Lijn wordt al enkele weken aangevraagd


Beste T-Mobile,

Ik heb op 7 juli een abonnement afgesloten en na een week werd de status op t-mobile thuis veranderd van “we controleren je bestelling” naar “lijn wordt aangevraagd”. Dit is nu al 2,5 week zo, zonder vooruitgang. Bij het overzicht staat dat de eerst mogelijke leverdatum 03-08 is, maar moet ik daarvoor niet eerst mijn installatiepakket hebben ontvangen? Ook heeft er nog niemand contact met mij opgenomen betreffend de installatiedatum (volgens mij moet iemand van Gideon dat zijn). 

Vanaf 03-08 wil ik het dus eigenlijk geregeld hebben zodat ik niet zonder internet zit, want dat heb ik wel nodig voor mijn werk!

 

Graag hoor ik van jullie,

wsegerin 


22 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wsegerin 

Persoonlijk vind ik dat het wel vrij krap is om op 3 augustus alles werkend te hebben. Er lijkt een probleem te zijn met de binnenkomende lijn vanuit de wijkcentrale, nu is het aan KPN of T-mobile om dit eerst te in orde te maken, ligt er aan of je een 100 Mbit aansluiting hebt over het KPN netwerk of een 1000 Mbit aansluiting over het T-mobile netwerk. Hopelijk kan T-mobile je hierover wat specifieker informeren.

Nadat alles in orde is wordt er pas contact opgenomen om een afspraak te maken en wordt het installatiepakket verzonden.

Reputatie 7

Hey @wsegerin,

Er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te gaan met de lijnaanvraag op jouw adres. Ik ben direct voor je op onderzoek gegaan. Zojuist heb ik onze techneuten aangestuurd met het verzoek om je zo snel mogelijk van een werkende verbinding te voorzien. Daarbij moet ik wel eerlijk tegenover je zijn en aangeven dat ik niet verwacht dat je op 3 augustus een werkend T-Mobile Thuis abonnement hebt, sorry!

Zodra ik een update ontvang van onze techneuten dan breng ik je hier in dit topic gelijk op de hoogte en welke vervolgstappen er genomen moeten worden. Als laatste ben ik benieuwd of je ook in het bezit bent van een mobiel T-Mobile abonnement? In dat geval voorzie ik je graag van een Unlimited Voucher waarmee je in ieder geval online bent. 

 

Hallo Pjotr,

Bedankt voor het antwoord. Helpt het als ik zeg dat het gaat om de 2de verdieping van het adres?

In het appartement is al een glasvezel kabel van T-Mobile aanwezig!

Ik ben zelf wel in bezit van een T-Mobile abonnement, maar dat is wel een zakelijk account waar ik niet de beheerder van ben?

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wsegerin 

De mediaconverter komt bij het glasvezelkastje en vanaf de mediaconverter kan je een internetkabel naar de plaats van de modem trekken. Afstand kan maximaal 100 meter zijn met een CAT6 kabel dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Reputatie 7

Hey @wsegerin,

Ik houd de melding van vrijdag met een schuin oog in de gaten. Tot dusver is er nog geen terugkoppeling binnen van onze techneuten. Zodra er meer bekend is dan hoor je dat gelijk. Gelukkig zie ik dat mijn collega je vandaag ook al van een Unlimited Voucher heeft voorzien als noodoplossing. Update volgt!

Reputatie 7

Hi @wsegerin,

Onze techneuten zijn nog druk bezig met een oplossing. De verwachting is dat we deze week een fix hebben voor dit probleem. Bij een nieuwe update hoor je meer van ons.

Hallo Piotr,

bedankt voor de update. Ik zit nu alleen nog steeds zonder internet en vandaag verloopt ook mijn 7 Unlimited Voucher. Hopelijk krijg ik snel meer nieuws omdat het nu wel aardig lang duurt en jouw collega's die ik aan de telefoon heb gesproken hadden zelf ook weinig nieuws

Reputatie 7

Hey @wsegerin,

Ik had ook gehoopt dat ik je al meer duidelijkheid kon geven. Onze techneuten krijgen de hele tijd een foutmelding bij de lijnaanvraag op jouw adres en duurt het daarom langer om alles in orde te krijgen. Hoe dan ook gaan onze techneuten hiermee aan de slag en verwachten we deze week een update. Ik heb je in ieder geval zojuist wederom van een nieuwe Unlimited Voucher (dm) voorzien als tijdelijke noodoplossing. 

Reputatie 7

Hey @wsegerin

De update van vandaag is dat onze techneuten dit hebben uitgezet bij het development team. Jouw aanvraag heeft te maken met een systeemfout die moeilijker is op te lossen dan gedacht. De verwachting voor de oplossing staat nog steeds gepland voor deze week. :fingers_crossed:

Fingers crossed inderdaad, want vind het wel wat lang duren nu rekening houdend dat ik het op 7 juli al heb aangevraagd

Reputatie 7

Excuses voor de vertraging @wsegerin, we zorgen er voor dat je zo snel mogelijk online bent!

