Beantwoord

Klantenservice

  • 14 October 2020
  • 14 reacties
  • 441 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Beste T-Mobile,

 

Ik heb net gesproken met iemand van de klantenservice via de telefoon (na 45 minuten in de wachtrij te hangen),

En die vertelde mij dat ik een bewonersverklaring nodig heb om over te stappen naar T-Mobile.

Hier is vooraf bij het overstappen, wat ook via de telefoon is gegaan, nooit verteld. Nu ben ik huurder in dit huis (privégegevens verwijderd door Moderator).

Ik woon al jaren in dit huis, snap nu ook niet hoe ik een bewonersverklaring moet hebben als huurder.

Op dit moment is de overstap stilgezet en is mijn huidige contract bij Ziggo wel door jullie afgezegd.

 

Graag hoor ik spoedig een oplossing,

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 14 October 2020, 11:31

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Sjotha  Normaal gesproken is dat niet nodig dus er is een fout gemaakt of er is iets niet helemaal duidelijk op jouw adres.

Wacht even op de reactie van de moderators. misschien kunnen die zien wat er aan de hand is.

Succes en hopelijk is het snel opgelost.

Zou mooi zijn al wordt er nog contact met mij opgenomen. Bellen heeft geen zin want daar kom je niet doorheen. In de chat kom ik niet bij een persoon uit. Ondertussen is aan de andere kant alles afgesloten en zie ik het zo maar gebeuren dat er dan vanuit jullie kant nog niks geregeld is.

Reputatie 7
Badge +14

@Sjotha   Je moet echt even wachten op de reactie van een moderator.

Ze zijn erg druk en reageren op volgorde van binnenkomst berichten.

Ziggo sluit normaal pas af als ze een seintje hebben gekregen dat alles werkt bij de nieuwe provider?

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sjotha, handig dat je dit hier neerlegt! Ik vermoed namelijk dat @CrisTien's verwachtingen de werkelijkheid voorstellen. Je geeft namelijk aan dat je zelf al geruime tijd op jouw adres woont en Ziggo afneemt, én toch hebben wij een betwisting over een glasvezelverbinding (die jij dus sowieso nog niet gebruikt) ontvangen van ‘de bewoner’ van het besteladres. Hierdoor is dat kans erg groot dat je op een toevoeging hebt besteld van een van je buren.

 

Toen ik jouw adres opzocht, kreeg ik de onderstaande resultaten, namelijk een oude koperverbinding op jouw adres zonder toevoeging, én een glasvezelverbinding op het adres met toevoeging ‘naby’ (deze variant heb ik overigens nog niet eerder gezien, dus ik kan je lastig een inschatting geven waar je deze moet vinden, behalve dat het een adres in je buurt betreft).

 

Aangezien wij dus een blokkering hebben ontvangen van ‘de bewoner’ van de ‘naby’ toevoeging, verwacht ik dat je zelf op het adres woont zonder toevoeging, en dat het daar niet mogelijk is om een glasvezelverbinding te leveren. Als het tóch jouw toevoeging en verbinding is, dan moeten wij dit bij de lijnbeheerder aan kunnen tonen, en daarvoor hebben wij dus een bewijs nodig dat jij op die toevoeging woont. Het beste kan ik je aanraden om te achterhalen waar deze toevoeging zich bevindt, en hoogstwaarschijnlijk zal dit van de buren zijn waardoor je hier liever toch geen abonnement op wil laten leveren. Daarentegen zou ik het wel heel tof vinden als wij jou van zeer snel internet kunnen voorzien, en ik zie een bewonersverklaring met veel plezier tegemoet als je wel op deze toevoeging woont en internet kan ontvangen.

 

Daarentegen is het ook geen probleem om jou op de oude koperlijn van internet te voorzien. Hoewel je hoogstwaarschijnlijk geen problemen ervaart met de internetverbinding, weet ik alleen niet of je op deze snelheid zit te wachten.

Ik ben benieuwd wat de uitkomst blijkt te zijn!

Jouw adres zonder toevoeging (onherkenbaar gemaakt)

Deze resultaten kan je overigens ook zelf opzoeken in het openbare systeem genaamd: Fourstack.

