Beantwoord

kosten na verhuizing hoger dan ervoor + activatiekosten

  • 27 September 2018
  • 15 reacties
  • 1501 Bekeken

Reputatie 3
Ik ga binnenkort verhuizen en heb de verhuizing reeds doorgegeven aan T-Mobile.

Ik zie nu alleen op het kosten overzicht dat ik duurder uit ga zijn met hetzelfde abonnement als wat ik nu betaal. Beetje vreemd.

In mijn huidige abo krijg ik 2.50 korting p/m op mijn interactieve tv abo, na de verhuizing niet meer.
Ook heb ik vast 7,50 korting op Fox Sports via Mobielvoordeel, na verhuizing alleen de eerste maand.
En ik moet omdat ik ga verhuizen nu ineens 30 Euro activatiekosten betalen.

Dus al met al ben ik per direct 2,50 duurder uit en na een maand zelfs een tientje per maand duurder.
Én daar bovenop moet ik nu ineens activatiekosten betalen. wat ik niet hoefde te betalen toen ik klant werd.

Ik verwacht toch dat ik na een verhuizing exact hetzelfde heb als ervoor.

Hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door TAVL 27 September 2018, 12:13

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je gaat in feite een nieuw abonnement aan, omdat een abonnement adresgebonden is. Daarmee vervallen oude kortingen en voordelen. Als je ook een mobiele abonnement hebt, dan kom je in aanmerking voor T-Mobile klantvoordeel. Daarmee kun je in aanmerking komen voor korting op TV pakketten en een gratis snelheidsverhoging. De 2,50e vervalt bij klantvoordeel sowieso.

Bij de korting voor TV pakketten krijg je een bedrag van 7,50e, die je naar wens kunt inzetten. Daarmee zou je dus weer 'gratis' naar Fox Sports kunnen kijken. Je hebt echter ook de mogelijkheid om dit in te zetten voor andere pakketten. Dit was een wens van veel klanten, die niet van voetbal houden. Qua dit hoef je dus zeker niet achteruit te gaan.

Ook voor mobile veranderen bij het activeren van klantvoordeel de voordelen. Dit hangt af van je abonnement. Je krijgt in de meeste gevallen echter wel meer data. Korting op je abonnement hangt af van het type abonnement je hebt.

Je moet klantvoordeel echter wel zelf activeren. Dit kan naar mijn weten pas na ingaan van je abonnement. Dit kun je doen via de Mijn omgeving van T-Mobile. Hiervoor moet je jouw mobile abonnement koppelen aan jouw T-Mobile Thuis. Je hebt hiervoor dus beide omgevingen nodig. Voor meer informatie over klantvoordeel kun je hier terecht.

Over de activatiekosten; dit kan ik mij haast niet voorstellen. Lijkt mij niet juist.

Overigens kunnen kosten ook hoger zijn als je van DSL naar glasvezel gaat. Glasvezel heeft meer voordelen qua stabiliteit en snelheid, maar is wel duurder dan DSL.
Reputatie 3
Bedankt voor je heldere antwoord.

Ik behoud op mijn nieuwe adres exact hetzelfde adres.
Ik ga van glas naar glas, dus daar zit geen verschil in.

Ook als ik van klantvoordeel gebruik ga maken ga ik per saldo alsnog 2,50 p/m meer betalen.
ik weet dat ik een nieuw abonnement afsluit bij verhuizen, maar het moet niet zo zijn dat ik omdta T-Mobile de abonnementsvormen aanpast, ik er nu slechter van wordt.
Ik weet, het is "maar" 2,50, maar is toch 30 Euro op jaarbasis. Ik vind het toch een principe kwestie.

en de activatiekosten staat toch echt zo ope de bevestiging. zie bijlage.

Reputatie 7
Hi @n.schaart,

Leuk dat we met jou mee mogen verhuizen! Ga je groter wonen, of juist knusser?

Ik zie dat @TAVL je al van een goed antwoord heeft voorzien. Ik heb hier weinig op aan te vullen. Het klopt inderdaad dat je van Mobiel + Thuisvoordeel overgaat naar het nieuwe Klantvoordeel. Waar je bij Mobiel + Thuisvoordeel 2,50 korting kreeg op jouw Thuis-abonnement, krijg je nu andere leuke voordelen onder Klantvoordeel. Met het aangaan van een nieuw contract, dus ook bij verhuizing, ga je akkoord met de op dat moment geldende acties en prijzen.