Als het voor zondag niet geregeld wordt zie ik mij genoodzaakt om toch het abonnement op te zeggen! Dit om dan over te stappen naar een ander bedrijf dat het wel kan leveren binnen een maand tijd !!

Reputatie 7
Badge +14

Voor zondag? Het is nu vrijdag avond.. kan je 1 ding beloven, je zult ze iets meer tijd moeten geven. Als het probleem is opgelost kunnen ze volgende week jouw order een schop geven. In het weekend werken ze niet bij de backoffice.

Ik snap dat het vrijdag avond is @eric_2 , maar na meerdere malen bellen en chatten krijg ik steeds maar niets te horen ondanks dat het al meer dan een maand geleden is sinds mijn aanvraag. Ik moest ze bellen om meer informatie te vragen omdat nergens (een maand lang) een update kwam vanuit de T-Mobile kant. En in deze thuiswerk wereld waarin ik nu zit heb ik het wel nodig!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @wsegerin, de verwachting dat het vorige week opgelost zou worden was jammer genoeg te optimistisch. Het spijt me oprecht dat ik je geen beter nieuws kan melden vooralsnog, maar het is nog in onderzoek bij onze developers. Ik heb wel aan de verantwoordelijke afdeling gevraagd of er alsjeblieft schot onder gezet kan worden. Bedankt voor je grote geduld en begrip! To be continued! 

 

Bedankt voor de update Jason, maar dan zit ik momenteel nog steeds zonder internet en mijn 7 dagen unlimited is nu verlopen. Het kan toch niet zo zijn dat ik nu voor de 3de keer een 7 dagen unlimited bundel moet krijgen ipv van wifi terwijl mijn aanvraagstatus hetzelfde blijft? Kunnen jullie het installatie pakket niet vast opsturen zodat ik daar straks niet op hoef te wachten?

Ik werk momenteel de helft van de week thuis en in de periode dat ik niet thuis zit kan mijn vriendin (geen T-Mobile nummer) hiervan dus geen gebruik maken en zit ze zonder mogelijkheden om haar werk uit te voeren. Dit is uiterst vervelend en wil ik graag snel opgelost hebben!!

 

 

Beste T-Mobile Moderators, hebben jullie nog een update?
Via telefonisch contact deze week werd mij verteld dat ik contact op moest nemen met het glasvezelbedrijf (VolkerWessels Telecom) en die vertelden mij dat alles aan hun kant geregeld en klaar was voor installatie. Ook dat alles was doorgemeten en alles correct zat. Dit heb ik vervolgens Woensdag doorgegeven aan jullie collega, die zei dat er vaart achter zou worden gezet. Tevens zei hij dat het installatiepakket dan vandaag of begin volgende week bij mij thuis zou zijn, maar ik heb nog niet gezien qua verandering op mijn T-mobile dashboard.

Kunnen jullie meer informatie geven?

 

Reputatie 6

Hi @wsegerin, het liefst had ik je mooi nieuws gebracht, maar ik moet je vertellen dat er nog geen update is vanuit de developers. Wij wachten op een herstel van een fout in de verbinding, voordat we jou online kunnen krijgen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit geen gewenste situatie is. Als je wil, kan ik je nogmaals voorzien van een vouchercode. Het installatiepakket wordt automatisch verzonden zodra er een installatieafspraak is gemaakt. Excuses voor de berichtgeving van mijn collega, maar het is niet mogelijk om handmatig een pakket naar jou te verzenden voordat de installatieafspraak is gemaakt. Ik hoor graag of ik je een voucher kan toesturen of dat ik iets anders voor je kan betekenen.

Hallo @Ginny ,

Ten eerste bedankt voor de update. Morgen verloopt inderdaad mijn voucher! Hebben jullie enig idee wanneer dit geregeld is dan, want anders moet ik toch afzien van internet bij T-Mobile. Ik ben nou al een maand bezig om het te regelen en er zit nog niet echt "schot in de zaak". Uw collega had het doorgegeven en dan zou de bestelstatus veranderen, maar dit is inderdaad nog niet gebeurt

Ik vind het echt belachelijk dat het zo lang moet duren en heel vervelend vooral. De school van mijn vriendin begint aankomende week en ik heb het 7 juli aangevraagd! Dit hoort toch gewoon niet zo lang te duren? Als we voor dinsdag niet meer horen, dan ga ik wel op zoek naar een andere provider. Ook zou ik het normaal vinden als we hiervoor dan enige vorm van compensatie voor kunnen krijgen. Mijn geduld raakt namelijk op!!

Reputatie 7
Badge +14

De moderator heeft u nog een nieuwe unlimited voucher aangeboden. Dat het 'lek' vandaag is opgelost is natuurlijk niet zeker maar kun je in ieder geval zonder kosten al online zijn met je wifi apparatuur.

Reputatie 7

Hi @wsegerin, ik ben er uiteraard voor je achteraan gegaan maar het blijkt een hardnekkige bug. We blijven onverminderd bezig en ik houd je op de hoogte!

Reageer