Beste @Cal ,

bedankt voor je uitleg. Nu heb ik tijdens het eerste telefoongesprek met jullie verteld dat ik het betwist dat hier glasvezel zou liggen. Toen ben ik aan de telefoon overtuigd dat dit er echt zit en dat dit dus gewoon kan. Op dit advies heb ik toen toezegging gegeven voor het afsluiten van dit abonnement. Toen er NABY stond heb ik ook verteld hier nog nooit van gehoord te hebben maar dat was gewoon een technische naam of iets dus dat was niks. 

Nu is natuurlijk Ziggo al afgezegd en heb ik hier netjes een doos met spullen staan voor het aansluiten van de nieuwe T-mobile verbinding.. Ik had toen al aangegeven ook dat ik echt niet kan internetten met 12Mbit verbinding van KPN die er ligt.  

Wat zijn nu de vervolgstappen die genomen gaan worden?

Sjoerd

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sjotha, fijn dat je het toelicht! Het klopt inderdaad dat ‘de bewoner’ de overname betwist, maar deze bewoner zal hoogstwaarschijnlijk een van de buren betreffen. Excuus dat dit jou is verteld. Mijn advies is altijd: wees zeker van het adres waarop je besteld. Er zijn niet echt consequenties verbonden aan een verkeerd adres, maar soms kan het tot ongemak leiden. Weet je eigenlijk of er überhaupt een glasvezelaansluiting fysiek op jouw adres aanwezig is? Aangezien je aangeeft liever gebruik te maken van de koperlijn, zijn er eigenlijk 2 mogelijke opties in dit geval:

1 - Je kan bij de buren navraag doen of zij meer weten of dit adres, en zo kan je erachter komen of iemand het adres in gebruik heeft. Als niemand het in gebruik heeft, en jij een fysieke glasvezelaansluiting heb op jouw adres, dan kan je een bewonersverklaring naar ons door sturen waarmee wij de netwerkbeheerder kunnen overtuigen dat jij recht hebt om deze aansluiting in gebruik te nemen. Hiermee kan je dan van snel, stabiel, én goedkoop glasvezelinternet gebruik maken.

 

2 - Het is momenteel nog steeds mogelijk om kosteloos jouw abonnement op te zeggen. Persoonlijk zou ik dit jammer vinden, aangezien Ziggo natuurlijk een tikkie duurder voor je is en glasvezel als stabieler wordt aanschouwt, maar als het niet anders kan dan is dit enige optie. Wij zullen in dat geval de overstapservice stop zetten, waardoor Ziggo niet meer door ons opgezegd zal worden (let erop dat als je zelf apart nog Ziggo hebt opgezegd, dat wij dit dan niet kunnen terugdraaien). Het installatiepakket kan je vervolgens gratis retourneren. Bewaar hiervan graag wel het PostNL verzendbewijs, zodat je altijd kan aantonen dat je het verzonden hebt, mocht het installatiepakket onverhoopt kwijtraken. Hierna is alles geregeld, en kan je als vanouds gebruik maken van jouw Ziggo abonnement.

 

Ik hoor graag wat hierin jouw beslissing is, en dan maak ik het zeker voor je in orde!

Een raadsel @Cal , Als TS een abonnement op het adres van de buren aanvraagt en deze word vanzelfsprekend door die buren tegen gehouden, hoe kan het dan dat de Ziggo verbinding op het adres van TS wel netjes is opgezegt door TM, gaat dan toch iets falikant mis in jullie systemen, of er nu wel of niet Naby staat, op A willen leveren en op B de verbinding opzeggen.

Het is een oud huis en zoals ik toen ook al aangaf betwist ik het dat er glasvezel aanwezig is. Ik heb zelf Ziggo nooit opgezegd maar dit hebben jullie toen voor mij gedaan. Via de telefoon iemand aan de lijn gehad toen, na heel lang aan de lijn te hebben gehangen omdat via de site opzeggen niet ging. Er is toen voor mij opgezegd. Van Ziggo heb ik ook al een brief gehad dat dit inderdaad het geval is.

 

@Sjotha Als Ziggo nog werkt, als de wiedeweerga bellen om de boel te behouden, TM kan alleen maar koper leveren.

@Sjotha Als Ziggo nog werkt, als de wiedeweerga bellen om de boel te behouden, TM kan alleen maar koper leveren.

Ja Ziggo werkt nu nog wel, gewoon heel veel problemen met Ziggo gehad met een slechte internet verbinding. Dus T-Mobile kwam als een geweldig alternatief om de hoek met mijn “glasvezel” verbinding. Jammer dat er dus gewoon iemand een pakket heeft willen verkopen en na dat ik aangegeven had waarschijnlijk geen glasvezel te hebben, ze mij overtuigd hebben dat dit wel zo was.