Maak je geen zorgen om de actievatiekosten! Omdat jij verhuist, hoef je deze niet te betalen. Deze worden dus niet in rekening gebracht. Mocht je dit toch terugzien op jouw eerste factuur van jouw nieuwe huis, meld mij dit dan meteen, dan vergoed ik ze voor je.
Reputatie 3
Bedankt voor het antwoord.

Kinderen worden groter, dus moet het huis nu ook wat groter. :)
Fijn dat het stuk activatiekosten een fout op het overzicht is wat ik heb.

Ik had het wel fijn gevonden als mij dat duidelijker was gemaakt dat ik na verhuizing een nieuw contract met de dan geldende acties, prijzen en voorwaarden krijg.
Nieuw contract was gemeld, maar ik dacht dat het met de acties en prijzen van mijn oude contract was.

Maar nu een vraag over dat klantvoordeel. Ik heb de link gelezen en ik hoop dat ik het verkeerd heb gelezen, maar ik kom tot het volgende.

Mijn huidige T-Mobile mobiele abo:

Stel Samen en Stel bij, van maart 2017
120 min. bellen en 20GB data.

Mijn T-mobile Thuis abo:

Internet, bellen en TV

Als ik daarop Klantvoordeel bekijk, krijg ik alléén 2 GB data extra. (volgens het schema welke in de link staat) zie snapshot.

Hoe zit het dan met die 7,50 cadeau voor een extra zender? en de internetsnelheid verhoging?
Of krijg ik dat alleen als ik een T-Mobile Unlimited abonnement afsluit? Dat is dan weer een kleine €15 wat ik meer ga betalen. Want zo lees ik het, en daar ben ik eerlijk gezegd niet blij mee, als een al jarenlange trouwe T-Mobile klant

Of zit ik er echt heel erg naast nu?

Reputatie 7
Hoi n.schaart,

Begrijpelijk dat de situatie er dan om roept om een huisuitbreiding! 🙂

Het klopt inderdaad dat je met het huidige mobiele abonnement gecombineerd met jouw vaste aansluiting enkel de 2 GB aan data krijgt bij het mobiele abonnement. Klantvoordeel geldt vooral voor de nieuwe abonnementen, afgesloten na 29 januari 2018. Het is echter ook mogelijk om het prijsplan te wijzigen naar Go, zodat je ook mee kunt doen aan het volledige Klantvoordeelplan. Ook als je een andere variant van Go kiest, krijg je al extra voordelen én als je nog meer T-Mobile abonnementen combineert vanonder jouw dak, dan krijgen zij ook de extra voordelen!

Hopelijk geeft dit in ieder geval iets meer geruststelling en duidelijkheid? Als je er nog vragen over hebt, laat het gerust weten!
Reputatie 3
Hoi @David,

Jouw antwoord geeft me wel meer duidelijkheid, maar helaas geen geruststelling.
Ik voel me op deze manier als trouwe klant een beetje genaaid. Sorry, kan geen ander woord ervoor vinden.

Ik ben nu tevreden met mijn huidige mobiele abonnement en tarief die daarbij hoort.

Als ik gebruik wil maken van klantvoordeel, moet ik mijn huidige mobiele abo met tariefplan volledig om gaan gooien naar een veel duurdere variant, om bij T-Mobile Thuis een klein beetje voordeel te krijgen.

Welke keus ik ook maak, ik word er slechter van in plaats van beter of gelijkblijvend.

Ik vind dat eerlijk gezegd een belediging voor iedere klant die al jarenlang bij T-Mobile zit.

Wat gaan jullie als T-Mobile doen om mij als klant weer tevreden te maken en te houden?
Want op deze manier twijfel ik of ik wel T-Mobile klant wil blijven.
Reputatie 7
Hi N.schaart,

Dat is jammer om te lezen!

Je kunt natuurlijk het huidige abonnement en bijbehorende tarieven houden, maar op dat moment kunnen we dan geen Klantvoordeel voor je aanbieden (naast de 2 GB extra data). Met het huidige abonnement zou je inderdaad bij Go Unlimited komen, qua databundel. Bij de Go-abonnementen zit onbeperkt bellen standaard inbegrepen. Je betaalt dan voor één Go Unlimited inderdaad meer (maar wel mét onbeperkte databundel). Ik weet niet wat voor abonnementen de andere gezinsleden hebben, maar met 2 Go Unlimited abonnementen in combinatie met T-Mobile Thuis krijg je op de mobiele abonnementen €10,- extra korting per aansluiting én extra zenders en meer snelheid voor T-Mobile Thuis. Het kan dan ook zeer snel oplopen, zeker als er nog meer abonnementen worden toegevoegd!

