Beantwoord

Lijnfout en Guidion reageert niet

  • 9 October 2020
  • 2 reacties
  • 144 Bekeken

Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd voor T-Mobile thuis. Deze is op woensdag 30-09-2020 aangesloten. Op vrijdag 02-10-2020 kreeg ik het installatiepakket daadwerkelijk in huis. Ik heb het pakket aangesloten en het modem maakte geen verbinding. Omdat ik ook nog in huis aan het klussen was, dacht ik, ik kijk morgen wel verder. Helaas op zaterdag 03-10-2020 had het modem nog geen verbinding. Hierop heb ik de klantenservice gebeld en die vertelde mij dat er op 682 meter een lijnfout zat, en hij heeft een service order aangemaakt. Ik moest online een afspraak maken met Guidion.

 

Online kon ik deze afspraak niet maken, omdat er geen data beschikbaar waren. Hierop heb ik Guidion gebeld (de eerste en laatste keer dat ik ze te pakken heb gekregen door henzelf te bellen.). Zij wisten mij te vertellen dat ik online geen afspraak kon maken vanwege het feit dat ze weinig monteurs in mijn regio hebben. Toen ze hoorde dat er een lijnfout op 682 meter zat, werd mij mede gedeeld, dat Guidion dit niet doet omdat het boven de 600 meter was. Ik dus weer de klantenservice bellen. Bleek dat het fout was doorgegeven, en dat de lijnfout op 282 meter zit. De klantenservice wilde mij wel doorverbinden met Guidion, maar deze waren al gesloten. Of ik maandag dan zelf wilde bellen.

 

Op maandag 05-10-2020 heb ik een poging gedaan om Guidion te bellen. Na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan, heb ik het op gegeven. Daarop maar weer de klantenservice gebeld. Deze kon mij doorverbinden met Guidion, en het dan zou het sneller gaan. Na 6 minuten in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken. Weer de klantenservice gebeld, deze keer heeft de klantenservice Guidion gebeld en pas toen ze iemand aan de lijn hadden dit doorgezet naar mij. Een medewerker van Guidion gesproken en wederom werd er verteld dat er weinig monteurs in mijn regio zijn. Hij zou het bij een afdeling planning neerleggen en ik zou uiterlijk dinsdag 06-10-2020 een mail krijgen met een datum voor een monteur.

 

Woensdag 07-10-2020 Guidion gebeld 40 minuten in de wacht gestaan en maar op gegeven. Klantenservice gebeld 40 minuten in de wacht gestaan en opgegeven. De terugbelfunctie was niet actief.

 

Donderdag 08-10-2020 Weer Guidion gebeld, 25 minuten in de wacht gestaan voordat ik het heb opgegeven. Klantenservice gebeld, wachttijd was langer dan 30 minuten, maar nu was de terugbelfunctie wel actief. Ik ben terug gebeld door de klantenservice, die kon niets voor mij doen want het lag bij Guidion. Ook uitgelegd dat ik een contract heb met T-Mobile ne niet met hun installatiepartner, maar dat maakte niets uit. Het enige wat er gedaan kon worden was mij weer doorverbinden met Guidion. Ik heb dit uiteindelijk maar gedaan, en ze bij Guidion gesproken. Mijn relaas gedaan, en er zou een afspraak gemaakt worden uiterlijk vrijdag 09-10-2020 zou ik daarvan een bevestiging via de mail krijgen. Als de datum te ver weg zou liggen moest ik ze maar bellen. Op de vraag hoe ik ze dan te pakken kan krijgen gezien de wachttijden, was het antwoord het is nu eenmaal druk en de wachttijden bedragen meer dan een uur…

 

Het is nu vrijdag 09-10-2020. Uiteraard heb ik geen bericht gehad van Guidion. Zij zijn gesloten, de wachttijd bij de klantenservice is meer dan 30 minuten en de terugbelfunctie staat uit. Ik heb nu dus al meer dan een week geen TV en geen internet en geen uitzicht op wanneer wel. De klantenservice helpt mij niet, Guidion helpt mij niet.

 

Volgens mij kan T-Mobile ook KPN inschakelen aangezien er een fout in de lijn zit. Zij hebben wel monteurs in de buurt.

icon

Beste antwoord door Brian 12 October 2020, 16:42

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Hi @Richard Craane, de opdracht bij Guidion staat nog steeds open dus je kan een afspraak met ze maken. Ik zie dat mijn collega je vanochtend al doorverbonden heeft, dat moet helemaal lukken!

Hoi Brian,

 

het maken van een afspraak bij Guidion kan dus niet.  Ze hebben weinig monteurs in mijn regio en ik krijg telkens te horen dat ze bezig zijn om de afspraak in te plannen. Inmiddels zijn we meer dan een week verder en heb ik niets!!!!

 

Even een update van wat er verder sinds vrijdag is gebeurt:

zaterdag 10-10-2020 ik ben via de klantenservice van T-Mobile doorverbonden met Guidion. De dame die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat ze het door zou zetten naar haar leidinggevende en dat ik dezelfde dag nog een mail zou krijgen met een datum wanneer de monteur langs zou komen. Je raad het al, vrijdag geen mail gehad.

 

Maandag 12-10-2020: Klantenservice T-Mobile gebeld. Deze dame ging informeren bij Guidion, ik heb Guidion dus niet gesproken. Zij wist mij te vertellen dat er nog geen afspraak ingepland stond en dat ze er mee bezig zijn. Dat het allemaal langer duurde was omdat het handmatig ingepland moet worden, omdat ik had gezegd dat het a.s.a.p. opgelost moest worden… Beetje vreemd dat het langer duurt als je om zo snel mogelijk vraagt. Maar dat is niet de reden dat het langer duurt, de reden is dus dat er geen monteurs in mijn regio zijn en ik dus online geen afspraak kan inplannen. Ik zou waarschijnlijk vandaag wel bericht krijgen van Guidion met een afspraak, maar daar durfde ze geen vergif op in te nemen. Is maar goed ook, want het is nu bij het schrijven van dit alles 17:00u, en ik heb nog steeds geen bericht, nog steeds geen afspraak, nog steeds geen internet, nog steeds geen TV.

 

Wat ik wel heb heb is geen vertrouwen meer in het bedrijf T-Mobile en hun installatiepartner Guidion. Telkens valse beloftes, en ik kom geen stap verder. Ik heb ook bij de klantenservice gevraagd wat ik moet doen om geholpen te worden. Bij wie ik moet zijn om dit opgelost te krijgen. Maar kennelijk bestaat T-Mobile alleen uit een klantenservice, en verwijzen zij allen naar Guidion. Is er dan echt niemand bij T-Mobile die dan ook maar opstaat en wat gaat doen?

 

Helaas heb ik ook mijn mobiele abonnement bij jullie afgesloten met nummer portering, en is de portering nog niet rond. Morgen maar naar de winkel om te kijken of alles nog te annuleren is, zonder dat ik mijn nummer kwijt ben. Want ik ben het nu spuugzat. En wil hier eigenlijk geen tijd en energie meer in steken.

 

Dus laat dat stukje van gaat helemaal lukken maar achterwege.

Reageer