Helaas is Ziggo nu mijn enige optie denk ik. Fijn die bijna monopolie ;)

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Doornekamp33, dat is een goed punt wat je aandraagt, alleen zou ik het niet verwachten dat het aan onze kant verkeerd gaat. Wij hebben namelijk, ook in het overstapdossier, expliciet adres ‘A’ doorgeven aan Ziggo, en zij hebben vervolgens aan ons bevestigt dat zij adres ‘A’ op gaan zeggen. Dan is het natuurlijk krom dat Sjotha op adres ‘B’ een bevestiging van de overstapservice ontvangt, maar met de huidige informatie verwacht ik dan niet dat de fout aan onze kant zit. Daarentegen is dit geen poging om schuld af te schuiven, want het belangrijkste is natuurlijk de werking voor Sjotha en andere klanten. Daarvoor moeten processen ook goed ingericht worden, en bij elke provider inclusief ons is altijd verbeterruimte mogelijk, en vandaar dat ik dit ook als feedback door ga geven zodat dit nagekeken kan worden.

Ik begrijp dat het een lastige keuze is @Sjotha! Met jouw huidige wens heb ik zojuist ons abonnement opgezegd, en hiervan ontvang je spoedig een bevestiging. Dit betekent ook dat wij Ziggo een bericht sturen dat zij niet langer jouw abonnement op hoeven te zeggen, en Ziggo stuurt je hier binnen enkele dagen een bevestiging van.

Jammer om te horen dat je alleen niet op je plek zit bij Ziggo. Wij zijn ook geen voorstander van haar monopolie positie. Hoewel het klinkt alsof jouw huis niet over de mogelijkheid beschikt, kan het geen kwaad om rond te vragen aan jouw buren of zij meer over de glasvezelverbinding weten. Wellicht dat je toch nog van goed internet gebruik kan maken. Daarnaast neem ik aan dat je dit al genoeg hebt gedaan, maar kaart het graag altijd bij jouw internetprovider als je problemen ervaart. Uiteindelijk werkt iedereen op de klantenservice met de beste intenties om het op te lossen zodat jij zorgeloos kan internetten!

Dan blijft het een raadsel dat de verbinding op adres B gerealiseerd zou worden, die hebben van hun provider ook te horen gekregen dat TM daar ging leveren en dat is tegen gehouden.

Reputatie 7
Badge +4

Ah excuus dan heb ik je net verkeerd begrepen / het verkeerd uitgelegd.

Stel:
- Adres glasvezel is adres ‘A.’
- Adres koperlijn is adres ‘B’ (ook wel het adres waarop Sjotha hoogstwaarschijnlijk woont).

Wij hebben namelijk, ook in het overstapdossier, expliciet adres ‘A’ doorgeven aan Ziggo, en zij hebben vervolgens aan ons bevestigt dat zij adres ‘A’ op gaan zeggen. Dan is het natuurlijk krom dat Sjotha op adres ‘B’ een bevestiging van de overstapservice ontvangt, maar met de huidige informatie verwacht ik dan niet dat de fout aan onze kant zit. Daarentegen is dit geen poging om schuld af te schuiven, want het belangrijkste is natuurlijk de werking voor Sjotha en andere klanten. Daarvoor moeten processen ook goed ingericht worden, en bij elke provider inclusief ons is altijd verbeterruimte mogelijk, en vandaar dat ik dit ook als feedback door ga geven zodat dit nagekeken kan worden.


Wij hebben dus geprobeerd om op adres ‘A’ een verbinding te realiseren, en hebben dus ook adres ‘A’ doorgegeven aan én als bevestiging ontvangen van Ziggo. Dat Ziggo vervolgens blijkbaar adres ‘B’ aan Sjotha communiceert is apart, en daarvan zou de oorzaak uitgezocht moeten worden. De blokkering op de glasvezel hebben wij inderdaad van de bewoner van adres ‘A’ ontvangen.

Hopelijk ben ik hiermee helemaal helder, maar voor verdere vragen sta ik altijd open!

Oke, dus Ziggo heeft dan waarschijnlijk niet goed naar de gegevens gekeken en gewoon de overstap op B gezet, zal wel naar naam en klantnummer zijn gekeken.

 

Ik gooide trouwens met de B het in de war, dat had A moeten zijn, mijn fout.

 

Reageer