Beantwoord

Klacht T-Mobile Thuis

  • 10 March 2020
  • 2 reacties
  • 342 Bekeken

Hallo,

Hierbij deel ik mijn verhaal:

Op Sinterklaasavond kregen wij de sleutels van onze nieuwe woning. Helaas konden wij onze oude provider (Ziggo) niet meenemen op het nieuwe adres, aangezien zij daar niet leveren.

Zodoende heb ik op 08 december 2019 een abonnement afgesloten voor T-Mobile Thuis.

Niet veel later kreeg ik bericht dat het installatiepakket onderweg was. Dit was op 13-12-19.

24-12-19 was de aansluitdatum, dit werd later vervroegd naar 19-12-2019. Tot zover alles top.

Helaas kreeg ik geen verbinding via de telefoonlijn. Meteen T-Mobile gebeld voor een afspraak met een monteur. Deze monteur van Gideon kwam op 23-12-2019. En kon bevestigen dat er geen signaal uit de muur komt. Er moest een afspraak gemaakt worden met KPN. De monteur van KPN kon komen op 31-12-2019.

In middels zat ik met een zwangere vrouw en twee kinderen in de kerstvakantie al een aantal weken in een nieuw huis zonder tv en zonder internet. Gelukkig kregen we van T-Mobile wel tickets voor onbeperkt internet op de telefoon van mijn vrouw omdat zij gelukkig een mobiel abbo had. De monteur van KPN was op deze oudejaarsdag een tijd bezig, maar kreeg het niet voor elkaar een signaal te krijgen. Er zou een grondploeg moeten komen om het signaal terug te krijgen. Hij had meteen een afspraak ingepland voor 07-01-20 tussen 9.30 en 11.30. Ons oude huis moest op 09-01-20 opgeleverd worden aan de verhuurder. Ik moest dus eigenlijk aan de slag in de oude woning, maar goed ik wachten op de monteurs van KPN op deze dinsdag 07-01-20. Om 12.00 was er nog steeds niemand geweest. Ik de KPN gebeld, de grondploeg zou op dit moment bezig zijn. De hele dag gewacht, niemand geweest. In de namiddag heb ik T-Mobile gebeld en gezegd dat ik er klaar mee was. Ik zei de medewerker van de klantenservice dat ik het abonnement wilde opzeggen. Zij ging een verzoek indienen voor kosteloze opzegging. Ik zou binnen 5 werkdagen bericht krijgen. Deze avond heb ik een andere provider aangevraagd. Met in het achterhoofd als ik binnen 5 dagen niet kosteloos kon opzeggen bij T-Mobile, ik altijd nog de bedenktijd had van de nieuwe provider.

Ondertussen kreeg ik standaard berichten van T-Mobile, met een klanttevredenheidsonderzoek, een mail waarin stond dat alles werkt sinds 19-12-19 en dat ik was aangemeld voor klantvoordeel.

Op 11-02-20 kreeg ik plots een rekening van T-Mobile. Of ik even €130 wil betalen. Ik wederom bellen met klantenservice (in middels de 20e keer?). Dit bedrag was activatiekosten en abbo kosten van december, januari en februari. Wat? Ik heb geen tv en geen internet. De medewerker vertelde mij dat het verzoek tot kosteloos opzegging was afgewezen. Leuk dat ik daar bericht van krijg, in middels kan ik ook de nieuwe provider niet meer opzeggen. Ik dreigde met een gang naar de rechter. Er zou een nieuw verzoek tot kosteloze opzegging gedaan worden. Wederom geen bericht 5 werkdagen later. Op 20-02-20 hoorde ik na zelf weer contact op te nemen met de klantenservice dat het verzoek wederom was afgewezen. T-Mobile wilde nog één keer proberen om het signaal te maken. Moest er nou alsnog een grondploeg moeten  komen, dan kon ik alsnog kosteloos opzeggen. Op 21-02-20 heb ik de KPN monteur laten komen, wederom een tijd bezig geweest en wat blijkt, hij kan het signaal niet maken. Er moet een grondploeg komen. Wat een grap! 21-02-20 T-Mobile gebeld. Duidelijk gezegd dat ik T-Mobile in gebreken stel en ik kosteloos wil opzeggen. De medewerkster ging alles in gang zetten. Inmiddels wilde T-Mobile voor de 2e keer de 130€ afschrijven. Op 04-03-20 moest ik wederom contact opnemen want hoe staat het nou met mijn verzoek tot kosteloos opzeggen. Dit was nog in behandeling volgens de medewerker. En ik had de vraag of ik geen incasso’s of deurwaarders krijg aangezien ik steeds de 130 euro storneer. Hier hoefde ik mij geen zorgen over te maken. 06-03-20 was het 2 weken geleden dat ik T-Mobile in gebreken heb gesteld. Nu 10-03-20 heb ik een mail dat er 15 euro incasso kosten bij komen als ik de 130€ niet binnen 14 dagen betaal. Voor de rekening december, januari, februari????? Ik heb geen internet en geen tv. Geen reacties op de verzoeken tot kosteloos opzegging, er is zelfs nooit contact met mij opgenomen. Ik heb altijd zelf moeten bellen. Dit is echt absolute waanzin! Drie maanden verder en gewoon 0 geleverd. Vreselijk hoe hier met klanten wordt omgegaan.

icon

Beste antwoord door Brian 12 March 2020, 11:57

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Waarom er bij de providers welke datadiensten zoals daar zijn internet, mobiel etc. leveren zoveel fout gaat en dan geen enkele uitgezonderd blijft vreemd, ga je het vergelijken met providers in andere branches zoals in de energie, of zorgverzekeringen scoren ze slecht tot matig.

Nou word er vaak gezegd dat men op forums alleen de slechte ervaringen leest, dat kan wel zo zijn maar in veel gevallen hebben de providers dat ook aan zich zelf te danken,  by the way ik ben al een flink aantal jaren klant van Vodafone thuis- T-Mobile thuis  tot grote tevredenheid nooit problemen gehad, misschien ben ik wel een zeldzame mazzelaar.

Reputatie 7

Hi @Ruwaa005, ai wat balen dat het de netbeheerder niet gelukt is om de aansluiting te realiseren. Begrijpelijk dat je er niet meer op wilde wachten. Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat mijn collega al een vergoeding voor alle kosten in heeft gediend! De vergoeding wordt verrekend met de nog openstaande bedragen, dit gebeurt automatisch na 32 dagen. De makkelijkste optie is daarom om de bedragen die nu nog open staan alsnog over te maken en dan ontvang je volgende maand het gehele bedrag in 1 keer van ons terug! Je kán er ook voor kiezen om de bedragen niet te voldoen, dan worden ze na 32 dagen verrekend met de vergoeding. Je ontvangt dan alleen wel betalingsherinneringen zoals de e-mail, dit kan ik helaas niet tegen houden omdat dit allemaal geautomatiseerd is.

Gezien het “gedoe” dat je al hebt gehad zou ik je persoonlijk de eerste optie adviseren. Voor de factuur van maart wordt het laatste deel automatisch verrekend (vanaf 12 maart) vanwege de opzegging. Je ontvangt een bevestiging van de vergoeding! Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar.

Reageer