17 March 2021, 15:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

45 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Ritzee 

T-Mobile neemt een dienst af bij de netbeheerder en zal een opzegging verwerken op het laatste moment zodat een nieuwe provider de lijn kan overnemen. Dit omdat er maar 1 mutatie gepland kan worden op een verbinding. Op deze manier zorgen de providers er voor dat er voor een bewoner een zo kort mogelijke onderbreking is. Omdat jij bent verhuisd en de nieuwe bewoners de dienst een maand later laten ingaan loopt het spaak. Als je niet was verhuisd maar de andere provider een fout had gemaakt en je dus een maand zonder internet had gezeten dan was je er blij mee geweest lijkt mij.

Bij de overstap service krijg je ook een einddatum welke flexibele is omdat ze wachten op een seintje van de nieuwe provider zodat je niet zonder internet zit en het naadloos aansluit. Dit is dus de intentie van het automatisch verplaatsen van de einddatum omdat de nieuwe provider de lijn had aangevraagd voor t mobile de opzegging heeft verwerkt.

Wel ben ik van mening dat dit beter kan. Bijvoorbeeld door de lijn te suspenden tot de einddatum toen bleek dat je niet meer woonachtig bent op het adres.

 

Reputatie 3

Gelukkig @soepkip67@Brian@Jason@Lisa en alle anderen binnen T-Mobile die (n)iets hebben bijgedragen aan een oplossing.

Bijna 7 maanden na het opzeggen van mijn contract bij T-Mobile thuis, is het dan werkelijk een feit.

Toch bedankt, ik heb er smakelijk om gelachen, jullie ook?

 

Mijn tip aan alle opzeggers: zet de incasso stop per einde opzegtermijn!

 

PS. tegen beter weten in ga ik er ‘gemakshalve’ maar vanuit dat de 15€ van de rekening van juni (We hebben een rekening voor je klaarstaan in My T-Mobile Thuis. Na een verrekening blijkt dat je nog geld te goed hebt van ons.)  niet betaald gaat worden.

 

 

Reputatie 3

@Ritzee

T-Mobile neemt een dienst af bij de netbeheerder en zal een opzegging verwerken op het laatste moment zodat een nieuwe provider de lijn kan overnemen. Dit omdat er maar 1 mutatie gepland kan worden op een verbinding. Op deze manier zorgen de providers er voor dat er voor een bewoner een zo kort mogelijke onderbreking is. Omdat jij bent verhuisd en de nieuwe bewoners de dienst een maand later laten ingaan loopt het spaak. Als je niet was verhuisd maar de andere provider een fout had gemaakt en je dus een maand zonder internet had gezeten dan was je er blij mee geweest lijkt mij.

Bij de overstap service krijg je ook een einddatum welke flexibele is omdat ze wachten op een seintje van de nieuwe provider zodat je niet zonder internet zit en het naadloos aansluit. Dit is dus de intentie van het automatisch verplaatsen van de einddatum omdat de nieuwe provider de lijn had aangevraagd voor t mobile de opzegging heeft verwerkt.

Wel ben ik van mening dat dit beter kan. Bijvoorbeeld door de lijn te suspenden tot de einddatum toen bleek dat je niet meer woonachtig bent op het adres.

 

 

Ik heb een contract met T-Mobile-thuis met bij aanvang afgesproken voorwaarden. Ik heb geen contract met een netbeheerder, een nieuwe leverancier van de volgende bewoner op hetzelfde adres of enige welke derde partij. Het risico van de overeenkomst van T-mobile met deze derde partijen ligt niet bij mij maar bij T-mobile. Het wijzigen van (ontbindende) voorwaarden zoals hier gebeurd, is feitelijk een mogelijkheid voor mij om het contract per direct te beëindigen. In plaats daarvan dien ik het contract uit zoals overeengekomen en mag dat ook van T-mobile-thuis verwachten.

Als je de extra maand betaald en niet terugvraagt, zal T-Mobile dit naar alle waarschijnlijk ook niet spontaan zelf terugbetalen. Getuige ook deze casus, kan ik mij voorstellen dat veel klanten een ‘laat maar’ gevoel hebben. Strategisch denken is dit soort bedrijven niet vreemd..

Voor mij lijkt de kous af, de vergoeding is (waarschijnlijk) onderweg, hiermee zal ik de laatste factuur voldoen. Hebben wel allebei onze zin, dat het beter kan lijkt me een understatement.

Het MOET beter..

