Beantwoord

Late oplevering T-mobile thuis glasvezel

  • 12 August 2018
  • 8 reacties
  • 1171 Bekeken

Goeiedag allen,

Per 1 Augustus zou ik worden aangesloten op het glasvezel netwerk bij T-mobile met een alles in 1 glasvezel pakket. Na een afspraak ingepland te hebben met Guidion was het wachten.

Tot mijn verbazing kreeg ik 26 uur van te voren een mail van Guidion, zonder enige toelichting, dat de monteur en het aansluitmoment was geannuleerd.

Gelijk gebeld met de klantenservice van Guidion, zij wisten zelf niet waarom ik was geannuleerd (gaat lekker daar) en verwezen me door naar jullie. Gebeld met jullie en de klantenservice vertelde mij dat "de klink van de wijkkast van het glasvezel netwerk" kapot was. Verzekerde mij dat ik dezelfde of volgende dag terug gebeld zou worden door Guidion voor een nieuwe afspraak.

Volgende dag in de middag zelf maar weer gebeld. Guidion wist niets meer te zeggen dan dat mn aanmelding nog op hold stond en een nieuwe afspraak vanuit tele 2 moest komen. Beetje tegensprekend hier dus. Weer bellen naar jullie. Ondertussen begon ik me al enigszins *&^ te voelen. Legde ook uit aan de klantenservice van jullie dat ik niet snapte waarom het een probleem moest zijn voor mij als de klink van het wijkkastje kapot is. De monteur hoeft toch enkel in mijn huis een modem aan te sluiten want mn glasvezel verbinding komt al binnen. Tjah daar wist de klantenservice het zijne ook niet van. Gebeld met de technische ondersteuning van T-mobile welke me alleen als raad kon geven om dan reggefiber te proberen om te vragen wat er preciea aan de hand was want zij zagen niet meer informatie in "de ticket".

Reggefiber wist me te vertellen dat er een storing zat vanaf de verdeelkast naar mijn huis en dat die gereset moest worden in de wijkkast. Aha vandaar het klink verhaal. Ze zouden er gelijk werk van maken.

Weer gebeld naar T-mobile en gevraagd of ik bij het gereed zijn van de wijkkast gelijk gemaild kon worden zodat er een nieuwe afspraak ingepland kon worden. Omdat ik namelijk 3 augustus naar zee ging en daar voor 14 dagen blijf. En toch wel graag wanneer ik thuis ben gebruik wil kunnen maken van internet.

Ondertussen zijn we van donderdag 2 augustus aanbeland op zaterdag 11 augustus en nog steeds vanuit tele2 geen woord. Ik vind dit zachtjes uitgedrukt schandalig hoe de informatie voorziening vanuit jullie naar mij als klant verloopt (Nihil), verder heb ik geen excuses gehoord behalve de zin "ja sorry meneer voor ons is dit ook overmacht", en wordt er naar mijn idee niet gezocht naar oplossingen bij het bellen van de klantenservice.

In afwachting van jullie antwoord.
icon

Beste antwoord door Brian 15 August 2018, 15:37

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Hi @JaccovandeBerg,

Jeetje zeg, wat een verhaal! Allereerst natuurlijk mijn excuses voor de miscommunicatie. Ik durf niet te zeggen waar dit fout is gegaan, maar ik weet wel zeker dat dit natuurlijk absoluut nooit de bedoeling is geweest! Kun je mij even laten weten of alles gelukt is, en ook jij aan het genieten bent van internet van T-Mobile Thuis? Ik ben benieuwd! Daarnaast ga ik er natuurlijk vanuit dat we vanaf nu nergens meer tegenaan zullen lopen, en ook jij blij kunt zijn dat je klant bent geworden van T-Mobile Thuis. Ik ben in ieder geval wél blij met jou als klant! ❤️
Reputatie 3
Trouwens @Soundwork008 , het was toch wél een kapotte klink van een wijkkast waardoor de lijn niet vrijgegeven kon worden. Aldus de klantenservice van tmobile (info van Reggefiber)

