Beantwoord

klacht over service van een nieuw abo

  • 2 March 2021
  • 1 reactie
  • 188 Bekeken

Beste,

 

Ik val maar met de deur in huis: de service van T-Mobile is uiterste teleurstellend en ik zal dit uitgebreid toelichten!

 

 

Ik heb sinds 26.01.2021 een abonnement afgesloten wegens goede ervaring van onze vrienden, maar ik heb tot op heden alleen maar problemen gehad en mijn abo is nog niet eens gestart.

Eind januari nieuwe abo afgesloten en vanaf dat moment begon het...abonnement was verkeerd opgesteld, verkeerde naam en verkeerde emailadres waardoor ik de bevestiging niet heb ontvangen. het duurde een week lang totdat een collega mij versteld dat het naam verkeerd is opgenomen waardoor email is nooit aangekomen, daarnaast werd mij meegedeeld maar jij krijgt het per post dus alles komt goed. GEEN post en weer gebeld, een andere collega deelt mij mee er wordt geen post verstuurd, alleen maar email en toen pas hebben ze het email adres gewijzigd....

ik heb een email geschreven...maar geen reactie. Aangezien enige correctie was doorgevoerd heb ik het zo gelaten. 3 weken geleden hebben wij het installatiepakket ontvangen hebben.

Na de ontvangst van het installatiepakket hebben wij contact opgenomen met T Mobile met de mededeling dat we graag alles op 1 maart ingezet willen hebben nu voormalige (toen huidige) abonnement is opgezegd per 01.03.2021. We hebben gevraagd of dit in orde is en dat het gelijk actief is, T Mobile deelde ons mee ' Natuurlijk, geen probleem'!. Ons werd meegedeeld dat we paar dagen voor de installatie hoeven te bellen om een monteur voor de installatie van het pakket te sturen en alles zal gelijk werken. Er wordt niks gezegd over het feit dat KPN moet een lijn activeren en dat dit tijd zal vergen, en aan te raden om eerder met de installatie aan te vangen. 

 

We hebben vorige week met T-Mobile contact opgenomen om de afspraak te maken zoals ons is versteld. 

 

Monteur is op zondag 28.02.2021 rond 19.00 langs geweest en zonder enige vorm van het volgen van coronamaatregelen komt hij ons huis binnen en moet hij binnen 5 minuten gebruik maken van toilet en stelt de modem in zonder duidelijk mee te delen wat er nou bedoeld is met een ticket openen en hoelang dit gaat duren. Alles wat hij in de bon vastlegt heeft hij ons niet uitgelegd. We delen hem mee dat we vanaf 01.03 internet en telefoon nodig en hij antwoord hierop non-galant 'ok'. De hele service was slecht en het feit dat hij geen mask droeg en nogal onverzorgd was maakt het nog slechter. Ik heb hiervan bij jullie vandaag een klacht ingediend. Ik wil dat dit officieel wordt behandeld. 

 

Vervolgens wij ervan uitgaande dat we maandag, zoals het hoort, kunnen internetten en telefoneren. Nee hoor, en aangezien wij geen telefoon hebben moesten we prepaid gaan bellen. We hebben minimaal sinds maandagochtend tot vandaag 10 keer heen en weer gebeld om uiteindelijk te horen te krijgen dat KPN moet de lijn activeren en dat kan 4 dagen duren totdat het geactiveerd is. BELACHELIJK en we zijn erg gefrustreerd over de gang van zaken. 

 

Nu wij geen telefoon hebben kunnen wij ook niet meer bellen of gebeld worden en moesten we prepaid mobiel gebruiken om T mobile te contacteren en die wachttijden zijn belachelijk lang en heeft ons veel geld gekost. We hebben 2x 25,- opwaardeerde alleen al gisteren en vandaag. Op maandag 01.03 belde we voor het eerste keer en toen we uiteindelijk aan de beurt waren werd het ons meegedeeld dat alles actief en ook KPN is in orde.

Wij hebben verschillende keer de modem opnieuw geïnstalleerd, maar noch internet noch telefonie. Weer gebeld en kregen we weer een andere collega, die ons meedeelt dat er een ticket is aangemaakt en dat KPN gaat langs komen, maar dat kan zonder afspraak aangezien ze een buitenlijn moeten activeren en hoeven niet binnen het huis te zijn. Gedurende gesprek raakt het tegoed op en valt het gesprek weg. We konden niet meer bellen en we werden niet eens teruggebeld, wetend dat wij prepaid belde aangezien het vaste nummer uit staat doordat T Mobile het niet tijdig heeft ingezet. 

In de hoop dat T Mobile terug zal bellen gewacht de hele maandag, geen terugbel, niks.

 

Vandaag hebben we weer gebeld en kregen wij het verhaal te horen dat alles werkt en wij moeten alleen weer modem activeren. 

Hele verhaal opnieuw doorgelopen en uiteindelijk deelt collega mee dat er een ticket is aangemaakt. Waarom wordt er niet eerlijk met de klant communicieert?

