Beantwoord

Leverdatum verstreken, wanneer installatie

  • 26 August 2020
  • 14 reacties
  • 527 Bekeken

Beste,

Bellen naar jullie is vermoeiend (aantal dagen op div. tijdstippen na 10 min. wachtstand opgegeven). Chatten met jullie Lotte blijkt een Robot met standaardantwoorden en “zij” stuurt alleen SMS’jes dat ik op Tmobile de status kan bekijken.

De vraag is: 8/8/20 besteld, 24/8/20 leverdatum. Wanneer installatie; nog geen brief gezien, nog géén installatiepakket etc.? Uiteraard kan ik steeds op de site kijken maar daar staat alleen installatiedatum vind je binnenkort hier en je aanvraag is in behandeling. Ik wil graag concreter weten hoe/wat.

p.s. ik heb haast want na opzeggen KPN kon ik eerst wekenlang nergens opnieuw internet/TV bestellen en inmiddels zit ik (niet alleen schuld Tmobile) door o.a. de verplichte wachttijd na bestellen bij Tmobile nu sinds 1/7/20 zonder internet en ik ben zéér afhankelijk van thuiswerken, inmiddels al zo goed als door mijn mobiele databundel ook heen. Dus please help!

 

Bedankt

R Fabe

icon

Beste antwoord door Brian 17 September 2020, 16:00

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hi @Fabe61, ik heb het meteen voor je uitgezocht en er lijkt een probleem met de aanvraag te zijn voor dit specifieke adres. We hebben gisteren van de netbeheerder bericht ontvangen dat het niet mogelijk is om op de toevoeging van het huisnummer aan te sluiten. Voor het hoofdadres zonder toevoeging zie ik wel een aansluiting beschikbaar. De exacte informatie is nog niet bekend (vandaar dat je ook nog geen bericht hebt ontvangen) maar ik verwacht dat we vandaag of morgen meer horen.

Alvast daarop vooruitlopend, is er op jouw adres een eigen aansluiting aanwezig? De aansluiting die binnen komt vanaf de straat heet een zogeheten ISRA-punt. Deze zit vaak in de meterkast (of bij oudere woningen in de kelder) en ziet er zo uit.Bij panden die bijvoorbeeld gesplitst zijn wil het wel eens voor komen dat er maar één ISRA-punt is en dat er vanuit daar bijvoorbeeld aansluitingen doorgetrokken zijn via een wandcontactdoos. In dat geval kan er geen aanvraag gedaan worden op het gesplitste adres. Op dit moment is het nog even definitief bericht van de netbeheerder afwachten en daarna nemen we direct contact met je op!

Beste,

Bedankt voor het uitzoeken.

Apart...: Op mijn huisnummer xxB heb ik het aangevraagd, xxB was eerst niet mogelijk toen kwam op jullie bestelsite de suggestie op welke subnummers (letter toevoegingen) het wel mogelijk zou zijn en werd het xx-B i.p.v. xxB ofzo iets.... Dat dus ook gekozen nu na enkele weken pas het bericht dat het toch niet mogelijk is? Op dit specifieke adres en huisnummer toevoeging hadden wij gewoon internet t/m 1 juli van KPN (en wij wilden overstappen naar een andere provider, nu dus jullie) en daarna lukt het aanvragen blijkbaar niet meer, waarom niet?

Op enkel het huisnummer zonder enkele toevoeging hebben wij (de buurman, mijn schoonvader) reeds een ander internet abo van Telfort. Dus als wij het daar op aan zouden vragen wordt dat abonnement wellicht afgesloten. Dat is iets wat absoluut niet mag gebeuren!!

Kortom: tm 1 juli was er 100% zeker een adsl verbinding (internet/TV) via KPN. ISRA punt van het gehele pand kan ik gewoon bij overigens. En inderdaad vanuit dat ISRA is er doorgetrokken naar onze woning met (xxB).

Wat moet ik nu doen? Opnieuw vanaf het begin beginnen en in een wachtrij komen na een bestelling is het laatste wat wij willen. Bij een bestelling zou direct (of binnen een paar werkdagen) helder moeten zijn of het een succesvolle aansluiting gaat worden?

Evt. kan ik de factuur van KPN mailen waarop het laatste thuisabo op ons huisnummer + toevoeging (xxB) te zien is als “bewijs”? En/of een foto van het ISRA punt? Maar liever niet dat iedereen dat hier ziet.