Merkwaardig, dat ze PoP's hebben waar een klink aan de deur zit.....
Trouwens @Soundwork008 , het was toch wél een kapotte klink van een wijkkast waardoor de lijn niet vrijgegeven kon worden. Aldus de klantenservice van tmobile (info van Reggefiber)
Statusupdate @Brian @Soundwork008 ,
Maandag weer gebeld met de klantenservice van T-Mobile. Deze keer had ik gelukkig een behulpzame collega van @Brian aan de lijn. Ze kon ook zien dat reggefiber op 6 augustus de lijn had vrijgegeven en dat ik aangegeven had via mail op de hoogte gehouden te worden. Dit was niet gebeurd en dat betreurde ze ook. Gelijk daarna met Guidion gebeld voor het maken van een afspraak.
Bij Guidion werken ze volgens mij via een vast protocol de dame in kwestie kon geen nieuwe afspraak gelijk voor me inplannen en deelde me mede dat ik met 2 dagen gebeld zou worden. Uitgelegd dat ik werkzaam op zee en dat r mobiel netwerk mogelijk is. Ze kon niks voor me betekenen, gevraagd of ik een leidinggevende mocht spreken en ineens was een afspraak mogelijk voor maandag 20 augustus, gevraagd om een bevestiging via mail, die zou ik krijgen. De volgende dag had ik 2 herinneringsmails van Guidion in mijn inbox, over het maken van een afspraak. Weer gebeld en tot mijn verbazing was de afspraak niet ingepland en was de datum ook niet meer beschikbaar.. ik ga vanaf nu mijn gesprekken opnemen wanneer ik bel met dit soort instanties maar afijn. Maar een afspraak gemaakt voor komende vrijdag, 17 augustus terwijl ik niet met zekerheid kan zeggen hoe laat ik terug van zee ben. Gelukkig wil een goede vriend van me invallen voor me. Afijn benallang blij dat ik nu aangesloten wordt, hopelijk gaat dat gewoon zoals het hóórt. Bedankt @Brian , we houden contact. Ik neem Tmobile echt niet overal verantwoordelijk voor, jullie hebben ook te maken met onderaannemers, maar vooral met Guidion hoop ik na dit alles nooit meer te maken te hebben.
Reputatie 7
Hi Jacco, ik heb meteen met je meegekeken en ik kan niets anders zeggen dan dat dit inderdaad niet de schoonheidsprijs verdient! Uiteindelijk ben je op 6 augustus aangesloten door Reggefiber maar blijkbaar is dit niet bij ons terecht gekomen waardoor er geen monteur van ons in is gepland. Ik zie dat mijn collega eergisteren alsnog de opdracht uit heeft gezet. Stuur mij nog even een bericht zodra je aangesloten bent, dan vergoed ik graag de kosten in de tussenliggende voor je en excuses voor de gang van zaken, dit had beter gemoeten!
...
Dus ik denk dat hier een spraakverwarring is opgetreden. "Klink" moet zijn "link" oftewel de glasvezels die van PoP naar de woning gaan.

Wat ik ook niet snap is dat er een "reset" gedaan moet worden. In het PoP wordt je lijn gepatched op een fiber switch van KPN WBA of bij ODF van T-Mobile zelf. Als de aansluiting op het patchpaneel naar de woning een breuk of vervuiling heeft, moet de vezel opnieuw gelegd en gelast worden naar de woning.


Klinkt aannemelijker allemaal dan een klink. Maar dan nog mocht de aansluiting op het patchpaneel een breuk of vervuiling hebben dan neem ik toch aan dat se dit hadden gemeld toen ik reggefiber belde. Ook 9mdat er dan een afspraak ingepland moet worden want die kabel komt natuurlijk ook het huis binnen.

Nja eerst maar afwachten op wat tmobile morgen zegt en anders weer een belletje naar reggefiber doen over de stand van zaken.
Reputatie 3
Ik vind het wel een raar argument die T-Mobile doorkrijgt van Reggefiber. Alle glasvezel PoP's (wat een wijkcentrale is van glasvezel netwerken) hebben een deur waar geen klink aan zit. Deze deuren zien er qua slot hetzelfde uit als een voordeur van een woning, een onbeweegbare hendel met een cilinderslot. De deuren worden door de onderaannemers van Reggefiber geopend met een sleutel. Daar komt geen deurklink aan te pas.

Dus ik denk dat hier een spraakverwarring is opgetreden. "Klink" moet zijn "link" oftewel de glasvezels die van PoP naar de woning gaan.

Wat ik ook niet snap is dat er een "reset" gedaan moet worden. In het PoP wordt je lijn gepatched op een fiber switch van KPN WBA of bij ODF van T-Mobile zelf. Als de aansluiting op het patchpaneel naar de woning een breuk of vervuiling heeft, moet de vezel opnieuw gelegd en gelast worden naar de woning.
Reputatie 7
Hallo @JaccovandeBerg,

Welkom bij de T-Mobile Community!

Bij een glasvezel installatie worden altijd 2 monteurs aangestuurd. eentje om jou glasvezel aan te sluiten in de centrale aan het netwerk van T-Mobile en een om de installatie bij jou thuis te doen. Het lijkt er op dat de monteur die jou moest aansluiten in de centrale tegen een probleem is aangelopen waardoor de lijn niet is opgeleverd. hierdoor word de afspraak met de monteur bij jou thuis automatisch afgezegd. en opnieuw ingepland zodra dit klaar is. Reggefiber laat vaak niet weten wanneer het wel is opgelost. Dit probleem had je dus bij elke provider gehad.

Er word ondertussen gewoon doorgewerkt aan je aansluiting hier kan de klanten service niet zoveel aan veranderen.
Welke oplossing had je graag gezien ?

Reageer