De keus is in dit geval dan ook aan jou, om het bij de huidige aansluiting inclusief T-Mobile Samen te houden of te kiezen voor het nieuwe prijsplan inclusief Klantvoordeel. Wij hebben daarin geen alternatieve optie.

Als we je echter ergens anders nog bij kunnen helpen of als je nog vragen hebt, laat het ons weten!
Reputatie 3
Hi @David,

Ok, duidelijk antwoord.

Heb ik nog wel een vraag: als ik nu wel naar Go Unlimited ga, en ik activeer Klantvoordeel, wat wordt dan mijn totale klantvoordeel met de dan lopende abonnementen?

Mobiel: wordt dus Go Unlimited. 1 mobiel abonnement in huis.
Thuis: Internet, TV en Telefoon.

In afwachting van je antwoord.
Reputatie 7
Badge +9
Hi N.schaart,

Als je voor Go Unlimited gaat i.c.m. T-Mobile Thuis Vast Internet, bellen en TV dan krijg je €6,50 korting op je mobiele abonnement + Meer TV keuze: extra zenders t.w.v. € 7,50 + sneller internet voor dezelfde prijs. Dit kun je zelf ook checken op deze pagina.

Gaat het zo lukken? Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten! 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Bedankt voor het antwoord.

Kinderen worden groter, dus moet het huis nu ook wat groter. :)
Fijn dat het stuk activatiekosten een fout op het overzicht is wat ik heb.

Ik had het wel fijn gevonden als mij dat duidelijker was gemaakt dat ik na verhuizing een nieuw contract met de dan geldende acties, prijzen en voorwaarden krijg.
Nieuw contract was gemeld, maar ik dacht dat het met de acties en prijzen van mijn oude contract was.

Maar nu een vraag over dat klantvoordeel. Ik heb de link gelezen en ik hoop dat ik het verkeerd heb gelezen, maar ik kom tot het volgende.

Mijn huidige T-Mobile mobiele abo:

Stel Samen en Stel bij, van maart 2017
120 min. bellen en 20GB data.

Mijn T-mobile Thuis abo:

Internet, bellen en TV

Als ik daarop Klantvoordeel bekijk, krijg ik alléén 2 GB data extra. (volgens het schema welke in de link staat) zie snapshot.

Hoe zit het dan met die 7,50 cadeau voor een extra zender? en de internetsnelheid verhoging?
Of krijg ik dat alleen als ik een T-Mobile Unlimited abonnement afsluit? Dat is dan weer een kleine €15 wat ik meer ga betalen. Want zo lees ik het, en daar ben ik eerlijk gezegd niet blij mee, als een al jarenlange trouwe T-Mobile klant

Of zit ik er echt heel erg naast nu?



Volgens mij gaat hier iets fout in het antwoord. De vraag gaat om het complete klantvoordeel, dus Thuis en Mobiel.

Het Mobiele deel heet David goed uitgelegd. Je krijgt niet de geldelijke korting, maar wel de extra data.

Voor het Thuis gedeelte maakt dit niets uit. Je krijgt in dat geval wel 7,50 korting voor een zenderpakket en een snelheidsverhoging. Daarbij maakt het type abonnement minder uit.
Reputatie 3
Hi @Hajar,

Bedankt voor je antwoord.
Ik weet nu genoeg. Alles is duidelijk zo.
Zodra de verhuizing achter de rug, denk ik toch maar even omzetten naar Unlimited. 😉
Reputatie 7
Badge +9
Fijn om te horen! Veel succes met verhuizen! 😊
Reputatie 3
Hi @n.schaart,

Leuk dat we met jou mee mogen verhuizen! Ga je groter wonen, of juist knusser?

Maak je geen zorgen om de actievatiekosten! Omdat jij verhuist, hoef je deze niet te betalen. Deze worden dus niet in rekening gebracht. Mocht je dit toch terugzien op jouw eerste factuur van jouw nieuwe huis, meld mij dit dan meteen, dan vergoed ik ze voor je.


Hi @Sterre

Ik krijg nu mijn eerste factuur, en tot mijn verbazing worden er tóch activatiekosten á €30 gefactureerd.
Do your magic. 😉
Reputatie 7
Hoi n.schaart,

Je hebt helemaal gelijk, deze activatiekosten hoor je terug te krijgen. Ik heb een vergoeding voor je aangemaakt. Op de volgende rekening krijg je het bedrag van ons terug.
Reputatie 3
hoi @Sterre,

Bedankt

Reageer