 

De collega vertelt dat er een ticket is uitgezet en dat BO zal een monteur sturen, maar ze kunnen niet zien hoe ver dit is verwerkt. Vervolgens meldt de collega dat wij zullen gebeld worden en wel op het nummer dat niet actief is….. Dat is erg handig nu dit nog niet actief door het toedoen van T Mobile. Bovendien de eerder collega had vermeld dat er geen afspraak nodig is nu dit buitenhuis door KPN alleen geactiveerd wordt nadat T Mobile de opdracht 

Elke collega bij jullie vertelt wat hij denkt ok is, of dat goed is en klantvriendelijk hebben ze er schijnt aan. 

 

We hebben het telefoonnummer naar mobiel nummer gewijzigd, zodat ze ons kunnen bereiken.

Er was een ticket en om het te kunnen versnellen heb ik gevraagd of ik KPN kan bellen en op welk nummer. 

We kregen het nummer 088-0063744 en moest 3 kiezen om de juiste afdeling te krijgen. KPN gebeld en KPN kan geen ticket vinden en tevens wordt mij meegedeeld dat het gekozen nummer voor Glasvezel is en ik moet naar Koper afdeling bellen. KPN-medewerkster deelt mij wel mee dat er is niks in het systeem aangezien zij alle tickets wel kan zien. Zij gaf mij het volgende nummer 0800-0402 aangezien dat voor Koper is. Dus gingen we weer bellen. Tevens deze afdeling kon niks in het systeem vinden en deelde mij mee dat het is T Mobile dat de opdracht dient uit te zetten en mij een service te verlenen aangezien zij geen contract met mij hebben en ik word door T Mobile aan het lijntje gehouden nu zij niet juist hebben gehandeld. 

Geen uitkomst bij KPN en ik moest weer T Mobile bellen: hele het verhaal opnieuw verteld en gevraagd waar de monteur blijft en alweer wordt er iets anders meegedeeld. 

Er zou een ticket zijn uitgestuurd maar pas op maandag na ons telefonisch onderhoud en het zou 4 dagen duren totdat het geactiveerd wordt aangezien het afhankelijk is van BO planning. 

Lekker dan! 

Conclusie na minimaal 6 uur telefonisch onderhoud werd het ons duidelijk dat KPN geen opdracht heeft ontvangen, het zal nu 4 dagen duren aangezien dit pas gisteren is gestuurd en dat we een week zonder internet en telefoon zitten, waardoor we nu kosten maken die niet hadden gehoeven. De kosten zijn erg hoog geworden en ik ben zeer ontevreden over onprofessionele collega's die klant voorliegen, geen verstand van zaken hebben en niet eens meedenken. 

Wie gaat de kosten die wij hebben gemaakt vergoeden, en de kosten die wij de komende dagen moeten maken nu geen telefonie hebben?  

We gaan zeker niet betalen voor het abonnement totdat het goed aangezet en beschikbaar is!

Ik ben van mijn vorige provider overgestapt wegens goed bereik van T Mobile en goed service op grond van mededeling van mijn vrienden.... Nou mijn ervaring vertelt me heel wat anders...

 

Ik heb gelijk een klacht ingediend over de monteur die langs is geweest en tevens wil ik dat deze email als officieel klacht wordt behandeld en ik verwacht een reactie en redelijke tegemoetkoming in de kosten totdat mijn internet en telefoon is actief.  Ik hoop dat T Mobile het weer goed kan maken. 

 

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Lisa 5 March 2021, 10:03

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hi @Zaki84, dankjewel voor jouw uitgebreide toelichting! Ik had graag gelezen dat jij net zo tevreden bent over ons als de vrienden die aan jou de aanbeveling hebben gegeven. Daarom aan mij de taak om weer een glimlach op jouw gezicht te toveren. Ik zou heel graag aan jou willen vragen om mij een privébericht te sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Ik ga dan gelijk in jouw profiel kijken om te zien hoe de klacht is ingediend en hoe jij hier van op de hoogte zal worden gehouden.

Wij nemen klachten altijd erg serieus, dus hier zal zeker werk van worden gemaakt. Zodra ik een blik in jouw profiel heb geworpen, kan ik jou ook beter toelichten hoe het zit met een vergoeding. Uiteraard staat er een compensatie tegenover de periode dat jullie abonnement nog niet gebruikt kon worden, maar dit wordt pas berekend zodra het allemaal werkt. Dit is omdat jij recht hebt op een vergoeding gedurende de tijd dat het abonnement nog niet in werking was, en wij pas zodra alles werkt, in kunnen zien hoe lang dit precies was. Ik hoop dat ik jou zo snel mogelijk van meer duidelijkheid kan voorzien en jij weer met een goed gevoel aan T-Mobile denkt! Kan jij ook aan mij laten weten of jullie een T-Mobile prepaid hebben aangeschaft? Graag zie ik jouw gegevens in een privébericht tegemoet, zodat ik voor je aan de slag kan.

Reageer