Beantwoord

Kosten glasvezelaansluiting op later tijdstip

  • 7 February 2020
  • 11 reacties
  • 781 Bekeken

Vorige week kwam er een verkoper van T-mobile aan de deDeze week worden de kabels in de straat gelegd. De verkoper heeft daarbij gezegd dat als we niet nu/snel glasvezel aanvragen de aansluiting niet meer gratis zal zijn en de aansluitkosten 1500 Euro zullen zijn. Ik kan daar op de website van T-Mobile niets over vinden. Klopt het wat hij gezegd heeft, zo ja wat is dan de deadline voor de gratis aansluiting? We willen pas kiezen voor een nieuwe provider wanneer KPN over een paar maanden ook zijn netwerk heeft aangelegd. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 10 February 2020, 11:21

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7

Hallo @FrisoM 

ging het over het maken van de aansluiting of het afsluiten van een abonnement?

 

een aansluiting kost normaal geld net als bij gas water en licht. maar glasvezel is in het begin gratis meestal hoef je dan niet een abonnement af te sluiten.

Hoi @Hidden.nld,

Het gaat over het maken van de aansluiting, in de Haagse wijk Segboek. Deze week is wel al de kabel onder de stoep gelegd, als het goed is volg KPN later dit jaar. 

Reputatie 7

Hallo @FrisoM 

wat is het probleem met het nu laten aanleggen van de glasvezel aansluiting ?

@Hidden.nld Het aanbod van met name TV valt me tegen, T-mobile belooft beter dus misschien wil ik over een half jaar, of een jaar wel switchen. Overigens wordt hier dit jaar ook door KPN glasvezel gelegd en kunnen we via dat netwerk kiezen uit een groot aantal andere aanbieders. Ik wil me dus nu niet voor een jaar vastleggen aan T-mobile.

Reputatie 7

Hallo @FrisoM 

Het gaat om het maken van de aansluiting.

dit is nu gratis, dus altijd doen!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @FrisoM,

 

Welkom op de Community, leuk dat je de vraag hier stelt! Wat gaaf dat je overweegt om Glasvezel aan te laten sluiten. :smile:Wat @Hidden.nld aangeeft, het gaat in beginsel inderdaad puur om het maken van de aansluiting. Wat vind je op dit moment tegenvallen aan het aanbod voor TV? Misschien kunnen we je op weg helpen met een aantal opties. We zijn daarnaast ook in de testfase beland met ons nieuwe TV platform, dus waarschijnlijk kun je daarmee straks ook een hoop meer dan nu.

Ik zou er nu zeker voor kiezen om het te laten aanleggen, mocht je er later pas voor willen kiezen om bij ons een Glasvezelabonnement af te nemen, dan is de aansluiting in elk geval nagenoeg paraat! 

Hoi @Jason, goed verhaal maar niet wat de verkoper aan de deur zei. Mijn vraag was letterlijk: ik wil we de aansluiting maar nu nog geen abonnement, kan dat? En het antwoord was nee, nu een abonnement dan krijg je de aansluiting gratis, en anders kost het je 1500 Euro om later alsnog aangesloten te worden.

Heel fijn dat jullie TV platform beter gaat worden en tzt sta ik best open voor een abonnement bij T-mobile. 

 

Nog in aanvulling op mijn vorige bericht @Jason , ook op julli eigen FAQ staat dat een aansluiting alleen gratis is bij een abonnement: https://www.t-mobile.nl/thuis/glasvezeldenhaag#FAQ

Reputatie 7
Badge +16

Dat klopt, je krijgt een aansluitpunt gratis via onze aannemer Volker Wessels Telecom. Dit is inderdaad alleen bij een abonnement van T-Mobile Thuis. Ik dacht dat je refereerde aan het ‘neerleggen van de Glasvezelkabels tot aan ‘het tuinhek’. Mijn excuses!

VWT gaat trouwens pas een aansluitpunt (het zogeheten FTU) installeren zodra je bij ons een abonnement hebt aangevraagd en wanneer het qua schema voor hen uitkomt. Ze rollen het namelijk gefaseerd uit en niet specifiek per woning of per postcode. 

Ik snap niet dat hier verwarring over kan zijn. Maar goed, terug naar mijn oorspronkelijke vraag: klopt het dat als we niet nu/snel glasvezel aanvragen de aansluiting het niet meer gratis zal zijn en de aansluitkosten 1500 Euro zullen zijn.

De kabel ligt inmiddels onder de stoep. Wat kost het om dat laatste stukje door de voortuin aan en de FTU te leggen? Kan dat inderdaad 1500 Euro zijn? 

@Jason Je hebt het over ‘Glasvezelkabels tot aan de deur’, maar ik denk dat je bedoelt tot aan het tuinhek. 

Reputatie 7
Badge +16

Goede vragen! Ik ga heel eerlijk bekennen dat ik de prijs die hieraan verbonden zit niet weet. Wat ik wel ga uitzoeken nu. Zodra ik een antwoord heb, hoor je het van me en nogmaals: mijn oprechte excuses wat betreft de verwarring. 
De term “tot aan de deur” is in deze figuratief, maar wellicht te dubieus. Ik geef je wederom 100% gelijk. :wink: Het is aangepast in het bericht. 

Reageer