Reputatie 3

Gewoon helemaal stoppen, niemand zit op dit geneuzel te wachten, ik niet en waarschijnlijk T-Mobile ook niet. Het gaat hier om 25€, de door T-Mobile gemaakte kosten zijn een veelvoud hiervan. Mogelijke conclusie: het lukt ook vaak wel om een maandje extra te pakken.. 

Wel veel over T-Mobile (thuis) geleerd:

  • een abonnement ben je zo begonnen, maar opzeggen da’s echt lastig
  • 1 maand opzegtermijn kunnen zo maar (tot nu toe) 4 maanden worden
  • afgesproken voorwaarden bij een contract doen niet terzake
  • een derde kan jou contract verlengen
  • een creditering is “foutief voorlichting” geven
  • op een onterecht gestuurde factuur kan incassokosten worden geheven.
  • klantenservice kan je niet helpen, klachtenmanagement schijnbaar wel

Dus: bezint eer ge begint (met T-Mobile Thuis) en heb je opgezegd, zet de incasso stop!

Reputatie 3

Beste Jason,

Dank voor je bericht, T-Mobile blijft voorbij gaan aan het feit dat wij per 28 februari geen relatie meer hebben. Ik heb voldaan aan alle voorwaarden, heb tijdig ons contract opgezegd en alle contractuele betalingsverplichtingen gehouden en voldaan.

Ik heb geen verplichtingen van enige soort ten aanzien van enig welke andere provider zoals door je genoemd. Het ‘opschorten’ van mijn opzegging houdt daarom geen steek en leg ik naast me neer. Ik kan/zal geen betaling doen voor niet afgenomen diensten, niet in de laatste plaats omdat ik niet meer woonachtig ben op het leveringsadres.

Hoe jullie dit intern administratief afhandelen maakt mij niet uit, een eenvoudige creditering lijkt mij mij voor de hand liggen, maar een creditering/retourbetaling vooraf naar mij is ook prima.

Ik zal dit bericht ook per mail bevestigen.

NB. ik ben inmiddels ruim 3 maanden bezig om met een opzegtermijn van 1 maand een contract met jullie op te zeggen.

 

Reputatie 3

Hi @Brian ik kan me voorstellen dat het frusterend is als je de problemen bij je werkgever niet kan of mag benoemen. Ik zie dat je je klanten probeert te begrijpen door hen oplossingen probeert aan te bieden. Helaas lukt het ook regelmatig niet en kom je je afspraken wel vaker niet na. Op die wijze verlies je het vertrouwen van je klant.

De getallen getallen die je noemt zijn voor mij niet verifieerbaar en gezien je eerdere acties (of het ontbreken ervan) eveneens niet betrouwbaar. Klinkt een beetje als een slager die zijn eigen vlees keurt.

Ook je pogingen om een klant te stangen leiden tot niets, in ieder geval niet bij mij.

Tenslotte; je quote zou moeten eindigen met “teach a man how to fish and you can feed him for a lifetime. “
In jouw geval waarschijnlijk verloren moeite..

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Ritzee, je hebt volkomen gelijk en het spijt me oprecht dat die opzegging niet vanaf het afgesproken moment ingegaan is, maar wanneer er een nieuwe lijnaanvraag (vast Internet abonnement) elders aangevraagd wordt, krijgt die aanvraag altijd voorrang en zal een verlenging, opzegging of verhuizing per definitie overruled worden. Dat is natuurlijk enorm frustrerend, maar spijtig genoeg niet te voorkomen als je op eenzelfde technologie gaat afnemen bij een andere partij.

Heb jij in de periode tussen december 2020 en februari 2021 geen abonnement aangevraagd bij een andere provider? Dan kan het zijn dat een andere bewoner dit wellicht gedaan heeft, hierdoor wordt dezelfde obstructie in gang gezet.

We gaan dit bedrag zeker crediteren, zoals ik hierboven aangaf. Vergoedingen kunnen echter niet van te voren uitgekeerd worden, daarom heb ik het laatste maandbedrag + restant meerbedrag maart vergoed en zal dit na de eindnota gecompenseerd worden.

Hiermee wil ik niet stellen dat dit geen teleurstellende ontwikkeling is, maar meer duiden dat het onmogelijk is om op zo'n moment de opzegging 28 februari door te laten gaan. Wat natuurlijk niet onmogelijk is, is het doen van een aanvraag bij een andere partij. Aan jouw bericht te lezen, maak ik op dat je dit nog niet gedaan hebt, of een eerder verzoek niet door hebt laten lopen. Je kunt bij bijna alle providers gebruikmaken van een Overstapservice waarmee zij de overstap voor je in orde maken en het contract laten ingaan op de einddatum van je huidige contract.