Gr

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Fabe61, bedankt voor je terugkoppeling, daar kunnen we verder mee stoeien!

Wanneer je op het huidige adres, huisnummer met toevoeging, eerder wel DSL via KPN hebt afgenomen tot en met 1 juli, betekent dit dat het in ieder geval dan niet daar aan kan liggen. Omdat KPN ook netwerkbeheerder is van alle DSL-verbindingen in Nederland, beoordelen zij of een ISRA-punt toereikend is voor de aansluiting. Als het goed is, kun je bij KPN jouw zogeheten service ID opvragen. Dat is een reeks getallen die de netbeheerder nodig heeft om twee gescheiden aansluitingen te herkennen en uit elkaar te houden. Het kan weleens voorkomen dat een aansluiting gespleten wordt zoals Brian aangaf, maar dat daar initieel nog geen issue mee was. Stel dat een woning in de tussentijd (voordat je jouw vorige abonnement beëindigde) gesplitst is of iets van gelijke strekking, dan verandert het Service ID van de andere woning.

Zou je één van ons het Service ID kunnen toesturen in een privéberichtje? Dan kan ik morgen aan de slag voor je. Op zondag is de beheerder niet bereikbaar, sorry voor het ongemak!

De serviceID heb ik in een forum bij KPN opgevraagd. Wil (nog) niet erg vlotten. Lees ook aldaar in oude topics dat dit in principe iets is tussen providers onderling. Dus dat nieuwe providers dit zelf zouden moeten kunnen achterhalen (technische afdeling T-Mobile > KPN)?

Zo ga nu de 3e maand zonder internet in, niet handig als ZZP die op thuis werken is aangewezen. Pik nu Wifi signaal van anderen op die het soms wel en soms (op kritieke momenten) niet doet. Ondertussen ook door mijn mobiele bundel heen. Maar goed nu naar een oplossing.

Via het KPN forum kom ik niet veel verder dan:

Je nieuwe provider hoort dit voor jou te regelen. Na 2 maanden is het ook maar de vraag of de provider KPN deze gegevens nog heeft.

 Kan lang naar het hoe/wat/waarom gaan zoeken maar het lijkt erop dat het wel degelijk aanwezige ISRA punt of draadje dat het tot 1 juli deed en er echt nog ligt niet meer gekoppeld is aan mijn huisnummer. Dus zou ik een ‘nieuw’ (op hetzelfde draadje...) ISRA punt nodig hebben en als ik Google:

Je kunt je aanvraag voor een nieuw IS/RA-punt op verschillende manieren aanvliegen:

  1. Zelf kopen: via mijnaansluiting.nl kun je een nieuw IS/RA-punt kopen. Maar dan zijn de gemaakte kosten normaal gesproken voor jou.
  2. Sluit een abonnement af bij KPN (of een andere DSL-provider): dan regelt een monteur de aansluiting.

Kan ik voor optie 2 gaan en kan T-Mobile (evt. KPN inschakelen?) een monteur regelen? Volgens mij is het meer een administratief iets maar goed… Zal wel iets te maken hebben dat A t/m E op ons huisnummer wel bestaat bij de gemeente, en ook voldoende aansluitingen het pand binnenkomen, maar niet bekend is bij KPN/internet providers?

Ofwel, waar ik mijn post mee begon. Wat nu? Optie 1 een nieuw ISRA punt kopen lijkt mij echt niet aan de orde, nogmaals de boel ligt er en komt het pand binnen en heeft tot 1 juli gewerkt.

Gr. R Fabe

 

Tja nu ben je 3 maanden bezig over iets wat niet wil lukken bij T-Mobile, dan moet je wel heel erg gehecht zijn aan dat magenta dat je daar mee blijft doorgaan, had allang een ander geprobeerd aan te laten sluiten.

Dat je ZZP’er bent en nu thuis moet werken is dan jammer, maar je had allang zelf een andere oplossing kunnen vinden, dan maar iets duurder, kun je als eigen ondernemer ook nog een aftrekken in je belasting aangifte.

Tja nu ben je 3 maanden bezig over iets wat niet wil lukken bij T-Mobile, dan moet je wel heel erg gehecht zijn aan dat magenta dat je daar mee blijft doorgaan, had allang een ander geprobeerd aan te laten sluiten.

