Beantwoord

Klantvoordeel gewijzigd ná afsluiten maar vóór ingang abonnement

  • 5 november 2019
  • 4 reacties
  • 303 Bekeken

Geachte meneer/mevrouw,

 

Aangezien in al een jaar of 10 een T-mobile abonnement op mijn telefoon heb waar ik zeer tevreden mee ben, heb ik eens gekeken naar de voorwaarden van een T-mobile thuis abonnement. Na goed nadenken heb ik ervoor gekozen om Tele2 vaarwel te zeggen en een contract met T-mobile aan te gaan. De voordelen van 2 abonnementen op 1 adres wogen daar zeker in mee.

Dit abonnement is vorige week maandag ingegaan en ik heb eerder al klantvoordeel aangevraagd. Dit kon ik echter pas activeren wanneer het abonnement liep. Woensdagmiddag kreeg ik een mail over dat ik dit kon activeren dus daar ben ik donderdag eens mee aan de slag gegaan. 2 dingen vielen mij op: 1. Ook al was ik welgeteld 3 dagen abonnee, ik maakte al direct gebruik van een verouderd prijsplan. 2. Wanneer ik mijn klantvoordeel van een hogere internetsnelheid wilde activeren ben ik maandelijks duurder uit.

Aangezien ik van tevoren al wist dat ik met mijn internetverbruik 100 Mbit/s nodig ging hebben, rekende ik op 28 euro per maand ipv 30 euro (inclusief korting eerste maanden).Daarnaast maakt T-mobile de belofte om de prijzen niet te verhogen (behalve inflatiecorrectie), maar nog vóór de eerste factuur ging ik al 2 euro meer betalen per maand voor dezelfde service.

Dit lijkt me niet de bedoeling aangezien ik onder andere voorwaarden het contract ben aangegaan, en in de woensdag ontvangen bevestigingsmail de verhoging van internetsnelheid gewoon genoemd staat. Toen ik dit voorlegde aan de dame van de klantenservice op Facebook werd me een schamele 6 maanden compensatie aangeboden, maar u zult begrijpen dat het de bedoeling is om veel langer abonnee te blijven.

De enige juiste oplossing is wat mij betreft om gewoon volgens de 'oude' voorwaarden klantvoordeel te krijgen aangezien dat de informatie was die me werd voorgespiegeld op het moment van akkoord van contract, uiteraard tot het moment dat dit voor iedereen afgeschaft wordt. De klanten waarbij de nieuwe voorwaarden zijn ingegaan ná opzegtermijn en vóór aanvang contract dienen natuurlijk gewoon de keuze te krijgen om niet tussen wal en schip te vallen, net als eerdere klanten.

 

Met vriendelijke groet,

Arthur

icon

Beste antwoord door Sander 13 november 2019, 13:28

Hoi @arthurselten 

 

Terecht punt, ik leg de opties hier graag uit! Door de aanpassing van ons Klantvoordeel aanbod is de speedupgrade komen te vervallen. Je kunt hierdoor niet meer de snelheid van 100 Mbps voor € 28,- kiezen. Maar ik heb goed nieuws! Je kunt namelijk wél één van deze opties kiezen:

-Je kunt je huidige snelheid (50 Mbps) behouden, maar dan voor € 25,-. Dit is € 3,- per maand goedkoper dan je huidige prijs. 

-Je kunt ervoor kiezen om één van de mobiele abonnementen te upgraden naar Unlimited. Dit is voor jou beschikbaar voor de prijs van € 25,-. Ik kan niet precies zien hoeveel je huidige mobiele abonnementen kost, maar € 25,- voor Unlimited is een scherpe prijs. Bijkomend voordeel is dat je dan ook 100 Mbps op je Thuis abonnement krijgt voor slechts € 25,-. Dat is ook weer € 3,- goedkoper dan je huidige prijs!

-Wil je per se 100 Mbps voor die € 28,-, dan ga ik mijn best voor je doen om een tussenoplossing te verzinnen. Stuur hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) en ik ga aan de slag!

 

Kortom, er zijn vele mogelijkheden met het nieuwe Klantvoordeel. Het is zeer goed mogelijk dat het zelfs gunstiger voor jou uitpakt. Laat je weten of er een goede optie tussenzit?