Ik durf het na dit trammelant bijna niet te vragen, maar mag ik je alsjeblieft verzoeken om de apparatuur in bruikleen (modem en eventuele TV Boxen) aan ons te retourneren? Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in dit topic: Hoe stuur ik de apparatuur terug?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ritzee ,

Het heeft verder geen toegevoegde waarde om @Brian of wie dan ook te blijven bashen. Zoals jezelf al hebt aangegeven gaat alles nu via de juridische weg. Dus waarom hier nog steeds reacties proberen uit te lokken? Houdt je dan zelf ook aan je afspraak en laat dan ook alles verder via de juridische procedure verlopen.

Reputatie 7
Badge +8

@Ritzee Ik heb meteen voor je gekeken wat er fout is gegaan. Zo te zien is de factuur van mei al opgemaakt op 6 mei. Mijn collega heeft de creditering van € 15,00 per 18 mei voor je in orde gemaakt. Hierdoor kwam de vergoeding niet op de factuur van mei en heeft het openstaande bedrag niet met de vergoeding kunnen kruisen. De vergoeding komt op de volgende factuur (de factuur van juni). Je kan alle compensaties ook heel makkelijk volgen in My T-Mobile Thuis. Hierna moet het zeker weten goedkomen!

Reputatie 3

Hi @soepkip67, bashen van mijn kant is geen sprake.. los het probleem op en we zijn klaar. De juridische weg is allang bewandeld. Lees eerst de context voor je uit de losse pols commentaar geeft.

Ik begrijp dat het lastig is om problemen op te lossen, al menig excuus gehoord, ik begrijp dat het beantwoorden van vragen niet de prioriteit heeft van dit forum, bij kritische vragen blijft het stil of stuurt men smsjes in de nacht. 
Houd je aan je (contractuele) afspraken en beloftes om problemen op te lossen. Om in jouw woorden te spreken, stop met het bashen van je klanten.. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ritzee ,

Je geeft zelf aan de juridische weg is allang bewandelt. Dat houd dan ook in dat er hier geen inhoudelijke reacties volgen. Dus voor reacties ook die juridische weg bewandelen dan. Dat is wat ik hier bedoel met bashen. Het voegt niets meer toe.

Reputatie 3

Hi @soepkip67 het zou fraai zijn als er inhoudelijk gesproken was en worden. Het bashen gebeurd vanuit T-Mobile naar haar klanten. Deze casus draagt daar zeker aan bij. Niet in de laatste plaats dat het ook jou als klant (?) informeerd over de gang van zaken tot dit onderwerp. Gedurende dit gehele traject is er niet / nauwelijks inhoudelijk door T-Mobile gereageerd. Contractafspraken worden genegeerd, veel excuses gemaakt en beloften gedaan en mij de klant bestoken met (buitengerechtelijke) incasso’s en pogingen tot het innen van gelden waar ze geen recht op hebben. Die ze vervolgens in de avond nog najagen met hun debiteuren afdeling en nachtelijke sms.

Wie bashed wie, geef eens een inhoudelijke response?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ritzee ,

Jij geeft zelf aan te willen corresponderen via de juridische weg, doe dit dan ook. Als er daarna een uitkomst is lees ik dit graag hier. Graag dan wel een kopie van de officiële papieren graag. We horen alleen het verhaal van 1 kant. Ben meer een persoon van hoor en wederhoor.

Reputatie 7
Badge +16

Dat komt doordat er op 22 maart een incassopoging geweest is, zoals die elke maand rond die datum plaatsvindt. Jij hebt vervolgens op 24 maart dit bedrag gestorneerd, vandaar de mutatie.

De rekening die kwijtgescholden is, is de vergoeding die ik je aangeboden heb. Ik ben blij dat het Klachtenmanagement er hetzelfde over dacht (zie mijn reacties van 17 en 18 maart bovenstaand)! 

Veel succes en plezier bij je nieuwe provider toegewenst en mocht je ooit nog eens terug willen keren, dan ben je natuurlijk van harte welkom. 

Reputatie 3

Hi @soepkip67, niets anders verwacht, op inhoud wil, kan of mag je helaas niets bijdragen. Zie context, voor alle claims geef ik vanaf dag 1 bewijzen of wordt dit erkend door je collega’s. Nu nog proberen te denken in oplossingen..