Dat je ZZP’er bent en nu thuis moet werken is dan jammer, maar je had allang zelf een andere oplossing kunnen vinden, dan maar iets duurder, kun je als eigen ondernemer ook nog een aftrekken in je belasting aangifte.

Bedankt voor het meedenken maar het zit iets anders: niet 3 maanden bezig maar 2 maanden zonder internet en nu gaat 3e maand in. En bij T-Mobile op 8 augustus besteld, oplevering leek goed te gaan en zou 24 augustus zijn. Daarvoor nog een andere provider geprobeerd maar die had de aanvraag geannuleerd en die gaven niet aan waar dat aan lag en hadden ook geen forum etc. Nu ben ik dus wat wijzer geworden en lijkt het aan het ISRA punt te liggen.

Anyway ik hoop dat iemand van T-Mobile hier mee leest en een antwoord kan geven waar ik iets mee kan.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Fabe61, bedankt voor je terugkoppelingen, hier kan ik wat mee! Ik heb dit meteen doorgestuurd naar onze technische dienst om te onderzoeken wat mogelijk is. 

Wij hebben normaal gesproken de mogelijkheid om een tweetal monteurs aan te sturen wanneer de verbinding officieel actief zou moeten zijn. De eerste is een installatiemonteur die controleert of er überhaupt een ISRA aanwezig is, de tweede is van de netbeheerder zelf en gaat na of dit ISRA toereikend is en ‘test en labelt’ deze zodat kan worden nagegaan of hierop aangesloten kan worden.

Omdat jouw aansluiting weliswaar voorbij de initiële startdatum is, maar nog niet officieel als actief te boek staat, heb ik bij onze techneuten een verzoek gedaan om toch iemand aan te sturen. Ik hoop oprecht dat dit lukt en zodra er een reactie op is, ontvang jij direct antwoord. 

Momenteel is de verwerkingstijd van onze Operationele afdeling maximaal zes werkdagen, dus het kan zijn dat hier een week overheen gaat. Ik zal waar mogelijk trachten dit met spoed op te laten pakken. Sorry voor het ongemak en bedankt voor jouw begrip! 😎👍

Beste Jason,

Niets meer vernomen. Die max 6 (werk)dagen liggen ook achter ons. Of er nu een eerste installatiemonteur of netbeheerder in actie komt, men is welkom om hier het draadje te identificeren of doormeten waar het signaal t/m 1 juli nog prima op functioneerde en werkte op mijn huisnummer.

Ik wacht weer geduldig af.

R Fabe

Reputatie 7

Hi @Fabe61, excuses voor de late reactie, ik heb inmiddels meer duidelijkheid! Er lijkt verwarring te zijn over op welk adres de aansluiting geregistreerd staat. Onze technische dienst geeft aan dat de aansluiting geregistreerd staat onder het huisnummer zonder toevoeging. We kunnen dit zelf niet aanpassen maar we kunnen dit wel voor je in gang zetten.

Hiervoor moet ik de aanmelding opnieuw doen op het huisnummer zonder toevoeging, daarna gaan we de netbeheerder inschakelen die een monteur sturen om de aansluitingen (er staan er 5 op het huisnummer geregistreerd) na te lopen en de adressering aan te passen. Laat nog even weten of je hiermee akkoord gaat dan dien ik de aanmelding meteen opnieuw voor je in!

Ja dat is akkoord, zo lang mijn buren (familie) op het huisnummer zonder toevoeging hier géén last van vinden en hun abonnement bij een andere provider niet wordt weggedrukt?

Reputatie 7

Hi @Fabe61, In dit geval niet. Ik heb het zojuist meteen opgepakt met een collega en een nieuwe aanvraag ingediend op huisnummer zonder toevoeging. We gaan de opdracht nu direct naar de netbeheerder doorzetten, ze komen dan eerst langs en daarna zetten wij de aanmelding op de juiste aansluiting zodat je buren hier geen last van hebben. De opdracht gaat er vandaag uit, KPN Netbeheer neemt dan binnen een aantal werkdagen contact met je op om een afspraak in te plannen. Laat zeker nog even weten of het gelukt is!  

Beste Brian,

Sinds 1 oktober werkt het internet, na bezoek van de netbeheerder (KPN) en het linken van het juiste ‘draadje’ aan mijn huisnummer.

Hartelijk dank voor de moeite

 

Reputatie 7

Hi @Fabe61, goed om te horen dat het is gelukt! :grinning: Hopelijk is alles naar wens? Als ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!

Reageer