Beantwoord

Levering installatiepakket

  • 28 August 2020
  • 2 reacties
  • 217 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Geachte lezer,

Een paar weken geleden heb ik bij T-Mobile een (thuis)abonnement afgesloten. Niet lang daarna ontving ik een e-mail waarin staat dat de aansluitdatum 31-08-2020 is en het bijbehorende installatiepakket "4 tot 7 dagen voor de aansluitdatum" bezorgd wordt bij mij thuis (de termijn van "4 tot 7 dagen voor de aansluitdatum" staat eveneens op de pagina "overzicht" in My T-Mobile). Inmiddels is het 28 augustus 2020, drie dagen voor de aansluitdatum (31 augustus 2020). Tot op heden heb ik niks ontvangen: geen installatiepakket, geen verzendbevestiging, geen nadere informatie in welke vorm dan ook -- en belofte maakt schuld.


Verder is mijn (internet)abonnement bij Tele2 opgezegd, ondanks het feit dat ik bewust geen gebruik heb gemaakt van enige overstapservice (of iets dergelijks) van T-Mobile. Ik heb dus niks aangevinkt over het opzeggen van het abonnement bij Tele2 en uiteraard heb ik verder uit eigen beweging niks ondernomen. Vermoedelijk is dit tóch op één of andere manier gebeurd omdat Tele2 en T-Mobile gefuseerd zijn. Van mijn kant had ik besloten om het Tele2 abonnement niet op te zeggen omdat ik de kans dat ik op enig moment zonder internet zou komen te zitten, zo klein mogelijk wou houden. Ik kan de "opzegging" niet herroepen, omdat ik (a). van mijn kant nooit iets opgezegd heb en (b). het abonnement bij Tele2 staat niet op mijn naam, maar op de naam van een recent overleden familielid. 

Ik heb (nog) geen mobiel abonnement bij T-Mobile, dus een voucher voor een hotspot via m'n mobiel is geen mogelijkheid. Graag verneem ik hoe jullie dit gaan oplossen, want het niet kunnen beschikken over een vaste internetverbinding in deze tijd is simpelweg geen optie i.v.m. thuiswerken en alle andere vereisten van de moderne wereld. Ik kan zelf een paar oplossingen bedenken: zorg ervoor dat een DHL-koerier (of iets dergelijks) het installatiepakket bezorgt, geef mij (tijdig) 4G voor thuis (zonder extra kosten) in bruikleen, of neem contact op met Tele2 (jullie zijn immers gefuseerd, dus de lijntjes zouden kort moeten zijn) om ervoor te zorgen dat ik niet zonder internet kom te zitten. Ik vind het natuurlijk ook prima als het installatiepakket voor of op de aansluitdatum bezorgd wordt, maar gezien de huidige datum en het weekend dat tussen deze datum en de aansluitdatum zit, lijkt mij dat onwaarschijnlijk als de bezorging via PostNL verloopt. Kortom: onderneem dus concrete actie, met slappe excuses en vage beloftes kan ik niks. Dit is ook de reden waarom ik niet wens telefonisch te woord te worden gestaan.

Verder wijs ik graag op het volgende. Als er geen actie wordt ondernomen, dan komt T-Mobile zijn verplichtingen jegens mij niet na. Dit levert een toerekenbare tekortkoming ("wanprestatie") op met gevolgschade naast reguliere schade. Verder is het leuk dat jullie in de algemene voorwaarden het volgende stellen: "T-Mobile is niet aansprakelijk voor immateriële schade of gevolgschade zoals gederfde winst of misgelopen opdrachten"


Een dergelijk beding is jegens consumenten onredelijk bezwarend en zal dus vernietigd worden. Ik ben juridisch geschoold op WO-niveau, dus ik laat mij niet piepelen.

Klantnummer: GAN65332 
(het maakt mij verder niet uit dat deze informatie voor derden zichtbaar is -- je mag direct op dit bericht antwoorden, je kunt me een privébericht sturen, of je kunt een bericht sturen naar het e-mailadres (niet t-mobile thuis) dat gekoppeld is aan dit klantnummer)

 

EDIT:

Ik heb zojuist gelezen dat het met een prepaid simkaart van T-Mobile ook mogelijk is om een vouchercode voor onbeperkt 4G te krijgen (dus niet alleen via een mobiel abonnement). Dit vind ik een prima overbrugging. Kan dit toegezegd worden (indien het pakket later dan 31 augustus wordt bezorgd)?

Op de rest van dit bericht hoef je dan niet in te gaan, maar ik ben wel benieuwd naar de status van de levering. Sorry voor mijn juridische "spierballentaal" hierboven, maar de gedachte om zonder internet te zitten is vrij stressvol. 

icon

Beste antwoord door mcn1998 28 August 2020, 13:21

Bekijk origineel

2 reacties

Vandaag heb ik de track-and-tracecode ontvangen, dus het probleem is opgelost.

Reputatie 7

Goed om te horen @mcn1998, excuses voor de vertraging! 

Reageer