Beantwoord

Leveringsperikelen T-Mobile Thuis

  • 7 November 2019
  • 1 reactie
  • 435 Bekeken

Hey Community van T-Mobile! 

 

Na 23 jaar was het eindelijk eens tijd om mijn ouderlijk huis te verlaten, en een weloverwogen keuze voor een internetprovider te maken. Na lang twijfelen heb ik toch voor T-Mobile gekozen, deels vanwege de prijs, deels vanwege het feit dat zij glasvezel op mijn adres kunnen leveren. Op dinsdag zou de monteur van Guidion komen, maar die kon tot mijn grote geluk maandag al, omdat hij bij meerdere adressen in hetzelfde gebouw moest zijn. Helemaal mooi, alleen toen ging het mis.

 

Nadat de media converter was geïnstalleerd en het modem was aangesloten, bleef het internetlampje op het modem angstvallig rood. Kan gebeuren, zei de monteur. De afspraak stond toch voor de dag daarna, en het kan natuurlijk zijn dat pas na de daadwerkelijke datum van de monteursafspraak het zou worden opgeleverd.

 

Maandag werd dinsdag en om 10:00 nadat de daadwerkelijke monteursafspraak was afgelopen bleef het lampje rood. Het aloude IT-advies ‘have you tried turning it off and on again’ was mijn eerste reactie, maar dat werkte niet. Daarna toch een reset met het puntje achterop uitgevoerd, maar helaas: niets. Gelukkig nam de monteur contact met mij op die spijtig genoeg moest horen dat het niet werkte. Hij ging het doorgeven.

 

Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig ben aangelegd besloot ik contact te zoeken met KPNNetwerkNL, de opvolger van Reggefiber. Ik vroeg na of zij al iets hadden binnengekregen, maar dat was helaas niet het geval. Ze wachtte nog op bericht van T-Mobile. Ik nam de monteur niets kwalijk, het kan natuurlijk bureaucratisch zijn, maar het was toch maar afwachten. 

 

Dinsdag werd woensdag, en woensdag werd donderdag, en ik hoorde niets. Natuurlijk: het kon maximaal 5 werkdagen duren voordat het ging werken, maar geen bericht is wel heel weinig. Ik nam contact op met de klantenservice, en daar kwam ik erachter dat het ticket wat de monteur origineel had ingeschoten was gesloten. De reden: capaciteitsproblemen. Gelukkig dacht de desbetreffende medewerker mee, en na wat contact met een backoffice werd er een ticket ingeschoten. Binnen twee werkdagen zou ik wat horen, en dat is waar we nu zijn aanbeland.

 

Het feit wil echter dat ik lang niet de enige bewoner ben van het desbetreffende (nieuwe) gebouw die problemen heeft met de oplevering van T-Mobile. De berichten zijn ontzettend wisselend: de ene geeft aan dat we 4 tot 6 weken zonder iets zitten, andere berichten geven aan dat op 13 november alles weer online gaat komen, en er zijn mensen die tijdelijk een SIM-kaartje met Unlimited hebben gekregen ter overbrugging. Ik behoor zelf helaas niet bij de groep die een SIM-kaartje heeft of heeft gekregen.

 

Mijn vraag is: hoe nu verder? Vanaf vele kanten hoor ik verschillende dingen, en eindstand wil ik toch graag eigenlijk zo snel mogelijk met iets van internet zitten. Een beetje detoxen van de online wereld is niet verkeerd, maar ik heb toch liever iets van duidelijkheid. Kunnen jullie mij helpen, Community? 

 

Tl;dr: verbinding is nog niet opgeleverd, weet niet wat nu precies het volgende is.

icon

Beste antwoord door Brian 15 November 2019, 14:56

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

@capsersjaak Bedankt voor dit mooie stukje proza :) Ik zie dat je inmiddels online bent, top! Excuses voor de vertraging en van harte welkom bij T-Mobile Thuis!

Reageer