Beantwoord

Krijgt iedereen nu wel of niet altijd een aansluiting in de T-Mobile wijken in Eindhoven?

  • 13 October 2020
  • 6 reacties
  • 239 Bekeken

Volker Wessels is in onze wijk begonnen met het trekken van glasvezel kabels.

Ik heb gisteren gebeld met de klantenservice van T-Mobile en gevraagd of ieder huis sowieso een kabel naar binnen krijgt of niet. Het antwoord was van wel, dus ook als je nog geen T-Mobile abonnement hebt aangevraagd.

Vandaag sprak ik een van de werklieden aan die in een andere straat bezig was en uit de ongeveer 5 woorden Nederlands die hij begreep en/of sprak begreep ik dat alleen mensen met een abonnement een kabel binnen zouden krijgen.

Nu weet ik het niet meer. Weet iemand hier wat je moet doen om de kabel binnen te krijgen zonder eerst een jaarcontract met T-Mobile af te sluiten? Ik wil namelijk helemaal geen T-Mobile maar ik wil Freedom Internet dat binnenkort op deze glasvezelkabel beschikbaar komt, en ik wil dat vanaf dag één dat het beschikbaar komt en niet wachten tot een jaarcontract bij T-Mobile voorbij is.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik straks de kabel kan binnen krijgen in afwachting van het later beschikbaar komen van Freedom Internet…
Dank voor mogelijke tips!

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 October 2020, 21:22

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Paul De Bra 

Het zal volgens mij net als alle andere aannemers zo zijn dat ze bij je langskomen en je kan aangeven of je een aansluitpunt wilt of niet. Een abonnement bij T-Mobile hebben is niet nodig.

Dat je alvast een aansluitpunt laat maken maar er nog geen gebruik van wil maken zou geen probleem moeten zijn.

 

Voorbereiden - Er komt persoonlijk iemand langs van onze partner, VolkerWessels Telecom, om de situatie in jouw woning te bekijken. Onder andere om te bepalen wat de beste plek is voor de glasvezel aansluiting. Let op: als je in een VvE zit of de woning huurt, dan moet je even toestemming vragen

Interessant, want hier heeft niemand een vraag gekregen om thuis te zijn wanneer iemand langs komt, en ook niet een vraag of je wel of niet een aansluiting wil. Er was alleen een briefje met aankondiging van de werken en het verzoek om de auto elders te parkeren (omdat je tijdelijk je oprit niet af kan). Dus hoe dat dan gaat werken bij alle mensen die overdag niet thuis zijn?

Reputatie 7
Badge +15

Ze komen meestal onaangekondigd langs.

Bij andere aannemers is het zo dat ze een briefje doen in de brievenbus om een afspraak te maken als je niet thuis bent wanneer ze langs komen.

Eerst gaat de straat open om de kabels te trekken en op te bossen bij de opritten/tuinpaden/voordeuren daarna komt het echte werk pas, de aansluitingen naar de woningen, zouden ze dat gelijk doen duurt het veel langer en ligt de straat weken open.

Dus de werkelijke aansluiting kan nog weken duren voordat die ploeg jou straatje aan doet.

Eerst gaat de straat open om de kabels te trekken en op te bossen bij de opritten/tuinpaden/voordeuren daarna komt het echte werk pas, de aansluitingen naar de woningen, zouden ze dat gelijk doen duurt het veel langer en ligt de straat weken open.

Dus de werkelijke aansluiting kan nog weken duren voordat die ploeg jou straatje aan doet.

Dank. Klinkt logisch. Ze zijn nog steeds niet bij ons aangekomen. Dat kabels trekken duurt al flink lang lijkt mij (ik denk dat ze zo’n 100m per dag doen of zoiets, wel aan 2 kanten van de straat dan). Dus inderdaad, ineens ook de kabels naar binnen trekken zou nog veeeeel langer duren.

Eerst gaat de straat open om de kabels te trekken en op te bossen bij de opritten/tuinpaden/voordeuren daarna komt het echte werk pas, de aansluitingen naar de woningen, zouden ze dat gelijk doen duurt het veel langer en ligt de straat weken open.

Dus de werkelijke aansluiting kan nog weken duren voordat die ploeg jou straatje aan doet.

Deze eerste stap is nu gezet. Bij elk huis steekt een kort stukje kabel uit zodat de volgende ploeg weet waar het zit. (Nu maar hopen dat dit niet wordt gevandaliseerd voordat de volgende stap komt.)

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de volgende stap, maar ik heb geen haast want ik wil geen T-Mobil maar wel Freedom Internet en dat komt pas vanaf januari beschikbaar op dit glasvezelnetwerk.

Reageer