Bekijk origineel

4 reacties

Beste Arthur,

Bij mij speelt precies hetzelfde. Ook ik heb mijn beslissing om over te stappen van Tele2 naar t-mobile gebaseerd op het oude klantvoordeelprogramma. Na telefonisch contact met de klantenservice van T-mobile wist de dame aan de andere kant van de lijn mij niets anders te vertellen dan dat ik verplicht moet over gaan naar het nieuwe prijsplan. Ook ik heb daarom hier op de forum een vraag over gesteld, omdat er geen andere mogelijkheid bestaat om schriftelijk een klacht in te dienen. Ik ben het met jou eens dat de klanten waarbij de nieuwe voorwaarden zijn ingegaan ná opzegtermijn en vóór aanvang contract de keuze moeten krijgen tussen het oude en het nieuwe voordeelprogramma. Waar je nu verplicht wordt om alleen voor het nieuwe te kiezen.

Groeten,

Ismael

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @arthurselten 

Gebruik maken van het oude prijsplan is niet meer mogelijk.

Ik denk dat je nu een thuis abbonement hebt met een beperkt mobiel abbonement (niet unlimited).

Met deze combinatie kun je voor je huidige 50 mbps abbonement €25 gaan betalen als je dat wilt.

Wil je 100 mbps voor €25? Dan dien je je mobiele abbonement te upgraden naar unlimited.

Hoi @Waqqas

Dat begrijp ik, en wat je noemt is juist het hele probleem. Die wijziging van klantvoordeel is pas enkele dagen voor het ingaan van mijn abonnement ingevoerd, maar ná mijn opzegtermijn..

Toen ik het abonnement aanging was het ‘oude’ klantvoordeel nog van kracht en kon ik dus niet anders weten dan dat ik dat klantvoordeel zou krijgen, daar ben ik dan ook mee akkoord gegaan. Maar meteen bij het ingaan van mijn abonnement kom ik tot de ontdekking dat ik direct meer moet gaan betalen voor dezelfde internetsnelheid, dan wel een duurder mobiel abonnement moet nemen.

Mijns inziens is het totaal onredelijk van T-Mobile dat ik vanaf ingang van het abonnement € 2,- meer per maand moet gaan betalen voor de 100 Mbit/s dan wat mij voorgespiegeld is.

Met het ‘oude’ klantvoordeel zou ik € 28,- betalen, met het nieuwe € 30,-. Ik heb geen kans gehad om het oude te activeren, en ik heb geen kans gehad om het nieuwe te weigeren.

T-Mobile had er zonder eigen nadeel voor kunnen zorgen dat de beide opties een maandje overlappen, of ervoor kunnen zorgen dat klanten later nog kunnen worden toegevoegd aan het ‘oude’ klantvoordeel, dan was dit probleem nooit ontstaan.

Het lijkt mij alleszins redelijk om op moment van contractakkoord te kunnen weten wat je elke maand kwijt bent en welke service je daarvoor terugkrijgt. Dat is nu niet het geval geweest. De oplossingen die hiervoor geboden zijn, zijn een verslechtering van de voorwaarden.

T-Mobile zal vast en zeker in haar recht staan aangezien er vast wel ergens een regeltje hierover in de voorwaarden staat, maar door het veroorzaken van het probleem en het bieden van waardeloze oplossingen zal ik in de toekomst nog wel een tweede keer nadenken om een contract met deze klaarblijkelijk onbetrouwbare partij aan te gaan.

 

Met vriendelijke groet,

 

Arthur

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @arthurselten 

 

Terecht punt, ik leg de opties hier graag uit! Door de aanpassing van ons Klantvoordeel aanbod is de speedupgrade komen te vervallen. Je kunt hierdoor niet meer de snelheid van 100 Mbps voor € 28,- kiezen. Maar ik heb goed nieuws! Je kunt namelijk wél één van deze opties kiezen:

-Je kunt je huidige snelheid (50 Mbps) behouden, maar dan voor € 25,-. Dit is € 3,- per maand goedkoper dan je huidige prijs. 

-Je kunt ervoor kiezen om één van de mobiele abonnementen te upgraden naar Unlimited. Dit is voor jou beschikbaar voor de prijs van € 25,-. Ik kan niet precies zien hoeveel je huidige mobiele abonnementen kost, maar € 25,- voor Unlimited is een scherpe prijs. Bijkomend voordeel is dat je dan ook 100 Mbps op je Thuis abonnement krijgt voor slechts € 25,-. Dat is ook weer € 3,- goedkoper dan je huidige prijs!

-Wil je per se 100 Mbps voor die € 28,-, dan ga ik mijn best voor je doen om een tussenoplossing te verzinnen. Stuur hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) en ik ga aan de slag!

 

Kortom, er zijn vele mogelijkheden met het nieuwe Klantvoordeel. Het is zeer goed mogelijk dat het zelfs gunstiger voor jou uitpakt. Laat je weten of er een goede optie tussenzit?

Reageer