Reputatie 3

Kijk @soepkip67 dit is de huidige stand van zaken. Sinds december 2020 probeer ik van T-Mobile thuis af te komen. Leg maar uit.. of los het op.

 

Reputatie 3

Kijk @soepkip67 hoelang het duurt  voordat je van je T-Mobile Thuis abonnement af bent..

 

Reputatie 3

Hi @Demi dank je, al ben ik ben het vertrouwen in T-Mobile wel verloren. Van je collega’s waaronder (de gefrustreerde) @Jason et al menig keer gehoord dat het goed gaat komen en na een half jaar zijn we nog bezig. Een werkelijk absurde manier van werken bij T-Mobile, met Ziggo, Kpn en Solcon dit bij het opzeggen nog nooit meegemaakt. Daar probeerden ze de klant te binden met een nieuwe deal of beter, met goede service. Bij T-Mobile zorgen jullie ervoor dat ze nooit meer terug willen komen. Of, als ze dit verhaal lezen, wellicht nooit met jullie willen beginnen.

Omdat jullie nog incasso’s proberen te doen terwijl een contract (al maanden) is beeindigd, lijkt dit op een poging tot wederrechtelijke onteigening, ook wel diefstal genaamd.

Op werkelijk geen van de vragen die ik heb gesteld heb ik antwoord gekregen, zoals (maar zeker niet beperkt tot):

  • waarom houden jullie je niet aan de contractuele afspraken met je klant?
  • waarom moet ik opdraaien voor de kosten van afspraken van T-Mobile met derden?
  • waarom brengen jullie (waarschijnlijk illegale) incassokosten in rekening voor (door jullie zelf erkende) foutieve rekeningen?
  • waarom wordt ik daarvoor gebeld door jullie debiteurenafdeling?
  • Waarom sturen jullie mij daarvoor herrinnerings smsjes om 3.52 uur in de nacht? 

Betrouwbaar, klantvriendelijk  en competent zijn geen woorden waar ik aan denk bij T-Mobile.

Reputatie 7

Hi @Ritzee, ik heb gelijk weer een kijkje achter de schermen genomen. Weet dat meerdere collega's al een verzoek hebben uitgezet om het bellen te laten stoppen. Hier hoef jij je dus geen zorgen over te maken! 💪

Reputatie 3

Hi @Lisa dank hoor, juridisch gezien is gewoon een mail naar de customerservice of klachtenmanagement voldoende. Een email heeft tegenwoordig dezelfde status als een schrijven. @Jason nee gefrustreerd wordt ik niet, ook niet van het doorsturen door je van niet bestaande links naar waarschijnlijk niet bestaande huisregels. Of reageren op een van de vele klanten met vergelijkbare ervaringen ‘bumpen’ noemen. Zolang een topic openstaat kunnen we reageren toch?

Je zou je tijd ook kunnen besteden aan het oplossen van jullie probleem; het versturen en incasseren van vele onterechte rekeningen. Dit grenst aan het criminele, zou ik graag eens aan aan een rechter willen uitleggen, of beter aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten. Ik hoop nog steeds dat het niet zo ver hoeft te komen. Jij?

Reputatie 3

@Jason nee niet gefrustreerd, wel boos.

zie hieronder een onterechte sms over onterechte incassokosten over onterechte rekeningen.

en dan ook nog om 03:52 versturen.. 

terecht boos denk ik.. LOS HET OP!

 

Reputatie 7
Badge +14

Beetje onbegrijpelijk verhaal, twee maanden opzegtermijn? Maar er is inderdaad een minimum afname periode van de netbeheerder. Als je abonnement per eind maart 2020 is gestart dan loopt die tot eind maart 2021.

Reputatie 3

@Brian zie je eerdere bericht, de incassokosten staan nog steeds, dit had je toch opgelost?

 

Reputatie 3

Hi @Brian ik begrijp dat jij en je collega’s deze vragen steevast vakkundig proberen te ontwijken en helemaal stilvallen als het ‘spannend’ wordt. Als je je afspraken na was gekomen door de (ws illigale) incasso te schrappen dan hoeven we niet zo met elkaar om te gaan. 
Sterker, als jullie/T-Mobile de originele en afgesproken opzegtermijn had gehonoreerd.. dan had ik er zelfs geen melding van gemaakt.

De keuze om hier op deze wijze mee om te gaan ligt niet bij mij.. gezien de vergelijkbare gevallen lijkt dit ook niet een incident..

Reputatie 7
Badge +15

Er is altijd een opzegtermijn van 1 maand.